Cortina lief! moederfiets

Iemand ervaring met de cortina lief! moederfiets?

Ik heb nu een batavus mambo deluxe. Ik vind hem fijn alleen hij fiets zo zwaar maar daar staat batavus dus ook om bekend.

Nu wil ik graag de cortina lief moederfiets.

Wie kan mij meer over deze fiets vertellen?

Alvast bedankt.

Ik heb de Cortina transporter (lijkt er veel op volgens mij).

Ik wil hem niet kwijt. :wink: Ik ben er enorm gelukkig mee.

Mijn zus heeft dezelfde, nou ja, de rode variant en zij vindt 'm geweldig :thumbup:

Geen ervaring, maar wat een mooie :inlove:

Vriendin van mij heeft m, ik vind t jammer dat ie maar 3 versnellingen heeft…

Ik heb er ook naar gekeken, super om te zien, maar ik ben afgeknapt op de 3 versnellingen. Ik heb nu wel een Cortina, en die fietst geweldig. De Cortina Roots volgens mij. Met 7 versnellingen. Dat vind ik toch wel fijner fietsen.

Ik had hiervoor een fiets (Batavus) met 7 versnellingen… vreselijk.

Nu heb ik er 1 met 3 en ik vindt het heerlijk. Zelfs met fietskar. :thumbup:

Hoi,

Ik heb enkele weken een cortina gekocht.

Ik heb begrepen dat het en Nederlands merk is.

Het is in de markt gekomen omdat batavus en gazele lange levert Uden hadden.

Volgens mij fietsenmaker een hele degelijk fiets en ruim op vooraad

oi… dat is eh… niet zo heel juist hoor… cortina is al in NL bezig met fietsen sinds de jaren 70 en ze zijn altijd een no nonsense fietsmerk geweest. Weinig poespas, gewoon een degelijke stadsfiets voor een lagere prijs. Iets wat tijdens de oliecrisis in de jaren 70 enorm aansloeg.

Het merk bestaat dus al ruim 40 jaar.

En dat heeft weinig te doen met levertijden. Ze zijn gewoon in een gat gesprongen rond 2006… waar alle andere fietsmerken vooral oubollige fietsen maakten, weinig echt vernieuwend waren, ontwikkelden zij de lifestyle fiets met bakkersrek en gekke frames…

Het is best een oke merk, maar ze hebben erg veel problemen ondervonden met roest… in de huidige tijden onderhoud niemand zijn fiets meer. schoonmaken en invetten doet men amper en als het gebeurt, vaak op de verkeerde manier (met de hoge drukspuit bijvoorbeeld, heeeeel goed voor het crankhuis of de kogellagers :liar:) Maar als het goed is, zijn ze daar al druk mee geweest en is de generatie cortina’s van 2011/2012 zeker de moeite waard.

En nee… geen aandelen, maar wel een oom van Ruud die al zijn leven lang fietsenmaker/handelaar is… dus we worden met de regel behoorlijk bijgepraat… :mrgreen:

Ik heb een rondje gedaan op de U4 transport (waar de lief van is gemaakt) en vond hem erg fijn fietsen. Ik zou prima uit de voeten kunnen met 3 versnellingen, heb er nu 7 en zit er eigelijk altijd net naast. Hij fietst in elk geval lichter dan de batavus mambo… die heb ik uit pure ellende onlangs verkocht… :shifty:

Bedankt voor jullie ervaringen!

Cell je bent ook hier ervaringsdeskundige, super.

Hoe lang heb jij de mambo gehad en wat voor bouwjaar was ie?

En dan misschien een onbeleefde vraag, voor hoeveel heb je hem verkocht?

Ik wil de mijne op mp gaan verkopen en die andere via fietsplan gaan aanschaffen.

