couscous salade

Voor het vrijgezellenfeestje van mijn zus nemen we zelf allemaal wat lekkers mee voor tussendoor. Nou lijkt het me leuk om een lekkere couscous salade te maken alleen heb ik dit nog niet eerder gemaakt. Wel gegeten bij anderen en vond het heerlijk.

Hebben jullie lekkere recepten die ik kan proberen. Zelf ben ik allergisch voor paprika dus als dat er niet in zit zou dat perfect zijn. Anders kan ik het er natuurlijk altijd uit laten maar weet niet of het eigenlijk standaard voor de smaak er in hoort bijvoorbeeld.

zoek even een recept voor Taboulleh, bv op Smulweb.

erg lekker en je kunt zelf varieren met wat je erin wilt natuurlijk :thumbup:

ik doe meestal maar wat, maar wat hier altijd goed in de smaak valt is lekker veel verse koriander fijnhakken

een goede extra vierge olijfolie erdoor

uitje heel fijn

stukjes courgette even aanzetten zodat ze gaar zijn en erdoor

heel fijn paprikaatje snijden

een rozijntje erdoor

en een limoen er over uitknijpen voor een fris smaakje



en even oppassen dat je je couscous niet overkookt, gewoon wegzetten in heet water is voldoende meestal

Ik heb laatst deze gegeten en hoewel ik niet echt van couscous hou vond ik deze wel goed te eten (receptje komt uit de allerhande).



300 g couscous (pak 500 g, biologisch)

3 trostomaten

1 komkommer, in blokjes

1 ui, gesnipperd

1 bakje munt (15 g), alleen de blaadjes

3 el olijfolie extra vierge

1 citroen



1.Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de tomaten in kwarten, verwijder de zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in reepjes. 2. Roer de couscous met een vork los. Schep de tomaat, komkommer en ui erdoor. Snijd de munt in dunne reepjes en voeg toe. Voeg de olie toe en knijp 1/2 citroen boven de couscous uit. Breng op smaak met peper en zout.

Dank jullie wel voor de reacties. Denk dat ik een combinatie doe van verschillende ingredienten die ik bij jullie zie… dat gaat een heerlijke salade worden :smiley: