Bestaat het nog? Ik weet dat vroeger wel CTG controle thuis mogelijk was, maar wie weet hier de ins en outs van?
Ik moet nu om de dag voor ctg-controle komen, en vind dit erg vermoeiend. Morgen gaat de gyn een plan met me maken, en ik wil graag weten of thuiscontrole een optie is.
ik werd opgenomen toen het geklepper naar het ziekenhuis me te veel werd :shifty:
succes met de laatste loodjes
hmm dat mag ik niet hopen Guusje, want ik kan toch niet 2 tot 3 weken opgenomen worden, pfff Dat gaat niet goed komen met mijn andere kind hoor. 3 weken + kraamdagen is echt te lang voor dat manneke.
CTG controle thuis bestaat. maar niet alle ziekenhuizen doen dit…
Sterkte…
ja marjolein, ik weet dat het bestaat, maar ik wilde weten of er regels en voorwaarden aan vast zaten enzo…
en ervaringen horen…
Bedankt voor je reactie!
Hai!
Ik had ook een relatie met de CTG tijdens mijn zwangerschap…
“Mocht” toen ook om de dag komen en dat viel heel erg zwaar. Heb toen ook gevraagd of het thuis kon, maar dat kon niet, omdat er te weinig personeel was.
Er komt dan om de dag een verpleegkundige bij je thuis die je aansluit, de boel uitleest en weer weg gaat. Bij mij in het ziekenhuis zaten daar verder geen “moeten” en “maar’s” aan.
Ik geloof dat ze het per zwangere bekijken. Als je echt een hoog risico bent, dan nemen ze je gewoon op.
Gewoon navragen in het ziekenhuis. Het is bij mij dat ze personeelstekort hadden, omdat het in de vakantieperiode was, anders had ik het ook kunnen krijgen.
Succes!
Dank je… ik heb het met de gyn besproken, en ook de stress die het oplevert.
Een van de redenen voor ctg-controle was ter geruststelling van mij (nadat ik deze week minder leven had gevoeld). Nu heb ik een kaart waar ik de kindsbewegingen op scoor. Scoor ik weinig, of maak ik me zorgen, dan mag ik langs komen, en krijg ik een ctg en zo nodig een echo.
Dat is voor mij geruststelling genoeg. Ik moet nog wel vaker langs komen dan eerst, maar goed de zwangerschap vordert ook he.