courgette vervangen door....

Wie van de keukenprinsessen hier helpt me uit de brand.

Ik kom regelmatig lekkere recepten tegen met als een van de ingrediënten

Courgette.

Maar omdat ik daar zelf allergisch op reageer wil ik dan graag vervangen door een groente die het gerecht wél hetzelfde gevoel geeft, maar dus zonder die courgette.

Wie heeft dé oplossing voor mij?

Waardoor vervang ik die courgette in een recept zonder dat het opeens een heel ander gerecht dreigt te worden?

Lastig… het zou er voor mij denk ik ook aan liggen wat voor soort recept het is. In sommige gevallen zou ik het wellicht vervangen door aubergine (bv in ovenschotels of als het ook met tomaat is ofzo) en in romige gerechten zou ik op zoek gaan naar een andere groente denk ik :think:

ik denk ook niet dat je dat zo in het algemeen kunt zeggen. In veel recepten kun je eigenlijk gewoon allerlei groenten verwisselen, geeft dan een andere smaak natuurlijk, maar vaak is dat niet erg. Maar als de courgette de hoofdrol speelt, dan is het weer lastiger te vervangen (courgette rolletjes bv, waarbij ook de vorm van de groente een rol speelt).

ik weet het…courgette is gewoon moeilijk.

Het gaat hier om in elk geval een pasta gerecht met tomatensaus en chorizo waar ik er weer tegenaan loop.

Ik zat zelf, gezien de stevigheid van de courgette dan maar aan (winter)wortel te denken, maar ben zo bang dat dat te zoet zal worden…

joh in pastasaus kun je toch bijna elke groente kwijt? :mrgreen: (en liefst allemaal tegelijk!)

Ik zou voor broccoli gaan.

Ik ben ook voor alle groenten in pastasaus :mrgreen:

Maar met tomaat/chorizo zou ik dus voor aubergine gaan denk ik. Of paprika, iets heeeeeel anders maar past wel goed bij chorizo en tomaat :lol:

@fiep klophout wrote:

joh in pastasaus kun je toch bijna elke groente kwijt? :mrgreen: (en liefst allemaal tegelijk!)

Ik zou voor broccoli gaan.

Dan heb jij nog nooit te maken gehad met mijn man (en mijn allergie voor courgette) dus… :mrgreen: :wink:

Die is niet gewoon moeilijk met eten: hij heeft het uitgevonden én verbeterd :wink:

Kun je het niet gewoon weg laten?

Ik heb zelf niet het idee dat een courgette zoveel smaak geeft, maar dat kan aan mij liggen.

Ik zou paprika doen!

@Pumba wrote:

Kun je het niet gewoon weg laten?

Ik heb zelf niet het idee dat een courgette zoveel smaak geeft, maar dat kan aan mij liggen.

Dat vind ik ook, vind courgette altijd erg smakeloos.

Paprika, lekker maar dat heeft wel een sterke smaak.

champignons zou ik doen, maar dat komt omdat wij allebei gek zijn van champignons.

Hier ook iemand die courgette smakeloos vind. Zou het dan ook in een pastagerecht vervangen door komkommer. De zaadlijsten eruit want die maken alles erg vochtig maar de rest kan prima. Niet te vroeg toevoegen enkel doorwarmen als de saus klaar is. Ik doe zelfs wel eens restjes komkommer door roerbak, een allegaartjes pastasaus. Maar ik heb wel als voordeel dat mijn man juist makkelijk is mbt eten.

Allergie vind ik wel een argument maar moeilijke eters niet hoor. Dan eet hij maar niet of kookt hij zelf maar. :mrgreen:

Ik zou de courgette in een saus gewoon vergeten. :angel:

Dank voor de suggesties, ik ga denk ik de broccoli maar eens proberen en mijn zelfbedachte wortel.

En wat betreft dat moeilijk eten: ik weet wel beter dan dat iemand aan te rekenen, er kunnen ook redenen zijn waardoor iemand een moeilijke eter is natuurlijk

@mamy wrote:

En wat betreft dat moeilijk eten: ik weet wel beter dan dat iemand aan te rekenen, er kunnen ook redenen zijn waardoor iemand een moeilijke eter is natuurlijk

Gelijk heb je hoor! Niet alle “moeilijke eters” zijn zo geworden door luiigheid of gemakzycht :wink:

daar heb je gelijk in, excuses voor het generaliseren. :hug:

@Ruud wrote:

daar heb je gelijk in, excuses voor het generaliseren. :hug:

geen admin meer, en meteen vliegt ie uit de bocht met generaliserende opmerkingen :angel: :stuck_out_tongue: :wink:

Zo jammer hè, Fiep. :mrgreen: