Continue zeurende buikpijn, 5 à 6 weken zwanger

Hoi iedereen,

Mijn naam is Süzan en ik ben as maandag 6 weken zwanger :slight_smile:

Ik heb eigenlijk vanaf een week voor mijn gemiste menstruatie ( rond 25 juli) al last van continue menstruatieklachten… Nou maken de pijnlijke borsten me niet zoveel uit maar het continue zeurende gevoel in m’n onderbuik baart me toch wel zorgen… Vanmorgen voor het eerste de vk gesproken en ze reageerde wel heel lief maar zei wel eerlijk dat het meestal 2 oorzaken zijn, Of het komt door alle activiteit in mijn baarmoeder, Of het gaat toch niet helemaal goed met de ontwikkeling… Maar ze zei dat niet klonk alsof ik me zorgen moest maken… Nu is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en ik maak me behoorlijk zorgen. Ik heb geen bloedverlies, wel ongeveer 600 keer plassen per dag, niet misselijk. Het is een zeurend, pijnlijk gespannen gevoel met heel af en toe een steek links of rechts. Heeft iemand anders dit ook?

Alvast bedankt

Je lichaam maakt langzamerhand plaats voor de baarmoeder. Deze is nu nog heel klein maar ik merkte altijd direct dat mijn darmen en maag erg reageerden op de groei. Je lijf maakt gewoon een enorme verandering door, nu al.

Het is niet prettig en ik kan mij de onzekerheid voorstellen maar het zit vast goed :hug:

Als je je er zo’n zorgen om maakt, wil de VK dan niet wat eerder een echo maken? Dat stelt vaak heel erg gerust.

Dank jullie wel voor de reactie, ik denk zelf nadat het een blaasontsteking is en ga morgen maar even langs de huisarts

Thanks ladies!

Ik had dat ook, ik had echt de ongi klachten. Heb echter niet gedacht dat het fout zou kunnen gaan (geen enkele keer tijdens de zwangerschap). :oops:

Dat vele plassen ken ik ook.

Misschien geeft het je een geruststellend gevoel?

En je urine na laten kijken op een eventuele blaasontsteking kan geen kwaad.

IK had dat ook, zeker bij mijn 1e, de hele tijd zeurende pijn. Vond ik ook best eng. Maar hoorde gewoon bij het groeien.

Je berichtje is al bijna 2 weken oud dus je zal wel wat geruster zijn maar ik heb standaard pijn in mijn onderbuik zodra ik zwanger ben. Een soort zeurend gevoel zeg maar. Ook heb ik regelmatig heftige krampen van mijn darmen. Ik voel gelukkig duidelijk verschil of de krampen van mijn darmen zijn of van wat anders.

Vandaag een knipperlichtje gezien op de echo. Dit is mijn 5e zwangerschap en alleen bij de eerste had ik geen buikpijn.

Ik hoop dat het goed gaat met je.

Alexje