consultatiebureau...kwallen zijn het!!!!!!!!

hallo

ik heb t helemaal gehad op t cb…nou ja…sinds vorige maand is t voor ons t peuterbureau geworden

ik heb echt alleen maar slechte ervaringen ermee…

t zijn echt afgekeurde artsen hoor…zal ff vertellen…
toen wesley een half jaar was sliep hij zo slecht…ik moest maar geduld hebben zeidn ze…grrrrrrrrrrrr

nu zeiden ze dat wesley zijn borstkas erg naar voren stond, en dat t misschien wel eens gevaarlijker kon zijn dan we dachten
ik…de overbezorgde moeder natuurlijk gelijk de ha gebeld en bij aankomst t probleem verteld…
blijkt dat wesley gewoon breed gebouwd is en helemaal niks erg heeft
colgens cb zou hij last hebben van een "kippenborst "

ik had al geen hoge pet op van t cb maar nu kom ik er echt alleen voor de prikjes!!!

hebben jullie ook een vervelende ervaring met cb???

in discussieforum ( niet opde eerste pagina) staat topic met als onderwerp; consultatieburo of consternatieburo.
daar staan meerdere ervaringen.

zelf heb ik alleen maar positieve ervaring met het cb.
vind het zelfs jammer dat ik ze niet meer zie,…

Hoi Shir,
Ik heb ook niet altijd even goede ervaringen op het consultatiebureau,het is daar werkelijk nooit goed.Mijn oudste was altijd te klein op een gegeven moment begint hij te groeien toen vonden ze hem weer te zwaar.Bij de jongste waren volgens hun zijn ogen niet goed,het ventje had er gewoon geen zin in!Mijn zusje groeide vroeger volgens hun scheef en dat zou nooit meer goed komen,nou ze loopt als een kievit hoor niks mis mee!!Ik kwam er ook nog een keer voor mijn oudste ik moest naar de arts en naar de zuster de een zegt je geeft hem toch nog geen groente he,ik zei nee hoor(En dacht dat doe ik dus allang)De ander zei je geeft hem toch al wel groente he? ::slight_smile: ::slight_smile: ::)Volgens mij weten ze het zelf af en toe helemaal niet meer daar,ik ging voor de prikjes en de rest nam ik maar voor lief!!
Groetjes Urs :wink:

tja net wat ik zei…ik ga dus nu alleen nog voor de prikken…
want om advies hoef ik er idd iet naartoe…de een zegt dit en de ander dat…wat moet je nu…

ik doe t op de manier dat mij goed lijkt en soms een beetje hulp van de omaas hihi :stuck_out_tongue:

Ik vind het altijd wel gezellig en selecteer het advies waar ik iets mee wil ;D wat nu geadviseerd wordt kan over een jaar weer afgeraden worden… als ik zie wat een verschillen tussen de adviezen aan mijn beide kinderen en die schelen maar 2.5 jaar en als ik dan nog de adviezen die mijn moeder vroeger kreeg ernaast leg… best grappig. Verer heb ik het met mijn consultatiearts getroffen, dit is namelijk toevallig mijn eigen huisarts die eens in de 2 weken het consultatiebureau erbij doet en die is echt heel geschikt!
Ik krijg dit jaar voor het eerst te maken met de schoolarts, ben benieuwd hoe dat is…
groeten Marijn

In mn oude woonplaats had ik ook geen leuk consultatiebureau…
Ik nam altijd mn andere kids mee en die speelden dan.
Gaven ze me toch een commentaar op mn kids omdat ze speelden…En inderdaad er was altijd wel iets en als ik dan naar de ha ging,bezorgd,bleek het nergens voor nodig te zijn…

Ik heb eigenlijk nauwelijks slechte ervaringen.
De enige keer was bij een invalverpleegkundige, die het deed voorkomen alsof ik met met mijn net 1 jaar geworden dochter de meest vreselijke tijd tegemoet ging. Als ze vervelend was, dan moet ik haar maar gewoon een tijdje op de gang zetten zei ze…
Nou sorry hoor, maar ik geloof niet dat een 1 jarige al bewust vervelend kan zijn en al helemaal niet dat die 1 jarige er ook maar iets van begrijpt als je haar op de gang zet!!
En we zijn nu 9 maanden verder en van die meest vreselijke tijd heb ik nog niets gezien.
Wat een domme koe.
Maar de rest van onze ervaringen is prima. Heel goed zelfs. Toen mijn dochtertje pas geboren was, was ze veel te klein en groeide slecht. Ik kwam dus veel bij het CB voor de weeguurtjes. Men maakte altijd even tijd om een vraag te beantwoorden of mij een hart onder de riem te steken. Heel fijn.
Judy

