Constant snotneus, constant vieze lakens

Jim heeft al een jaar lang constant een snotneus, en dus ook al een jaar lang constant vieze lakentjes. Ik leg een schone op zijn bedje en de volgende dag zit het al vol met groene vlekken. Alsof er nooit een schoon lakentje op zijn bedje komt! Hij ligt niet netjes op een vast plekje, dus de bovenste helft zit altijd vol. Een hydrofiele doek dat werkt dus niet meer, maar wat kan ik nou gebruiken om er voor te zorgen dat ik niet continu beddengoed hoef te wassen?

ik heb vanwege het exceem van ilona wel iedere dag schoon bedde goed gedaan, ik denk dat je daaraan niet ontkomt :think:

ook al gebruik je gewoon lakentjes blijf je toch was houden.

maar al een jaar lang? non stop?

en huisarts kan er ook niets aan doen?





succes, ook met het wassen er is geen doorkomen aan zo :hug:

en beterschap voor je zoontje :hug:



gr mel

Stein had dat ook en idd heb ik ook elke dag bed verschoond.



bij Stein zijn zijn neusamandelen er met 15 maanden uitgehaald. Sinds dien heeft ie alleen tijdens een verkoudheid een snotneus

Hij gaat naar het kinderdagverblijf zeker? :? Hier ook continu een snotneus. De lakens was ik vaak, niet iedere dag, maar wel echt vaak. En haar knuffel… men, dat ding is te vies om aan te pakken. Toch was ik die ook meerdere keren per week. Maar ja, gewassen, nachtje mee geslapen, en… yek. :hand:



Ik heb me erbij neergelegd dat het veel wassen is. Iets in bed leggen durf ik niet meer, ze is zo beweeglijk dat ik bang ben dat ze zich erin vast draait.

Ik heb met B’Elanna ook zo’n periode gehad.



Wat bij mij erg goed hielp, was voor het slapen gaan het neusje leegzuigen met zo’n speciaal pompje en dan elke avond een verse doorgesneden ui bij haar bed te leggen.

Haar neusje bleef dan aardig leeg…



En anders misschien een wieglakentje spannen over het hoofdeind en die met elastieken onder de matras aanspannen zodat hij niet los kan raken.

Dan moet je nog wel wassen, maar minder :wink:

Bedankt voor alle antwoorden! Ik vind het gewoon zo’n vies gezicht, alsof zijn bedje nooit verschoond wordt! Zijn neusamandelen zijn al met een jaar verwijderd en dat heeft tot nu toe geen verschil gegeven, volgens de KNO is dat wel goed gegaan, maar waar het dan wel van komt :think: Hij gaat idd naar het kdv dus daar pikt ie lekker alles op. Straks tijdens mijn verlof ga ik hem gewoon eens wat vaker thuis houden als hij weer zo’n last heeft, dan heeft zijn lichaam misschien wat meer kans om eens helemaal op te knappen…