Wat van testen gaan ze allemaal doen bij de 2 jaar keuring van het consultatie bureau??
Melinda moet daar maandagmiddag heen ben eigenlijk wel benieuwd wat ze allemaal moet doen :think:
Tegen een bal trappen
Plaatjes benoemen
Lichaamsdelen benoemen (oren, ogen etc)
Toren bouwen
Dat was het volgens mij wel :think:
En natuurlijk wegen en meten.
even denken (en zo lang geleden is het niet eens met de jongste :oops: ) hij moest een aantal blokjes kunnen stapelen (wou hij niet… ja pas toen we weg gingen :lol: ), bal gooien (wou hij ook niet :roll: ), hij kreeg de vraag of hij iets voor de verpleegkundige wou pakken (wou hij ook niet doen :shifty: wel toen mama het vroeg pffjjeeew hij snapte de opdrachten dus wel, hij was gewoon koppig ).
Verder weet ik het eigenlijk niet meer.
Hij werkte ook zooooooo goed mee, dat de verpleegkundige het volgens mij ook een beetje opgaf na een tijdje. Ze moest het dus doen met mijn bevestiging of ontkenning of hij thuis iets wel of niet kon.
ooh oke dat zit wel goed allemaal dus :mrgreen:
Tenminste als ze het daar wil doen dan he …
Ze kan het thuis allemaal al wel een hele poos al maar ja das toch thuis he 8)
oh ja lichaamsdelen aanwijzen heeft ze hem ook proberen te laten doen idd :lol:
Mag duidelijk zijn: ook dat wou hij niet
Nou moet ik wel zeggen… deze keer hadden we een andere verpleegkundige als anders. Die we normaal hebben is heel leuk en heel ongedwongen, kinderen willen ‘alles’ wel voor haar doen.
Deze vrouw was veel dwingender.
Ze ging er echt met haar neus bovenop zitten toen hij de blokjes moest stapelen… de andere verpleegkundige gaf bij de oudste 2 gewoon een doos met blokjes en ging mij dan wat vragen stellen en ondertussen bouwden de jongens dan vanzelf wel met die blokken.
Had zij best in de gaten dat het gebeurde, maar de kids niet door dat ze gezien werden.
bij ons was het ook blokjes stapelen en een bal gooien en lichaamsdelen benoemen.
nu hadden wij het geluk dat kaya die dag een heel goede bui had. Ze liep naar binnen, zag de blokjes bouwde met 1 hand een toren en zei dat het het huis van de koningin was :inlove: . Dus het eerste gedeelte was al gedaan voordat ik met 1 bil op de stoel zat :mrgreen:
Hier ook een verpleegkundige die zoveel mogelijk ‘testjes’ tussendoor doet. Nou is dat ook wel makkelijk denk ik, met twee peuters tegelijk.
En hier ook een jongetje dat weigerde om de lichaamsdelen bij de pop aan te wijzen. ‘Waar zijn de haren van pop?’ Ogen focussen op de haren en hij zegt alleen maar met een boos gezicht ‘NIET!’. ‘En waar zijn de voeten van de pop?’ Ogen schieten de andere kant op en focussen op de voeten. ‘NIET!’
En door op zijn ogen te letten wist de verpleegkundige dat hij keurig alle lichaamsdelen wist te zitten :lol:
Ze deed het wel leuk trouwens, zat ik met één kind op schoot te praten met haar, andere kind keutelde wat rond, gooit ze ineens onder het gesprek een bal naar hem toe, praat gewoon verder en kijkt met één oog wat hij met de bal gaat doen terwijl kind op schoot met wat blokjes naar hartelust een toren aan het bouwen is onder het gesprek
Ze lette trouwens ook op of er twee-woord-zinnetjes gemaakt werden.
dat is een top verpleegkundige, doe mij die :mrgreen:
@Drella wrote:
Ze lette trouwens ook op of er twee-woord-zinnetjes gemaakt werden.
