'Cosi-mee' ervaringen?

Hoihoi,



Heeft er iemand ervaring met het product ‘Cosi-mee’??

Dit is zo’n beugel voor achter op je fiets om je beeb in de maxi-cosi mee te kunnen nemen.

Ik heb er al een paar keer over gelezen maar vraag me af of er iemand is die het gebruikt en wat de ervaring ermee is.



(moet eerlijk bekennen dat ik het maar een eng idee vind hoor, maxi-cosi achter op de fiets).



groetjes,

Linda

Geen ervaring mee, maar lees wel even mee. Vind het n.l. wel een mooie uitvinding eigenlijk.

Hoi

ik heb er eentje gehad, maar ben er gelijk de eerste keer mee onderuit gegaan… voor mij geen succes dus.

Maar ik weet wel dat er hier meerdere mama’s zijn die er heel erg blij mee waren.



Groetjes,

Heleen

Ik kon er een lenen van vrienden van ons. Maar vroeg ernaar bij de Prenatal en die raadden het af vanwege de onveiligheid. Zij verkochten het daarom ook niet. Hier in Amsterdam lijkt het me ook veel te eng, te druk en je hebt geen zicht op je kind. Ik vind het zelf ook te gammel eruit zien en heb me er niet aan gewaagd.



Groetjes,

Elise

Een vriendin van ons heeft het een tijdje gebruikt maar was er ook niet kapot van. Qua veiligheid nog redelijk mits dus goeie maxi erin met beugel etc maar het hobbelt alle kanten op. Ik geef hem trouwens ook even een slinger richting mama-vraagjes denk dat er daar nog meer respons komt! :thumbup:

Wel gehad,erg tevreden over.

Geen last van gehobbel of niet goed passen van de maxicosi.

En wat betreft het niet zien omdat baby achterop zit,als je een fietskar erachter hebt kun je de baby ook niet zien.

Gaf mij een heel veilig gevoel en zeer vaak gebruikt :wink:



Heb hem hier nog staan dus als iemand er belang bij heeft geef maar een gil!

Ik las toevallig vanmiddag nog dat die dingen niet echt goed zijn omdat een babylijfje zo jong nog niet bestend is tegen de schokken van de oneffen heden in de weg…



Zelf lijkt het me erg eng.

Net nog even met hub over gehad en we hebben besloten er maar geen te kopen en gewoon te wachten tot ze kan zitten.

Ik vind het er ook wel erg eng uitzien, hoewel ik wel geloof dat het veilig is hoor. Anders zouden ze het niet verkopen.

@Billie wrote:

Net nog even met hub over gehad en we hebben besloten er maar geen te kopen en gewoon te wachten tot ze kan zitten.

Ik vind het er ook wel erg eng uitzien, hoewel ik wel geloof dat het veilig is hoor. Anders zouden ze het niet verkopen.




De Prenatal verkoopt het dus niet omdat zij het onveilig vinden.

Over die fietskarren die je achter je fiets vastmaakt: die vind ik in een stad dus ook onveilig, in een landelijkere omgeving met minder verkeer kan het misschien wel.

Je beslissing is al gemaakt zie ik… maar toch nog even voor toekomstige referentie… ik heb 'em bij Saba gebruikt en ga 'em binnenkort bij Tosca ook weer gebruiken. In één woord: ideaal! Een baby op of aan een fiets vervoeren is sowieso eng. Het voordeel van een “Cosi-mee” is dat de kleine ín de Cosi zit en daardoor enigszins beschermd is bij eventueel vallen, door de gordel, maar ook door de beugel die omhoog staat en het zitje in het algemeen.

@marijke79 wrote:

Ik las toevallig vanmiddag nog dat die dingen niet echt goed zijn omdat een babylijfje zo jong nog niet bestend is tegen de schokken van de oneffen heden in de weg…



Zelf lijkt het me erg eng.






Er zit een vering in de drager waar de maxi-cosi inzit.En het lijkt me dat je sowieso niet hard over hoge drempels en bv. gaten fietst of het kindje nu in een maximee ligt of voorop de fiets :wink:

Ik heb die beugel nu een week op m’n fiets en we (Nianne en ik) vinden het heerlijk !!

Ze ligt gewoon in de cosi te hobbelen (zit idd prima vering op de beugel) en ze kan er echt niet uitvallen hoor. De cosi zit vast aan de beugel en de beugel zit heeeel goed vast aan m’n fiets (dankzij een extra zak kabelbandjes waarmee m’n mannetje zich uitgeleefd heeft :mrgreen: )

Heb er echt alle vertrouwen in hoor.

Ik vind zelf een fietskar ‘enger’. Dan zitten de kids zo laag bij de grond en in alle uitlaatgassen enzo. Nee dan doe mij maar de cosi achterop. :thumbup:

Ik heb hem ook maanden gebruikt voorop mijn scootmobiel. Daardoor had ik perfect zich op hoe hij reageerde op hobbels en bobbels. Nou is in onze wijk weinig aan de hand geen stoepen en/of op- en afritten. Ik heb gevraagd aan kinderfysio en die vond het prima “kinderwagens hobbelen ook” zei hij.



Ik heb hem er maanden in vervoerd, lekker samen grote zus ophalen van school en hond uitlaten. Zo halen wij allemaal dagelijks een frisse neus.



Liefs, Petri

Hier ook gebruikt hoor!

Prima uitvinding om te kunnen fietsen, natuurlijk niet als ze een week oud zijn. Volgens mij na een maand of drie dat het aangeraden wordt.

Demi vond het ook helemaal leuk, ze keek haar ogen uit of viel lekker in slaap. En inderdaad gewoon niet te hard fietsen of over hobbels crossen…



succes!

dave vond het ook heerlijk hoor…hij viel dan echt lekker in slaap…al die verse buitenlucht :zzz:



en in het begin was het even wennen maar na een paar keer ben je gewent en kom je overal :thumbup: