creatieve breinen gezocht :-)

hoi allemaal,



ik heb jullie hulp een beetje nodig!

Ik ben bezig met een werkervaringsplek op de basisschool. Helemaal leuk en top. Ik hou me voornamelijk bezig met de activiteiten die op school georganiseerd worden (die niet door de OC gedaan worden dan).



Nou heb ik wel enigsinds organisatorisch talent, maar creatief talent ontbreekt een beetje.

Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan ideeen.



Wat zoek ik:



een grootschalige activiteit voor alle leerlingen (ong. 350) op 1 dag/ middag waarmee we geld kunnen inzamelen voor nieuwe speeltoestellen.

We hebben afgelopen jaar al een sponsorloop gehad, dus we willen nu graag iets anders.

In het kader van het lesprogramma “lekker fit” willen we graag iets met bewegen en gezond bezig zijn. Dus liever niet iets van… cupcakes verkopen oid.



Ik hoop dat jullie wat ideeen kunnen opperen en dan kijk ik zelf wel wat haalbaar is voor onze school.



alvast super bedankt!



groetjes Jiska



p.s. er is wel wat budget, dus het hoeft niet perse nix te kosten zeg maar!

Een soort talentenjacht misschien, waarbij iedereen die komt kijken een kaartje moet kopen, waardoor je dus geld ophaalt? Kun je natuurlijk van alles met bewegen bij doen.



Of de grotere kinderen een dansles laten geven aan volwassenen, die daarvoor dan dus ook een klein bedrag betalen. En jongere kinderen kun je een voorstelling laten geven en dat kan een toneelstukje zijn, maar ook gewoon bewegingsactiviteiten, een koprol, weet ik veel.



Ik noem maar even wat, geen idee of zoiets haalbaar is :smiley:

Waarom doe je niet iets van een fancy fair maar dan voor de ouders, vrienden en familie etc. waarin de kinderen dus activiteiten voor hen verzorgen.



Dan hoef je jezelf ook niet persé te commiteren tot één activiteit.

Anders kom je toch al weer snel uit op sponsorloop/zwemmen/fietsen/skeeleren etc.

maak een golfbaan op de buitenspeelplaats en gymzaal ?

Een dansmarathon?

Sportclinics van alle sportverenigingen dientegen betaling een sportclinic mogen geven? Kids van school gratis… ouders en belangstellende betalen 1 euromoid per cljnic?

hoi hoi,



dank jullie wel voor jullie antwoorden. Heb nog niet HET idee voorbij zien komen…duss…brainstorm rustig verder alsjeblieft!



Morgen weer “vergadering” met de directeur over mn ideeen en plannen :shifty:

Een veiling, waarbij de kinderen kunnen bieden op activiteiten die de leraren aanbieden (bijvoorbeeld pannenkoeken eten bij de juf of koekjes bakken met de meester).



Heeft alleen niets met fit te maken :shifty:

das idd het lastige cees77, hoe verzin je iets dat EN leuk EN gezond/beweging is… :think:

maar goed…wie weet komt er nog een geweldig idee voorbij :mrgreen:

De kinderen met, gesponsorde, producten kook workshops laten geven? De kleuters maken gezonde voorgerechten, de middenbouw nagerecht en de bovenbouw hoofdgerechten? Ouders e.d. kunnen dan een tafel reserveren in het gymlokaal?



Of 24-uur gymnastieken? (de kleuters/onderbouw overdag, de bovenbouw 's avonds/'snachts)



Gesponsorde fruitmanden maken en verkopen?

ohhh die maaltijd vind ik wel een heel leuk idee! die ga ik onthouden!

dank je wel!



rest is ook leuk trouwens, maar mss wel lastiger realiseerbaar :think: