Contactlenzen Pearle

Ik hen sinds afgelopen zaterdag contaclenzen van Pearle. Ik heb ooit 6 jaar geleden harde lenzen geprobeerd, maar die bevielen toen niet. Ik heb nu zachte maandlenzen de Iwear XR Supreme geloof ik.



Ik vind ze alleen wel heel erg dun en ze klappen snel dubbel. Ze zijn dan moelijk van elkaar te halen met als gevolg dat er gisteren dus al een gescheurd is. Ze hebben meteen een nieuwe besteld hoor!



Ik vind ze op zich wel prettig, heb wel het idee dat ik ze voel, maar dat zal wel gewenning zijn. Ik let er natuurlijk ook steeds op, omdat ik ze pas een paar dagen heb. Ik werk achter een computer en in een vrij droge ruimte, dat zal er ook wel mee te maken hebben.



Wie heeft er ook lenzen van Pearle en welke en hoe bevallen ze?

Ik heb ook lenzen van Pearle.



Even gekeken in het doosje wat ik gister binnen heb gekregen…

(Maak gebruik van P.O.S.T, Pearle Opticiens Stuurt Thuis. Krijg elke maand een nieuw setje met de post).



Ik heb een Bausch & Lomb, softlens toric (dat is een lens met cilinder), en een gewone, een Iwear Performance Medium.



:eh: Zegt me allemaal niks eigenlijk…





Maar ze bevallen me prima.

Heb geloof ik 2 keer een kapotte lens gehad in de 9 jaar dat ik nu lenzen draag.

Oja, wat betreft het dichtklappen…



Ik weet niet hoe je ze dan weer ‘los’ maakt, maar je kunt dan het beste een schuivende beweging maken tussen duim en wijsvinger.

Dus niet met je nagels gaan openpulken ofzo…

@Anneke wrote:

Oja, wat betreft het dichtklappen…



Ik weet niet hoe je ze dan weer ‘los’ maakt, maar je kunt dan het beste een schuivende beweging maken tussen duim en wijsvinger.

Dus niet met je nagels gaan openpulken ofzo…




Dat deed ik dus gisteren, maar toch is ie gescheurd!



Zijn die van jou ook zo dun? Een collegaatje van mij heeft ook zachte lenzen (weliswaar van een andere opticien) maar die zijn niet zo dun als die van mij.

Wat is dun?



Ze zijn inderdaad wel dun, maar niet abnormaal dun ofzo.

Heb niet echt vergelijkingsmateriaal dus zou het je niet kunnen zeggen.



Zit net op de verpakking te kijken, en zie wel dat de diameter van mijn lenzen onderling verschilt, 14,5 en 14,4.

Zal wel aan het merk liggen denk ik… :think:

Ik zelf gebruik altijd de lenzen van de hema, kruidvat etc altijd goede ervaringen mee.

Nu had ik een week of 3 geleden ook 1 “rot” lens. Sloeg ook bij het eruit halen de heletijd dubbel en bleef dan plakken. Ook in mijn oog zat ie niet helemaal 100%. En de derde of vierde avond trok ik hem ook stuk toen ik hem van elkaar wilde halen.

't zal dus ook gewoon pech geweest zijn :?

Als hij niet lekker zit kan het ook zijn dat je hem verkeerd om in hebt.



Hij kan maar op 1 manier in je oog, als een ‘kommetje’. Als je hem dubbelvouwt op je vinger en de randjes staan naar buiten zit hij verkeerd om.

Maar waarschijnlijk weten jullie dat al. :wink:



Mijn lens met cilinder is nog lastiger, staan streepjes op, en aan de hoeveelheid streepjes kan ik zien wat de onder- en bovenkant is.

Moet ik hem eerst tegen het licht houden, en dan op de juiste manier in, anders is het cilinder effect weg.

@Anneke wrote:



Mijn lens met cilinder is nog lastiger, staan streepjes op, en aan de hoeveelheid streepjes kan ik zien wat de onder- en bovenkant is.

Moet ik hem eerst tegen het licht houden, en dan op de juiste manier in, anders is het cilinder effect weg.


Misschien off-topic maar weet je dat ik echt hier zo zit van :shock: :shock: :shock:



Ik heb via de brilservice dus ook zachte lenzen, waarvan 1tje ook met cilinder en die zit dus zelden goed :? Ik heb dus ook 1 streepje erop en wist nooit waar die voor was :wall: waarom vertellen die sufk*tten me dat daar niet bij de opticien?!



Oooh voel me echt dom nu… maar ga meteen kijken hoe die lens zit als ik het streepje onder of boven doe…

O, dat is stom zeg dat ze dat niet vertellen! :o :doh:



Als ik hem niet goed in heb, dan zit hij inderdaad ook niet lekker, en zie ik minder goed.



Bij mij is het zo dat ik aan de ene kant 2 streepjes heb (of 3, nu moet ik gokken), met getalletjes ertussen.

Aan de andere kant (precies de overkant) heb ik maar 1 streepje met een getalletje.



De kant met de meeste streepjes moet boven, en die met het enkele streepje moet aan de onderkant zitten.