Nou… mijn Mambo was pas 8 maanden oud… gekocht in juli vorig jaar. Maar ik heb vanaf de eerste week dus geroepen dat het net leek alsof ik altijd fietste met tegenwind… hemel wat fietste dat rotding zwaar zeg… Maar ja, je denkt dat het aan jezelf ligt, dus ik heb van alles geprobeert… nieuwe banden (bijna profielloos voor minder rolweerstand) de naaf laten aanpassen… maar nee, niks hielp. Hij stond dus in de garage en ik fietste er niet op. Over zonde geld gesproken…

Had hem gekocht met wat korting en inruil voor 800 euro en verkocht met verlies want hij bracht INCLUSIEF zitjes en windscherm dus 475 euro op en dat was dus ook wat ik er voor terug zou krijgen bij inruil, mits ik dan weer een fiets kocht van 800 euro… anders minder. (tja zo werkt dat nou eenmaal)

We hebben hem dus particulier verkocht en gezien oudere fietsen zonder stoeltjes rond de 275 zitten, vind ik het niet heel slecht. Maar ja, wel ingeleverd.

Zonder stoeltje zal een goed onderhouden moederfiets van tussen de 2 en 4 jaar oud zo’n 275 a 300 euro opbrengen en met stoeltjes zo’n 350 a 400. Beetje afhankelijk van framemaat, kleur en versnellingen.

Ruud heeft nu mijn oude fiets helemaal opgeknapt, hij is echt uit elkaar geweest en alles is vervangen wat maar vervangen moest worden en daarna gepimpt met bakkersrek en krat. Hij rijdt als een zonnetje. Zodra ik alleen nog maar een kind achterop hoef, wil ik ook een cortina transporter… of een cortina Urban HPV… (die vind ik persoonlijk cooler, ben niet zo van dat liefelijke gefrutsel, ben een stoer wijf zeg maar :mrgreen:)

Cell bedankt!

Mijn fiets is nu 3 jaar oud en ik verkoop hem straks zonder zitjes natuurlijk. Prinsje zit net een jaar achterop en dat zitje is dus ook een jaar oud. En het voorzitje: ik hoop nog steeds vurig dat ik nog eens zwanger mag worden. Dus dat stoeltjesbewaren we iig dit jaar nog.

snap ik… wij hadden echter op meerdere fietsen (2e hans) zitjes. Ik had op de mambo een bobike mini en een maxi + windscherm… waar ik zelf 2e hands hooguit 25 euro voor heb betaald. Op mijn oude sparta amazone classic heb ik een zadel op voorstang voor kinderen tot 30 kilo en achter een bobike maxi… ik heb Suus naar achteren verhuisd want het is best een lange dame en Ruud heeft achterop een rugleuning met kussentje… dus wij redden ons prima. De stoeltjes konden dus mee met de fiets…Ik heb hem dus zo verkocht (zie foto)

Ik heb ook een cortina, bevalt prima. Ik heb overigens wel 7 versnellingen.

Met 2 kindjes wel zwaar, maar dat ligt niet aan de fiets :wink:

Maar hij is lang zo mooi niet als deze fiets!! Vind hem echt leuk!

enne… er horen grijze banden onder en die heeft Ruud er nog op gezet voor de verkoop… dus desbetreffende dame had een prachtige fiets met zitjes voor een mooie prijs… :shifty:

Chantal :shock: ga jij je Mambo wegdoen? Je was erzo weg van :mrgreen:

weet je al hoeveel je er voor zou willen hebben? Mijn schoonmoeder heeft geen fiets, misschien wil zij hem wel hebben :wink:

Eef ik ga idd mijn mambo wegdoen. Dit jaar bestaat fietsplan nog bij ons, volgend jaar is nog maar de vraag…

En wat ik er voor wil hebben? Geen idee ga eerst de fietsenmaker vragen wat hij ervoor zou geven.

krabje ik heb juist een cortina en ik wil juist een mambo… :lol:

Pitje waarom wil je een mambo dan?

ik heb op de mambo gefietst en die vond ik zo fijn fietsen…