creche is drama, waarom???

Sinds een paar weken is het (weer) drama bij het afscheidnemen…alleen omdat ze nu zo goed kan vertellen wat ze vindt (‘niet creche, Nova ook werke’) doet het me nog meer zeer (en die zwangerschapshormonen zullen ook wel meespelen)…

Ik voel me schuldig (dat ze wel naar de creche gaat terwijl ik niet meer werk) maar weet ook als ik haar thuis houdt dat ze het ritme van de creche verliest…

ze is sowieso geen crechemeisje (het buitenspelen is een klein drama daar, ze zijn met alle groepen buiten en Nova vindt het totaal onoverzichtelijk…terwijl als ik haar ophaal ze meteen-tot grote verbazing van de leidsters- de zandpak induikt…)



Kortom ik heb het er moeilijk mee dat zij het niet leuk heeft daar…

Hoop dat het een fase is (?) en ondertussen zijn we ook een beetje op zoek naar andere vormen van oppas.



had even een luisterend oog nodig, dank…

Ninja, ik heb geen tips voor je maar wilde je wel even een :hug: geven. Sterkte meid



Suzanne

dankje!

ALs ik dit zo lees dan vraag ik me af hoe goed de leidsters er mee om gaan? En ik denk ook dat kleinschaliger dan voor haar misschien beter is; gastouder ofzo.

Is het echt de drukte?

Heb je er al een duidelijk gesprek over gehad op het kdv?

Als ik dit lees dan denk ik; daar kunnen ze toch wel wat aan doen?

Als het veilig is voor haar gevoel zal ze het ook leuk vinden denk ik. Dus moet er duidelijk wat veranderen.

Tenzij het alleen het afscheid nemen is. Ik denk dat alle kinderen dat bij vlagen moeilijk vinden. En de één natuurlijk meer als de ander.

Wat denk jezelf?

moet eerlijk bekennen dat ik mijn twijfels heb over hoe de leidsters er mee omgaan…ze zijn best lief maar blijkbaar niet veilig genoeg (eentje is dat wel trouwens, die is nu weer terug van vakantie en het gaat al wat beter)…het zal ook heus wel aan mijn dochter liggen, maar dan nog…volgens mij moet je je als leidster ook afvragen wat je kan doen, als het niet goed gaat met 1 kindje…niet alle kindjes zijn immers hetzelfde toch?



Ik kijk het nog even aan, en hoop ondertussen dat we een leuke oppas voor thuis vinden…

dank voor het meedenken!