Courgette hapje met iets erdoor?

Hoi,



ik wil onze kleine voor het eerst courgette gaan geven, maar courgette zo puur gepureerd lijkt me niet lekker :silenced:

op de keukenkikker staat courgette met aardappel, met tomaat of met banaan. aardappel en tomaat mag hij ivm een dieet nog niet.

banaan kan wel, maar kent iemand deze combi?

ik vind 'm een beetje apart :think:

of misschien een andere tip om te mengen met courgette?

knoflook… :think: even checken of het mag… is wel erg lekker…

dat zou ik erg lekker vinden :drool: maar voor hem zal ik het nog maar niet doen. hij is nogal gevoelig, vandaar het dieet :wink:

@elisaatje wrote:

dat zou ik erg lekker vinden :drool: maar voor hem zal ik het nog maar niet doen. hij is nogal gevoelig, vandaar het dieet :wink:






owww sorry, ja ik las over het woord dieet heen… :oops:

courgette en banaan :think: hmm, ja wij vinden het misschien smerig maarja, wij kennen de betere combi’s… :mrgreen: als hij het mag hebben, proberen zou ik zeggen… misschien is ie er wel gekkkk op :inlove:

ik heb ook eens ergens een combi met appel gezien…



Verder weet ik het eigenlijk niet. Misschien gewoon wat rijstebloem (eventueel met een smaakje) toevoegen?

yep, met appel staat ook op de keukenkikker maar dat mag hij ook nog niet hebben. en rijstebloem met een smaakje ook niet. rijstebloem zonder smaakje lijkt me weer zo weinig toevoegen aan het hapje qua smaak zeg maar.



ja ik ben lastig :lol:

ik ga het gewoon eens proberen met banaan…wie weet…



tips voor andere groentencombi’s zijn ook welkom!

met broccoli kan ook…of champignons…mag hij dat hebben?

broccoli krijgt hij uitslag van. champignons weet ik niet? is dat wat voor babys? :think:

Wel voor die van mij in ieder geval! Die smult ervan, vanaf het moment dat hij groentehapjes eet.

in een oud topic vond ik van Liza de tip voor courgette met druiven (of banaan). het kan dus wel :think: ik ga het proberen :mrgreen:



Debke, de champignons ga ik volgende week even aan de dietist vragen.

waar combineer je campignon mee?

en dan eerst koken met de andere groente mee of niet?

Champignons vind Finn (en ik zelf ook trouwens) erg lekker in combinatie met boontjes.

Ook met broccoli trouwens, maar dat geef je jouw beeb niet.

In combi met paksoi is het ook lekker (vanaf 7 maanden met mie).

Ook door macaroni gebruik ik ze veel.

Overigens “bak” ik ze aan in een koekenpan.



Vond net trouwens nog een combi van courgette met doperwtjes! Lijkt me ook wel een goeie!

In het opperdepop kook boek staat een courgette doperwten hapje…

Gewoon die 2 bij elkaar in gelijke hoeveelheden…

Als ie dat al mag tenminste…

Er wordt als tip gegeven het eten te zeven voor de velletjes van de erwtjes, maar bij joyce heb ik dat niet gedaan en dat ging goed…

Ik doe zelf ook gewoon combi’s maken met groente die "over"zijn …

Als ik hapjes maak voor Joyce haal ik een hel bende groente en daar maak ik hapjes van uit het boek en wat over is maak ik zelf combi’s van… Het slimste bij jullie is denk ik een combi maken met een soort die hij al gehad heeft en waar ie tegen kan…



Maar ook in dit boek wordt het hapje courgette met rijstebloem genoemd…

Niet te lang koken hoor de courgette… wordt hier meestal 5 minuten koken bij genoemd voor de courgette…



Liefs

courgette met doperwtjes klinkt ook goed :thumbup:



inderdaad, 1 soort waar hij zeker tegen kan mengen met iets nieuws en dan kijken wat er gebeurt



ik laat nog weten hoe het gesmaakt heeft :smiley:

He, misschien lijkt jou courgette vies, puur, maar voor hem maakt dat echt niet uit hoor. Hij moet zijn smaak nog ontwikkelen. Hier ook gewoon eerst puur gegeven, en nu met rijst. Ze eet het prima (en ik vind het niet te pruimen :mrgreen: )

daar heb je ook een punt :thumbup:



rijst heeft lev nog niet gegeten. wat voor soort rijst gebruik je dan?

Gewone witte rijst of zilvervlies. Maar lev zal dat laatste niet mogen, denk ik? (Zilvervlies vindt ze trouwens minder want dat krijg ik niet klein genoeg gepureerd, op de een of andere manier)

Tomaat en gehakt?



Of met rijst en gehakt…



en een geprakt aardappeltje erbij…

Bambi… bij zilvervliesrijst zit de vlies nog om de korrel… daarom is deze rijst vaak ook wat zwaarder verteerbaar… maar wel weer goed voor de darmen… Maar dat zou ook kunnne zijn waarom ie minder goed te pureren is…



Ik ben benieuwd wat ie van de cougette vind hoor elisaatje… en of ie er goed op reageerd…

lev krijgt zo z’n eerste courgetteprakje, gewoon puur.



ik zal aan de dietist vragen welke rijst goed is, we hebben zelf eigenlijk bijna altijd zilvervliesrijst.



ik vind het wel een leuke uitdaging, die babyhapjes :smiley:

de courgette zo puur ging er prima in :eh: raar kind :mrgreen:



wel heeft hij uitslag op z’n beentjes, zou ook van de warmte of iets anders kunnen zijn, even in de gaten houden.