Zelfs daar wou meneertje niet aan meewerken :lol:
Enige wat hij daar heeft gezegd is NEE!
Ja hij was wel duidelijk en consequent 2 in elk geval
Wat is het nut nou eigelijk van het CB,
om te erkennen dat je peuter in de nee-fase zit?! :lol:
Die van mij had er ook geen zin in hahaha. Met 3 jaar trouwens ook niet. Echt die moest toen een auto ofzo bouwen van blokjes en deed het dan expres fout om dan met een schijnheilige kop te vragen “zo?!”.
En mevrouw de wijkverpleegkundige zich maar ergeren dat ze niet gewoon deed wat moest, gnagna.
En ze kon met 2 jaar van een krukje afspringen “dat hoeft ze nog helemaal niet te kunnen hoor!”… uh tja…
Of mijn tante-kwebbel had hele verhalen en dan vraagt ze “zegt ze al veel woordjes?”… misschien even luisteren?!
Nu moet ze nog 1x en dan zijn we er vanaf! :thumbup:
De arts op het cb is trouwens wel een schat! Hoop dat we daar de laatste keer heen moeten! :thumbup:
Hier moest Ivan alleen blokjes stapelen. Verder was hij aan het spelen en daar keek ze heel veel naar
Over het praten vroeg ze alleen hoe het ging
Toen mijn dochter 2 jaar en 3 maanden was, benoemde ze uit zichzelf alle dieren/dingen die in het boekje stonden. Kan me niet herinneren dat ze een bal moest gooien. Blokjes stapelen moest mijn zoon doen bij de 18 maanden controle. Hij deed dat netjes en daarna nog een paar keer en met meer blokjes.
@Karin1981 wrote:
Hier moest Ivan alleen blokjes stapelen. Verder was hij aan het spelen en daar keek ze heel veel naar
Over het praten vroeg ze alleen hoe het ging
en eigenlijk hoort het zo vind ik!
Juist bij die ukken van 1,5 tot 3 denk ik dat spel of hoe ze doen zoveel meer zeggen als het opdrachtje geven + uitvoeren vermogen.
Overigens had onze oudste de arts ‘op de kast’ bij de laatste controle.
Hem werd gevraagd een brug na te bouwen met blokjes.
Dus zij zet de blokjes op een bepaalde manier de blokjes neer en legt het weer los van elkaar.
Hij kijkt eens naar die blokjes, raapt er nog wat bij, gaat bouwen: zoooo DAT is een brug! :mrgreen:
Commentaar van de arts: ja het is een mooie brug… en toen tegen mij: maar ja hij voert niet netjes de opdracht uit… kreeg die een +/- bij uit kunnen voeren van opdrachten :roll:
Oh echt Mamamarije? Dat is toch triest zeg van zo’n arts :roll:
(Lijkt me alleen maar gezond om niet blindelings opdrachtjes uit te voeren :silenced: )
@Drella wrote:
Oh echt Mamamarije? Dat is toch triest zeg van zo’n arts :roll:
(Lijkt me alleen maar gezond om niet blindelings opdrachtjes uit te voeren :silenced: )
Wist ook niet of ik het serieus moest nemen of niet… heb maar besloten van niet
En tis helemaal goed gekomen hoor… meneer kan op school prima naar juf luisteren en thuis (meestal ) ook.
Nee ik hou er wel van hoor, kind met beetje eigen willetje, maar niet iedereen kan daar goed mee omgaan lijkt het wel.
Kan me niet expliciete oef herinneren van bij twee - wel wat met blokjes en meer vragen aan mij wat ze wel of niet konden. Volgens mij werken ze hier ook met vragenlijsten. Iig nog nooit iets met ledenmaten.
Maar bij drie met Lasse ligt me nog bij als de dag van gisteren - ogentest met zo’n brilletjes op, onder de meetlat, op een weegstoel - my god wat was ik blij dat ik weer buiten stond. Hij wilde echt ongeveer nergens aan meewerken :shifty: