Contractaanpassing ivm kolven

Ik werk gelukkig maar halve dagen en Lars krijgt s’ochtends om 7 uur live en tegen 13.00 uur live. In de tussentijd tegen 10.00 uur kolf ik altijd op mijn werk. Ik wil dit straks blijven doen zodat mijn productie niet gelijk keldert, want ik heb altijd heel snel productie dipjes. Nu wil mijn leidinggevende weten hoe lang ik van plan ben om te blijven kolven, straks in mijn eigen tijd. Ze wil nl een contract aanpassing doen, omdat ik dan niet stop om 12.30 uur maar om 13.00 uur, om de kolftijd te compenseren. Ik heb dus geen flauw idee hoe lang Lars nog een ochtendvoeding op het kdv nodig is. Ik wil graag zo lang mogelijk blijven voeden. Lars is altijd al een kindje geweest die heel vaak drinkt. Hij had reflux waar hij medicijnen voor heeft gekregen die hij nu niet meer nodig is. We hebben een periode gehad dat hij elk uur aan de borst zat en dan heb ik het niet over dagen maar echt weken lang. Hij drink nog vaak om de twee uur en nu hij bijvoeding krijgt wil hij er nog wel eens 3 uur tussen laten maar hij drinkt nog best vaak. Iemand een idee hoe lang ik dus nog door zou moeten kolven op het werk? Mijn leidinggevende had zelf het idee voorgesteld om als datum 1 januari 2014 te doen en dan weer te evalueren. Hij is dan 1 jaar en 2 maanden en zou dan nog die ochtendvoeding nodig hebben op de opvang? Ik weet dus niet zo goed wat ik als datum moet doorgeven.

Denk dat je met 14 maanden een heel eind komt.

Tegen die tijd zal hij toch ook al wel aardig wat eten aan fruit waarschijnlijk… in elk geval waarschijnlijk wel genoeg om de ochtend op het kdv te kunnen overbruggen tot hij om 13 uur bij jou weer zou kunnen drinken bij het ophalen dan wel thuis.



Kans bestaat dat hij dan bijv. in de middag lekker een keer extra wil drinken thuis, maar met ruim een jaar zal je produktie waarschijnlijk ook echt stabieler zijn (met 9 maand kon ik me daar bij onze 2e nog niks bij voorstellen dat mijn produktie ooit stabiel genoeg zou worden voor langer niet voeden :slight_smile: ).



En helemaal als je leidinggevende aangeeft dan opnieuw te willen evalueren… is eventueel opschuiven van de datum waarschijnlijk ook geen probleem.



Wel erg fijn trouwens zo’n meedenkende leidinggevende :clap: .

Dank voor je reactie. Dan hou ik 1 januari aan en kunnen we tegen die tijd altijd nog weer kijken. Inderdaad wel fijn dat ze met me meedenkt.

Maar hoezo een contractaanpassing dan? :think: Je hebt een wat langere pauze maar je gaat ook langer door, dus dan werk je toch hetzelfde aantal uur?



Los daarvan denk ik dat 1 januari een prima tijd zou zijn hoor, ik denk dat hij tegen die tijd wel voldoende fruit / brood etc eet om de ochtend door te komen.

Ouderschapsverlof hiervoor gebruiken is dat geen optie?