Cortina roots ervaring

Vandaag mijn oude fiets verkocht en nu dus op zoek naar een nieuwe.

Nu overweeg ik de cortina transport fiets. Ziet er leuk uit. Maar is deze fiets prettig rijden? Zowel met, als zonder kinderen?

En is er een duidelijk verschilt tussen de gewone transport fiets en de moederfiets versie? Of is er bijv. net zoveel ruimte tussen het zadel en stuur?

heb er wel naar gekeken maar budgetair besloten dat het voorlopig nog niet gebeurt :lol: .

Maar verschil tussen de beide versies is dat bij de moederfiets oa het rek verder naar voren staat en er op die manier nog steeds normaal en kinderzitje aan het stuur kan.

Bij de gewone versie komen de voetjes van je kind een beetje in de knel :wink: .

Maar frame is volgens mij grotendeels gelijk.

Nu je het zegt zie ik het verschil pas haha. Was me nog niet opgevallen :shifty: :doh:

Maar zou het echt veel uitmaken? Heb namelijk een leuke aanbieding gezien in de gewone versie. En dan hoef ik er niks bij te leggen haha

@aapie wrote:

Nu je het zegt zie ik het verschil pas haha. Was me nog niet opgevallen :shifty: :doh:

Maar zou het echt veel uitmaken? Heb namelijk een leuke aanbieding gezien in de gewone versie. En dan hoef ik er niks bij te leggen haha

Hier zei de fietsenmaker dat het even prutsen is, maar je kan dan ook het rek verlengen.

Zijn oordeel over kinder voorzitje op de gewone transporter (dus met rek) was dat het best een beetje zielig was :lol: .

Maar hij had op dat moment geen moedervariant staan en er was vast wel iets te doen met een verlengstukje… zou het in elk geval eerst testen bij de fietsenmaker als ik jou was voor de zekerheid.

Zo sneu als die voetjes eraf moeten :mrgreen: .

Hihi idd heel sneu! Laat ik dan toch maar voor de moederversie gaan.

En laat ik nu net een moederfiets zien staan die ook leuk geprijsd is :wink:

@aapie wrote:

Hihi idd heel sneu! Laat ik dan toch maar voor de moederversie gaan.

En laat ik nu net een moederfiets zien staan die ook leuk geprijsd is :wink:

waar? :angel:

@mamaMarije wrote:

@aapie wrote:

Hier zei de fietsenmaker dat het even prutsen is, maar je kan dan ook het rek verlengen.

Zijn oordeel over kinder voorzitje op de gewone transporter (dus met rek) was dat het best een beetje zielig was :lol: .

Maar hij had op dat moment geen moedervariant staan en er was vast wel iets te doen met een verlengstukje… zou het in elk geval eerst testen bij de fietsenmaker als ik jou was voor de zekerheid.

Zo sneu als die voetjes eraf moeten :mrgreen: .

Ik heb een gewone Cortina Transporter en heb mijn zoon tot vorige week voor op de fiets gehad.

Waarom ik hem nu achterop gedaan heb is puur gewichtskwestie en het niet meer kunnen tillen zo ver om hoog.

Heb geen last gehad van voetjes die in knel zitten.

Hier ook een Cortina Roots. Geen transporter overigens. Ik heb er wel zelf een rekje bij gekocht en een mand. Maar die heb ik er weer afgehaald, want dat maakt de fiets erg zwaar, met 2 kids + rekje. Maar zonder rek fietst het heerlijk met beide kinderen erop.

En hebben jullie de variant met 3 of 7 versnellingen? Is 3 praktisch?

Op mijn vorige fiets had ik er 7. En ik fietste regelmatig in de 4e.

@mamamarije. Ik heb hem gezien bij fiets op het net. De goedkoopste die ik gezien hem. De meeste aanbieders vragen 529. Hier 471. Er komen dan alleen nog wel sevice kosten bij a 34,50. Tenzij je in de buurt woont zoals ik, dan haal ik hem zelf op en ben ik ipv 34,50 19,50 kwijt.

