Weet iemand wat ik bedoel en hoe dit heet? ik kreeg laatst van iemand de ‘tip’ om te kijken of ik wat heb aan tips voor ouders met kinderen die een contactstoornis hebben.
Als ik het goed begreep houdt het in dat een kind met 1 persoon tegelijk contact kan hebben dus niet met papa én mama, maar ‘los’ gaat het goed. Het contact met een 'vreemde ’ maar soms ook met een andere ouder loopt dan via 1 persoon. Dit kan telkens een andere zijn? Ik weet het niet precies hoor, maar het heeft een moeilijke naam en die ben ikdus kwijt :doh:
een kontakt of aandachtstekortstoornis, is een vorm van autisme.
autisme moet je een beetje zien als een vijver…als je er een steen midden in gooit zie je rimpels…
waar de steen terecht komt praat je over kernautisme, dus kinderen die GEEN kontakt maken en vaak zwakbegaafd zijn
maar de meeste mensen met autisme hebben in zekere mate een kontaktstoornis, je kunt daarbij op diverse facetten van je persoonlijkheid in verschillende “rimpels” van de vijver zitten…helemaal in de buitenrand …maar ook verder naar t midden
dit is per persoon verschilllend,
we zitten allemaal , ook zonder stoornis, wel ergens wat verder in die vijver
maar kinderen met zo n stoornis zitten met veel meer facetten en vaak “dieper” in de vijver
je praat over stoornissen als PDD-NOS( pervasive developmental disorder not otherwise specified)
of bijvoorbeeld asperger syndroom
als je daarop googled kom je een heel eind verder
groetjes kris
ja die heb ik al eerder doorgelezen enzo maar ik doel nu dus echt op het ‘met 1 persoon tegelijk contact kunnen hebben’ Daar is een speicale benaming voor, maar ik kan er niet tegen dat ik die naam niet meer kan vinden
:wall:
Het is al lang geleden dat je deze vraag gesteld hebt, maar wellicht kun je herkenning vinden bij een ‘sensorische integratie stoornis’; er zijn verschillende vormen en gradaties van
Natuurlijk heb je op internet allerlei informatie, maar ook het boek ‘uit de pas’ is een heel goed boek.