Connecticut Amerika

Door dit soort verhalen breekt mijn moederhart.


Bij een schietpartij op een basisschool in de Amerikaanse staat Connecticut zijn vandaag tientallen doden gevallen, onder wie veel kinderen. Tv-zender CBS meldt dat het om 27 doden zou gaan. Onder de doden zouden ook zeker 10 kinderen zijn. Nieuwszender NBC spreekt over 14 omgekomen kinderen.


Volgens tv-station ABC is de dader, een 24-jarige man, onder de doden. Volgens NBC had de man twee 9mm-pistolen bij zich. Er zijn onbevestigde berichten over een tweede dader. Het motief van de dader of daders is nog niet bekend.

CNN meldt dat het om 20 doden zou gaan, onder wie 10 kinderen. Volgens lokale media zijn huilende kinderen weggevoerd van de school naar een plek waar hun ouders hen kunnen ophalen.

Een hele klas zou vervolgens niet zijn komen opdagen bij het tellen van de kinderen buiten.


Er is 1 hele klas nog niet naar buiten. Als ik denk aan de klas van mijn oudste zijn dat 29 kinderen. Wat een maniakken lopen er rond op deze wereld :cry:

zo heftig… pfff. vreselijk :cry:



een kaarsje voor alle slachtoffers en hun familie :kaars:

bah mijn maag draait om.



:kaars:

:kaars:

En vooral het lekker makkelijk houden voor iedereen om wapens te kunnen kopen en gebruiken :roll:

@Bella wrote:

En vooral het lekker makkelijk houden voor iedereen om wapens te kunnen kopen en gebruiken :roll:




Ja dat vind ik wel het ergste…de wapens waren van zijn moeder (die ook dood is) snap niet dat ze uberhaubt maar toestaan dat ze zomaar wapens kunnen kopen, maar dat je als moeder je wapens ook niet in een kluis stopt.



28 doden waaronder 20 kinderen…verschrikkelijk

:kaars: :**: :kaars:

Waarom :think: Zoveel onschuldige kinderen en volwassen.



:**: :vlinder: :kaars:



Vrienden vertelden dat het een Slimme en stille jongen was.

Hij had zelfs geen Facebook, om niet in de belangstelling te staan.



Maar waarom vermoord hij zoveel kinderen en volwassenen :cry:

@ingelke wrote:

Waarom :think: Zoveel onschuldige kinderen en volwassen.



:**: :vlinder: :kaars:



Vrienden vertelden dat het een Slimme en stille jongen was.

Hij had zelfs geen Facebook, om niet in de belangstelling te staan.



Maar waarom vermoord hij zoveel kinderen en volwassenen :cry:


Hij leidde aan persoonlijkheidsstoornis en ziekte van asperger.



Over vergunningen enz… In Amerika gaat het allemaal ook wat anders dan hier in Nederland. Daar koop je een wapen zonder vergunning. Dat is hier verplicht!

Oke, dat had ik nog niet gehoord.



Maar ja dan nog, dat ze maar iets eraan doen daar. Dat zomaar iedereen aan een wapen kan komen.

@ingelke wrote:

Oke, dat had ik nog niet gehoord.



Maar ja dan nog, dat ze maar iets eraan doen daar. Dat zomaar iedereen aan een wapen kan komen.


Obama zei al dat hun ook strenge maatregel willen treffen.

De wapenindustrie vecht daar als een gek om het maar zo te houden dat iedereen daar gewoon wapens kan kopen. Dat is een enorme heftige lobby. Ws staan ze al buiten de school tegenover elkaar - de voor en tegenstanders van dat recht om je te wapenen. (het is daar een grondrecht zelf geloof ik)



Dat ga je echt niet zomaar aanpakken. Diezelfde wapenlui betalen ws een hoop politici en campagnes enzo.

BIj mij op FB zei iemand van wat een gekken heb je daar toch. Nee hoor die gekken heb je hier ook en als ik kijk wat die jongen dus blijkbaar mankeert weet ik wel zeker dat we daar hier ook bosjes van hebben. Alleen hier zijn de wapens niet zo voorhanden.

:kaars:

:frowning: :kaars:

Hartverscheurend om te zien hoe de vader van Emily de pers te woord stond, niet te omschrijven. :cry: :cry:



:kaars:

Op fb gaat een foto rond van een jonge meid/lerares die al haar leerlingen zich had laten verstoppen en toe die jongen kwam zei ze dat ze in de gymzaal waren. Hij schoot toen alleen haar dood en de kinderen bleven bespaard.



Wat een heftig verhaal. Ook voor de kinderen die het wel overleven maar dit toch hebben moeten meemaken.

Vreselijk dit, je kind zal er maar tussen zitten…

Of het zal eens hier op een school gebeuren… :frowning: :cry:



Hebben jullie 3 minuten de tijd voor dit filmpje.



http://www.godtube.com/watch/?v=W77YKWNX&utm_source=GodTube%20Must-See%20-%20Mobile&utm_medium=email&utm_campaign=12/17/2012



Laten we denken áán en bidden vóór de nabestaanden.

Dat ze tóch de kracht mogen vinden om met dit grote verdriet te leven.

Aan de leeftijd van de kinderen te zien is er een complete groep 3/4 weg.

Klas van mijn zoon bestaat uit 20 kinderen, allen in dezelfde leeftijd als de slachtoffers…het idee… :frowning:



:kaars:

@ollie wrote:

Aan de leeftijd van de kinderen te zien is er een complete groep 3/4 weg.

Klas van mijn zoon bestaat uit 20 kinderen, allen in dezelfde leeftijd als de slachtoffers…het idee… :frowning:



:kaars:




Hier net zo…heb een meisje van 6 in groep 3…28 kindjes in de klas van 6/7 jaar, als je daar aan denkt :cry:



Waar gaat de wereld ook naartoe als we al kinderen van 6/7 jaar vermoorden.

Dan denk ik…laat vrijdag de wereld maar ontploffen, want als het zo moet :cry: laat doomsday 21 dec maar komen.

volgens mij gaat het ook om een complete klas die niet buiten was gekomen en in veiligheid bleek.