Correspondent Conny Mus overleden
Copyright 2010, Novum
Correspondent Conny Mus overleden
(Novum) - Midden-Oosten-correspondent Conny Mus is overleden. Hij is 59 jaar geworden. Mus overleed tijdens een vakantie in Nederland in zijn slaap aan een hartstilstand. Dat laat zijn werkgever RTL Nieuws vrijdag weten.
Mus werkte bij RTL sinds 1989. Daarvoor werkte hij freelance voor onder meer de BBC en CNN. Mus stond bekend om zijn afgewogen berichtgeving over het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Ook versloeg hij veel andere gebeurtenissen in het Midden-Oosten.
RTL noemt Mus een zeer gewaardeerde en geliefde collega en een gedreven en onverschrokken journalist, die onpartijdig verslag deed van conflicten, rampen en oorlogen. Hoofdredacteur Harm Taselaar noemt hem ‘een icoon’ van het RTL Nieuws en een voorbeeld voor veel collega’s. “Iedereen hield van Conny. We zullen hem zo ontzettend missen.”
Toen ik het las, had ik toch zoiets van ooohhh :o
Vond het toch wel een nieuws icoon hier in Nederland.
“Dit was Conny Mus voor rtl nieuws - Israel” .
Hij zal het nooit meer zeggen :kaars:
Lees net een tweet van iemand: Conny Mus was de meest stabiele factor in het Midden Oosten" En zo was het…
:kaars:
@Sis wrote:
Lees net een tweet van iemand: Conny Mus was de meest stabiele factor in het Midden Oosten" En zo was het…
:thumbup:
R I P
liefs
Gerda
ps: ook hier in België een heel bekende Nederlander…
:kaars: :kaars: :kaars:
Vreselijk.
Hoorde het vanmiddag,maar miste net de reden van zijn overlijden…
Wat apart toch dat je aan zo’n man die je zo vaak hoort op TV zo snel gewend raakt dat dit nieuws een beetje inslaat…
Vond hem altijd wel een prettige stem hebben…
RTL 4 heeft volgens mij best wat mensen verloren de laatste tijd…
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
Ik zag laatst nog een item in het nieuws over Stan Storimans. En Roelof Hemmen die de eerste paar tellen even geen woord kon uitbrengen.
Moest zelf ook even slikken :shifty:
Ik zag hem laatst bij mag ik bij je eten op rtl4.
Toen was hij dus in Nl met zijn dochter in een vakantiehuisje met zijn nieuwe vriendin en haar kids.Dat zal dan wel niet zolang geleden zijn opgenomen.