Ik heb 7 versnellingen. Maar kan ook amper anders hier in de stad met alle heuveltjes. IN een vlak gebied zou het met transportrek ook prima gaan, maar dat was hier geen doen.

Ik heb 3 versnellingen. Goed te doen, hier hebben wel een berg (maar daar kom ik bijna nooit).

7 versnellingen, zweer erbij heerlijk, voor de wind trapt het lekker hoor in de 7 :lol:

Ik had hier voor (nou ja ik heb die fiets nog steeds) een fiets met 7 versnellingen vreselijk vond ik dat.

Geef mij maar een fiets zonder versnelling.

ik heb de normale moederfiets van cortina, fiets op zich lekker maar ik vind hem te groot voor mij, te lang en te hoog. had dus een modelletje lager moeten nemen, maar de lengte was dan toch wel hetzelfde en ik ben gewoon te klein voor een moederfiets.

Maar de fiets zelf fietst heerlijk! 7 versnellingen, hiervoor had ik er 3 maar daar miste ik er toch nog een paar bij hoor! Ben over het merk zelf wel tevreden, man heeft gazelle maar die ‘slijt’ net zo hard als mijn cortina en die ‘bibbert’ ook met een zwaar kind achterop. Vond ik zelf echt een nadeel, dacht dat het met het merk te maken had, als ik alleen achterop een kind had en 2 fietstassen vol, dan zwabbert de fiets. Maar dat doet de gazelle van man dus ook met de oudste achterop :wink:

Wil alleen wel graag een kleiner en vooral minder lang modelletje maar qua financiën moet ik nog even wachten :wink:

Heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Ik denk dat ik zelf zal moeten ervaren of een fiets met 3 versnellingen volstaat voor mij. Ik fiets namelijk niet overdreven veel. Dus als ik het zo bekijk zou 3 ip voldoende moeten zijn.

Verder ben ik er nog niet over uit of het een cortina gaat worden. Ik vind de gazelle miss grace ook erg mooi :mrgreen: En ik heb besloten toch via fietsplan een fiets aan te schaffen wat ook weer wat meer mogelijkheden geeft in het budget :angel:

Ik ga ze eerst gewoon allebei proberen! Jullie horen het nog wel :smiley:

@Emma wrote:

ik heb de normale moederfiets van cortina, fiets op zich lekker maar ik vind hem te groot voor mij, te lang en te hoog. had dus een modelletje lager moeten nemen, maar de lengte was dan toch wel hetzelfde en ik ben gewoon te klein voor een moederfiets.

Grappig… ik zie hier in de omgeving overwegend juist de kleinere moeders op moederfietsen.

Zelf vind ik een moederfiets dus helemaal niet fijn, ik heb echt het gevoel dat ik juist op een te kleine fiets zit :lol: .

Maar ik kan gelukkig met mijn gewone fiets af met zitjes.

Ook met zwangere pokkel kon ik nog (net 8) ) tussen zadel en zitje.

Trouwens even een andere vraag over de cortina. Kan hier de bobike zitjes op, of moet ik voor deze fiets ook andere zitjes aanschaffen?

Wij hebben zowel voor als achter een bobike fietsstoeltje. Dus dat kan gewoon. :thumbup:

@mamaMarije wrote:

@Emma wrote:

Grappig… ik zie hier in de omgeving overwegend juist de kleinere moeders op moederfietsen.

Zelf vind ik een moederfiets dus helemaal niet fijn, ik heb echt het gevoel dat ik juist op een te kleine fiets zit :lol: .

Maar ik kan gelukkig met mijn gewone fiets af met zitjes.

Ook met zwangere pokkel kon ik nog (net 8) ) tussen zadel en zitje.

daarom heb ik een gazelle moederfiets… hoogte 61 (volgens de fietsenmaker kon ik nog wel een hoger, maar ik kan liever mijn voeten plat op de grond zetten ivm veiligheid) … die anderen waren ook veel te klein voor mij :mrgreen:

Ik heb idd ook Bobike stoeltjes, voor en achterop