toen jelte voor de eerste keer naar het CB moest kregen we geeneens een oproep. ze waren hem gewoon vergeten, na paar keer bellen moest ik in een andere plaats naar het cb omdat hij toch echt gezien moest worden door een arts…
Belachelijk wat heb ik kwaad aan die lijn gehangen >:(

hallo

mijn slechtste ervaring was 4 jaar geleden toen was gewoon niets goeds aan me dochter volgens hun ze was 4 weken oud en volgens hun was ze doof had een verkeerde houding rugje was krom en helemaal niets klopte

ik zwaar over stuur en uiteindelijk mijn dochter was super gezond en is totaal niet doof .

groetjes willemien

ik vind het jammer als dit soort dingen gebeuren

het cb zou juist veel kunnen betekenen

maar ik heb gelukkig geen nare ervaringen

hier nog zo’n kl*te cb hoor. Ben blij dat ik er niet al te vaak meer heen hoef.



Toen Niels een paar maanden was gingen we er naar toe. “Arts” onderzocht hem en constateerde iets “raars” bij zijn hartje. We moesten niet al te veel schrikken…ja duuhhhh.

Natuurlijk meteen de ha gebeld waar we meteen langs konden komen, luisterde en zei dat er niks mis is met zijn hartje.

Ik zal nooit meer vergeten wat mijn ha toen zei: “Ze moeten daar niet zeuren, laat ze maar alleen de prikken geven daar en niet ouders schrik aanjagen, nergens voor nodig”

Zegt mij voldoende…

Ik heb zelf bijna alleen maar goede ervaringen. En ik vind het altijd zo jammer als ik hoor en lees dat het niet overal zo is. Ze hebben me geweldig geholpen toen Yoni slaapproblemen had zonder dat me 1 juiste oplossing gegeven werd. Echt samen overleggen en meerdere opties aanbieden. Ik ben het niet altijd met ze eens, maar dan leg ik hun adviezen ook naast me neer. Ze gaan er bij ons gelukkig niet van uit dat elk kind maar hetzelfde moet zijn. Yoni is lang klein geweest (nog niet groot). Maar ze keken alleen maar naar haar eigen groeilijn. Elk kind groeit in zijn eigen tempo en je hebt nu eenmaal grote en kleine mensen.

Helaas ken ik ook de slechte ervaringen. Mijn nichtje heb ik verschillende keren huilend aan de telefoon gehad. Wilde ze stoppen met borstvoeding (omdat ze het echt niet meer aankon) werd ze voor slechte moeder uitgemaakt daar. Vreselijk toch. Ze moeten je steunen, niet afkraken.

Over het CB in mijn woonplaats ben ik erg tevreden. Mijn bv ging dus ook niet goed en ik was er bijna overspannen van, gewoon stoppen hoor geen probleem.



Omdat onze baby en dysmatuur is heeft hij ontzettend veel honger dus hij krijgt wat meer als voorgeschreven staat. Geen probleem als hij honger heeft gewoon meer geven. Hier doen ze niet zo moeilijk gelukkig.

Wat vervelend allemaal! :frowning: Mijn cb is tot op heden ook erg goed. Natuurlijk zijn er van die wijkverpleegkundige die erg ouderwets zijn, maar die mijd ik dan ook.

Ik heb net mijn eerste negatieve ervaring opgedaan met het consultatiebureau. Mijn dochter is vanaf haar geboorte al groot: 56 cm. Ze groeit ook in een lijn verder die op 80% van het gemiddelde ligt. De eerste keren was ik hier bezorgd over maar toen moest ik me geen zorgen maken. Dochterlief slaapt al sinds geboorte goed door, is nooit ziek en eet heel goed. Ik geef haar 's ochtends als tussendoortje een fruithap, 's middags een flesje vruchtensap/ limonade (aangelengd met water) en dan nog een koekje of 2 tumtummetjes.



Maar goed, deze keer was mijn dochter dus WEL te lang en zei de wv dat ik minder tussendoortjes moest geven. Ik vroeg of ze te zwaar was. Nee, dat niet, maar wel lang… Nou ben ik geen arts, maar van een kind minder eten geven wordt ze volgens mij dunner en niet minder lang…



Ik baal hier zo van, dat ik overweeg om bij mijn tweede maar alleen te gaan als er injecties moeten worden gegeven.