croissants, hoe hou je ze vers?

Morgen hebben mijn kinderen de traditionele paaslunch op school. Ze maken allemaal een lekkere lunch klaar voor een kind uit de klas. Erg leuk!!!



Nu wil 1 van de kindjes een croissant met jam. Ik heb afbakcroissants in huis, maar moet morgen vrij vroeg werken, en dus ook vrij vroeg naar school. Als ik de croissants vanavond al afbak, blijven ze dan vers tot morgen??? En hoe doe ik dat het beste???



Alvast bedankt!!

Weet niet welke croissants je hebt, maar die van de aldi hebben maar 3 minuten nodig om af te bakken…

Dingen in de oven, samen tandenpoesten en aankleden en ze zijn klaar…

Dat moet toch in een ochtendschema passen???

Maar dan zijn ze dus warm, en blijft de vraag hoe je ze vers houdt.



Wanneer je ze warm inpakt worden ze klef namelijk. En wanneer je ze niet inpakt worden ze wellicht oud in een ochtendje. Snap je???

Als je ze er meteen na die drie minuten eruithaald zijn ze zo afgekoeld… Zet je ze morgenochtend als eerste wat je doet in de oven… neem toch aan dat je wel iets meer dan tien minuutjes thuis bent :wink:

en anders doe je ze in een af te sluiten bakje, maar eerst het deksel nog niet dicht. Je kind even zeggen op school de deksel dicht te drukken en klaaaaar :thumbup:

volgens mij blijven z niet vers, helaas…

Ik zou ze gewoon vanavond afbakken. Als je ze zaterdag bij de bakker haalt voor zondagmorgen zijn ze toch ook goed te eten.

Hier ook die paaslunchellende :roll:



De een wil twee witte boterhammen met pindakaas, de ander een bolletje met worst. Ik heb alleen die worst in huis, de rest heb ik er appart voor moeten kopen :twisted: en dan die ellendige croissants nog. Ze krijgen van mij vers gekochte dingen van de appie in de hoop dat ze morgen nog vers smaken.

Ik heb ook de eieren al gekookt.



En dan moeten ze nog in versierde schoenendozen worden ingepakt ook :wall: Gelukkig wist ik het nog van vorig jaar, dus had ik schoenendozen bewaard. Je krijgt ook echt minder dan een week tevoren te horen wie je kind heeft getrokken, dus of het een jongen of een meisje is. Moeders maar knutselen en de kids na 5 minuten weg om buiten te spelen. :wall:



Nee, dan vind ik dat ze dat op de andere school in de wijk beter doen. Gewoon een klassikale lunch met z’n allen. Daat zijn ze al snel van die schoenendozenellende afgestapt!

@Elka wrote:

Hier ook die paaslunchellende :roll:



De een wil twee witte boterhammen met pindakaas, de ander een bolletje met worst. Ik heb alleen die worst in huis, de rest heb ik er appart voor moeten kopen :twisted: en dan die ellendige croissants nog. Ze krijgen van mij vers gekochte dingen van de appie in de hoop dat ze morgen nog vers smaken.

Ik heb ook de eieren al gekookt.



En dan moeten ze nog in versierde schoenendozen worden ingepakt ook :wall: Gelukkig wist ik het nog van vorig jaar, dus had ik schoenendozen bewaard. Je krijgt ook echt minder dan een week tevoren te horen wie je kind heeft getrokken, dus of het een jongen of een meisje is. Moeders maar knutselen en de kids na 5 minuten weg om buiten te spelen. :wall:



Nee, dan vind ik dat ze dat op de andere school in de wijk beter doen. Gewoon een klassikale lunch met z’n allen. Daat zijn ze al snel van die schoenendozenellende afgestapt!




Hier gewoon een tafel met allerlei soorten broodjes, beleg en drinken. Mogen ze zelf smeren.

Veel handiger en leuker…

Ik vind het juist heel erg leuk, en de kinderen eigenlijk ook. Ligt er misschien ook aan hoe je er als ouders zelf instaat. Zelf smeren doen ze thuis al, daar vind ik nou weer weinig aan. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.



Mijn kinderen zijn geen knutselaars, maar met wat hulp versieren ze zelf. En ah, zoveel werk is het ook niet, rol leuk papier vastnieten om de doos, stickers er op, bloemenmatje erin, paar eitjes en klaar. :inlove:



Dit jaar hadden ze voor het eerst geverfd :mrgreen:



Enfin, de croissant bleef errug lang warm, na een half uurtje toch maar losjes in folie gepakt op hoop van zegen.

