Even een vraagje. Mijn man en ik zijn niet echt tentvakantievierders. Nu wil mijn man met onze oudste gaan kamperen. Gewoon een nachtje of een paar nachtjes op een camping in de buurt (nog niet gezocht hoor, moet nog). Stroom, CAI etc lijkt ons onzin, omdat ze gewoon een broodje zullen kopen 's ochtends en 's avonds zullen ze wel ergens frietjes eten ofzo. Ze gaan op de fiets, en zullen behalve matjes, slaapzakken en een tent niet gek veel meer meenemen (ja wat schone kleding).
Nu dacht mijn man dat je op een trekkersveldje ieder klein tentje wel mocht plaatsen, maar ik ben daar niet zo zeker van.
Wie weet daar meer over?
Volgens mij mag je op een trekkersveldje op een camping alle soorten tentjes plaatsen. Ik zou niet weten welke niet zouden mogen. Zolang het maar niet ontzettend grote zijn of bij elkaar geraapte bouwsels.
trekkersveldjes zijn toch (discussie hier over wat het nu is) een veldje zonder luxe van electra etc bij de tent, geschikt voor maximaal een paar dagen? (dus prima geschikt voor het doel van mijn man, ff een dagje of 2/3 met zoon op pad)
Volgens mij mag je net zo lang blijven als jij wilt. Alleen heb je dan vaak geen stroom, dus erg primitief. Als je daar tevreden mee bent, mag je er heus wel een week of langer staan. Ik geloof niet dat er een maximum aantal dagen aan verbonden is.
dank je wel!
hoe lang je er mag staan, ligt geheel aan de camping. Soms hebben ze wel degelijk regels daarvoor. Het idee achter trekkersveldjes is vaak dat je niet reserveert, dat het geen enorme bungalowtenten zijn of caravans/campers. Verder is het een beetje aan de camping hoe ze dat verder inrichten. Maar voor een paar nachten met een klein tentje voldoe je denk ik aan de ‘eisen’ van elke camping met een trekkersveld/of trekkerscamping :mrgreen:
Leuk idee van je man om alleen met de oudste te gaan kamperen. Daar worden vast herinneringen voor het leven gemaakt!
Wij hebben met onze zes pers tent al vaker op een trekkersveldje gestaan, gewoon omdat we op de fiets rondtrekken, dat is best een behoorlijke tent nog.
Ze houden daar gewoon plekjes vrij voor rondtrekkende mensen, die dus zonder reserveren laat aankomen. Je weet dus dat er altijd wel een plekje is, maar nooit voor hoe lang. Het kan zijn dat je na 1nacht verder moet, maar als het rustig is kan je gewoon langer blijven.
Wb koken, koken op een gasje hoort er wel een beetje bij, kan je misschien wel van iemand lenen?!
Lune, ik denk dat we die zelfs wel hebben (zonder het blauwe tankje zeg maar), maarrrr mijn man is motorisch niet handig, en mijn zoon is euhhh nou ja een beetje speciaal zeg maar. Dus ik denk dat koken op een gastankje niet echt een optie is, die gezellig gaat worden…
bedankt voor alle antwoorden!!