Continu jeuk

Hoi.



Ik ga me nu zo irriteren, enzo, dat ik mezelf open krab :cry:



Ik heb jeuk, heel erg jeuk, op mijn armen (onder en boven) en mijn rug en borst.

Ik ben zelfs overgestapt van wasmiddel naar neutral, maar dat is het dus niet.

Maar ik weet niet wat het dus wel is, en het komt zo ineens op zetten.

Ik moet me echt verzetten om niet te krabben dan word het erger, maar soms wind mijn hand het van de gedachte.



Wie heeft er ervaring mee en wat was het bij jullie?



Lesley

Ik heb het ook eens gehad. Lag aan de wasverzachter van een bepaald merk. Sindsdien gebruik ik het geen wasverzachter meer.



Wat nog wel eens wil helpen tegen de jeuk, is talkpoeder. Kan me voorstellen dat je zo niet de deur uitgaat (helemaal wit). Voor het slapen gaan, misschien een idee.

ik gebruik bij hevige jeuk, graag Calendulan emulsie, die kun je in de koelkast bewaren, dus verkoelt ook lekker.



Ik ga niet opnoemen waar ik al allemaal jeuk van heb gehad is een hele waslijst. Ben voor veel dingen allergisch geweest maar ben er nu gelukkig van af, door homeopatie (NAET)

Het zou een soort netelroos kunnen zijn. Misschien even bij de dokter langs? Want dan kun je best pilletjes krijgen die heel goed helpen. Aerius (via de dokter) heb ik altijd in huis voor als ik zo’n aanval heb.

Ik heb het wel eens als mijn huid erg droog is. Als ik me netjes elke dag insmeer met body lotion heb ik nergens last van. Maar daar heb ik vaak geen zin in, dus ik wacht tot de jeuk, smeer me dan in, en dan is het over. Dus gewoon droog, zou dat kunnen?

Mss handig om eerst oorzaak te achterhalen? Wasmiddel dus niet, maar mss ben je ergens anders allergisch voor. Heb je rode bulten o.i.d.?



Heb je geen last van je lever? Als die het gal niet goed afbreekt, kan dit in je bloedbaan komen met o.a. jeuk als gevolg.



aerius hielp bij mij overigens niet, ik kreeg een zwaardere antihistamine voorgeschreven en die werkt iets beter

Xyzal kan weer wel goed aanslaan als Aerius niet aanslaat, dus het proberen waard. Vraag je huisarts in ieder geval om wat tabletjes, dan ben je even van de jeuk af. En daarna inderdaad zoeken naar de boosdoener… Maar dat is vaak geen makkelijke zoektocht… :wall:



In geval van droge huid kun je in ieder geval vaseline-cetomacrogolcreme proberen. Dat kun je zonder recept bij de apotheek krijgen. Misschien dat dat een beetje werkt.

Klopt, Aerius werkt bij mij ook niet altijd. Daarom heb ik ook nog citrizine ernaast. Alleen in geval van hele heftige jeuk.

En mocht dat ook niet helpen dan neem ik promethazine. Slaap ik ook nog fijn :smiley:

Het is wat die jeuk… Jeuk is erger dan pijn vind ik. Je word er helemaal gek van.

Mijn huid is niet droog. Daar dacht ik eerst ook aan.

Helaas (ja anders was het misschien een oplossing) gebruiken we al heel lang geen wasverzachter meer. Ivm gevoeligheid van Riley.



Geen last van mijn lever…



Rode bultjes soms!



Mijn huid is wel extreem gevoelig moet ik wel zeggen, als ik rits niet goed heb, heb ik rode streepen (gebold).



Verdr allergisch… pollen, heb hooikoorts, maar dit speelt ook in de winter.



Ga toch me huisarts denk ik maar bellen hier over.

Want pijn vind ik minder erg, dan die hele jeuk, vooral als ik (van mezelf) niet aan mag toegeven, en het dus echt erg word.



Talkpoeder heb ik ook geprobeerd, neemt enigsinds iets weg, maar komt er gewoon dwars door heen!

Oh ja, laat ik het vooral niet vergeten!



BEDANKT!

Voor jullie gegeven antwoorden, denk dat ik er wel iets mee kan.