Ik ben een enorme knutselmamma samen met de kids, dus dat is het probleem niet, hoor.

Ik doe ook altijd braaf mee met het paasgebeuren, maar ik heb er wel zo mijn ideeen over, zoals bijvoorbeeld het moeten aanschaffen van producten die je normaal nooit in huis haalt.



Je schrijft zelf dat de versgebakken croissant nog niet voldoende was afgekoeld. Dat is ook zo’n voorbeeld, waarom ik het een hoop gedoe vind.



Nee, ik zou veel liever zien dat ze klassikaal of met alle klassen samen in de gang een lange tafel maken en gezellig vers lunchen. Ik ben best bereid om 's morgens croissants af te bakken en die dan lekker vers en warm op tafel te zetten, etc.

Bij ons hadden de gister een paasontbijt, geregeld door school ! was leuk en goed geregeld, en ze zijn vandaag al vrij ! :mrgreen:

Hier zijn ze om 14 uur uit.

@Elka wrote:

Hier zijn ze om 14 uur uit.




hier ook, maar we moesten ze gewoon een broodje meegeven in een trommeltje.

Ik vind dat wel leuk dat jullie ontbijtjes mogen maken voor andere kindjes.Luek idee.

@Elka wrote:

Ik ben een enorme knutselmamma samen met de kids, dus dat is het probleem niet, hoor.

Ik doe ook altijd braaf mee met het paasgebeuren, maar ik heb er wel zo mijn ideeen over, zoals bijvoorbeeld het moeten aanschaffen van producten die je normaal nooit in huis haalt.



Je schrijft zelf dat de versgebakken croissant nog niet voldoende was afgekoeld. Dat is ook zo’n voorbeeld, waarom ik het een hoop gedoe vind.



Nee, ik zou veel liever zien dat ze klassikaal of met alle klassen samen in de gang een lange tafel maken en gezellig vers lunchen. Ik ben best bereid om 's morgens croissants af te bakken en die dan lekker vers en warm op tafel te zetten, etc.




Ja, dat kan.



Zoals ik al zei: ieder zijn ding :wink:

En zijn ze ook lekker gebleven Hanneke?



Hier hebben ze op school ook vandaag een gezellige klassikale paaslunch gehad :thumbup: Wij hebben hier 2 weken vantevoren een intekenlijst aan de muur gehad in de klas. Daar stonden alle dingen op, zoals 12 croissantjes, 12 witte bolletjes, 1 heel gesneden wit brood, fruitsalade enz. enz. en dan kon je daar de naam van je kind achter zetten zodat je redelijk zelf kon kiezen wat je voor vandaag moest inslaan :thumbup: Ik heb gekozen voor de 12 croissants :wink: Ik heb 2 blikjes Danerole vanmorgen in de oven gezet (althans deeg eruit gehaald en croissantjes gerold :lol: ) en die daarna in een mand met onderin aluminiumfolie, daarop een paar vellen keukenrol en toen weer afgedekt met alu folie :thumbup: zijn goed gebleven hoorde ik, niet zo vers als net uit de oven natuurlijk maar nog erg lekker, zelfs toen we Valentijn om 2 uur van school haalde smaakten ze nog prima hoor :lol:

Kimmie, ik heb geen klachten gehoord, dus hopelijk was ie nog te eten :wink: Zoals jullie met PAsen doen, doen ze hier met kerst. Ook ideaal inderdaad!



wat een verdrietig onderschrift voor jou. :hug: :hug:

Hey Hanneke, nou gelukkig maar :thumbup: Ik heb overigens geen idee hoe ze het hier met kerst doen, misschien hier ook wel weer zo? Hij zit nog maar net sinds 1 maart op school dus ik heb nog geen idee :wink:



Ja dankjewel :-* Is allemaal even een rottijd zo :cry: Vandaag een enorme rotdag gehad emotioneel gezien :cry: Was er iets te makkelijk over dit keer ben ik bang…

:hug:

ik begrijp alle commotie rondom dat mooie pasen niet. Het gaat toch helemaal niet om de croissants? Waar is jullie visie? Het gaat om de boodschap! Zoek maar op op internet wat dat is. Er schijnt een nieuwe site te zijn die super handig is om filmpjes te kijken rondom dit onderwerp --> Youtube.nl
Voor meer content wil ik je graag verwijzen naar 0384 216 767

Ik hoop dat jullie er wat van kunnen opsteken!

HugHug