Heb even op google gekeken of ik een plaatje kon vinden van een lens met cilinder, maar die kon ik niet vinden.



Want jij hebt maar 1 streepje zeg je, dus dan is die anders dan de mijne.

Weet niet of die dan onder of boven zou moeten.

Misschien kun je even bellen naar waar je lenzen vandaan komen?

@Anneke wrote:



Als ik hem niet goed in heb, dan zit hij inderdaad ook niet lekker, en zie ik minder goed.

:roll: Vertel mij wat... heb al bijna een x een aanrijding gehad daardoor en ruzie gekregen omdat ik vriendinnnetje niet herkende die langsfietste :roll: :wall:

Ik heb trouwens lenzen van Acuvue

Even een updeetje, ik ben nu alweer een paar weken verder, er zijn er inmiddels 3 gescheurd en volgens de opticien ben ik de enige die dat overkomt :oops: . Ik ben vrijdag weer teruggeweest en heb nog een aantal tips meegekregen. Ik krijg ook weer nieuwe voor degene die kapot zijn gegaan.



We hebben afgesproken dat ik nog 2 weken probeer en als het dan nog steeds zo’n gedoe is dan stop ik ermee. Ik koop in ieder geval dit jaar nog een nieuwe bril i.v.m. de aftrek van de belasting.



Het gaat nu dus eigenlijk heel goed, het in en eruit halen gaat heel vlot. Ik heb alleen sinds gisteren weer een ander ‘probleem’. Ik zie steeds wazig, alsof ze vuil zijn. Ik heb ze er al uit gehaald en schoongemaakt weer er terug in gedaan en dan gaat het even goed en dan zie ik weer wazig. Kan dit aan de vloeistof liggen? Ik heb sinds donderdag andere vloeistof, de no rub. Dan hoef je de lenzen niet meer schoon te maken (maar dat doe ik tussentijds dus wel). Ik doe ook veel beeldschermwerk en zorg dat ik veel knipper…



Dit ziet niet prettig in ieder geval!

Denk toch dat je je lenzen anders schoon moet maken.

(ik had dit ook nl).



Bij mij scheurde ze ook,ze zijn gewoon te dun.



Over dat dichtklappen,doe er een drup van je inzet vloeistof op en als het goed is kan je de lens zo weer open wrijven.



Denk toch dat je ogen te droog worden…misschien af en toe een druppel vloeistof in je ogen druppelen?





Succes ermee!

@irry-me wrote:

Denk toch dat je je lenzen anders schoon moet maken.

(ik had dit ook nl).



Denk toch dat je ogen te droog worden…misschien af en toe een druppel vloeistof in je ogen druppelen?


Schoonmaken met andere vloeistof bedoel je?

Zouden mijn ogen vanzelf minder droog worden als ze gewend zijn aan de lenzen?

Wat ik doe als ik ze uit mijn oog pak, dan duw ik de kanten soms ook tegen elkaar die dan blijven plakken, is idd dichtgevouwen op je hand leggen, druppels vloeistof erbij en dan rollen tot ie weer open springt. Je moet er niet aan gaan trekken oid.



Dat van het wazig worden heb ik idd ook in de winter, je moet dan eigenlijk je huis/werkplek wat meer bevochtigen (de lucht dan). Ik hang extra bakjes met water aan de verwarming, helpt een eindje. En veel knipperen.

@Anneke wrote:





Mijn lens met cilinder is nog lastiger, staan streepjes op, en aan de hoeveelheid streepjes kan ik zien wat de onder- en bovenkant is.

Moet ik hem eerst tegen het licht houden, en dan op de juiste manier in, anders is het cilinder effect weg.




Ik heb ook 1 lens met cylinder en daar zit een “zwaartepunt” in die draait zichzelf automagisch goed.



Zijn daglenzen en die zijn ook absurd dun, da’s best even wennen.

Miffy,



Je bent niet de enige hoor bij wie ze scheuren. ik heb het een tijd geleden ook gehad en uiteindelijk besloten geen lenzen meer te kopen bij Pearle. Het zou ook de combi kunnen zijn van droge ogen, beeldschermwerk en dunne lenzen (heb ook droge ogen en doe veel beeldschermwerk in droge kantoorlucht). Ik was het beu dat ze iedere keer scheurden en ben op zoek gegaan naar andere lenzen, heb nu die van het huis, maar op kantoor altijd een bril. Bij mij werden mijn ogen niet minder droog hoor ook niet toen ik al langer lenzen droeg.



Greetz, Mouse

Ik heb nog 10 pakken met ieder 30 stuks daglenzen -5 in de aanbieding!!



Zijn ook van Pearl, maar ik heb mijn ogen laten laseren, dus ik heb ze niet meer nodig!

Whahaha…ik heb helemaal niet die lenzen!!



Hahaha, ze zijn van specsavers!

Hee ik heb -5 aan beide ogen, ik haal altijd daglenzen van Hans Anders, kosten 12.50 per pak van 30 stuks…dus ik zou ze wel kunnen overnemen voor een schappelijke prijs!