Condoleance kaart

(Sorry als ie niet goed staat)



Ik ben in dubio.

Mijn oom is overleden op 66 jarige leeftijd afgelopen vrijdag. Nu heb ik een kaart uitgezocht die ik zelf mooi vond, daar staat op veel sterkte en niet met oprechte deelneming.



Kan ik deze wel versturen? Ik kwam er eigenlijk bij thuis komst echt achter, hij stond wel bij de condealance kaarten.



Kan ik er dan in zetten met oprechte deelneming of iets in die trant of kan ik beter een kaart kopen waar wel met oprechte deelneming opstaat. Zouden jullie dat ‘vreemd’ vinden om zo’n kaart te krijgen?



Alvast bedankt, want ik wil de kaart eigenlijk vandaag nog op de post doen.

Wat mij betreft kun je die gewoon versturen.

Ik vind ‘met oprechte deelneming’ persoonlijk vrij ouderwets en formeel, ‘veel sterkte’ vind ik mooier.

Ja dat vond ik ook en niet bij me passen, maarja dan begint de twijfel want je wil het wel goed doen



Dit is de kaart

Ik zou hem ook gewoon versturen.



Misschien nog in je eigen woorden iets in schrijven.

Mijn vader is afgelopen februari op 64 jarige leeftijd overleden en gelukkig wisten velen van zijn grote afkeer van die oprechte deelneming kaarten.

Mijn moeder en wij als kinderen hebben veel ‘blanco’ kaarten gekregen.

Van winterlandschap tot abstracte kunstkaarten.

Denk dat zeker 90% niet uit het rek condoleance kaarten kwam.



Overigens heb ik de hekel aan die kaarten vast van mijn vader, ik koop dan ook gewoon eenmooie kaart, passend bij de overledene dan wel de ontvanger.

Oh ja, in die blanco kaarten stond dan wel nog een stuk persoonlijke tekst.

Natuurlijk kan dat wel. Je wenst iemand toch sterkte met het verlies?

Anders schrijf je er aan de binnenkant nog iets bij.



Gecondoleerd met het verlies van je oom!

Gecondoleerd met het verlies van je oom Sanne… :frowning:



En sterkte kan heel goed, ik stuur eigenlijk niks anders… vind met oprechte deelneming altijd zo zwaar klinken…



En je schrijft er toch nog iets in… dus komt goed…



Knuff :hug:

Iemand sterkte wensen klinkt persoonlijker en warmer dan iemand condoleren vind ik eigenlijk.

Ik vind dat je een prima kaart hebt uitgezocht.

Ach en weet je, eigenlijk gaat het niet zozeer om die voorgedrukte woordjes.

Het gaat het om gebaar.



dikke knuffel :hug:

Vind deze kaart ook wat persoonlijker…tis toch familie.



Gecondoleerd met het overlijden van je oom…

Gecondoleerd Sanne :frowning:



Ik zou ook voor dit kaartje gaan. Net als voorgangers vind ik met oprechte deelnemen zo zwaar klinken.

Sterkte klinkt zachter en persoonlijker.

Bedankt dames, ik ben bij dit kaartje gebleven met een persoonlijke noot er in. Het blijft toch altijd moeilijk wat precies er in te zetten, maar het is wel aardig gelukt.



Ook bedankt voor de condoleances!

Gecondoleerd :-*

Gecondoleerd, ik vind je kaart prachtig

Sanne gecondoleerd met je oom.

Sterkte meis :-



Ik vind het een mooie kaart en je hebt er vast een mooie boodschap ingeschreven.



Ik had na het overlijden van mijn moeder en schoonouders steun aan alle kaarten. Het ging erom wat erin stond.



offtopic, ik mis jou ergens :think:



:-