conditie

Vraagje,



Zijn er meer nieuwbakken moeders die moeite hebben hun conditie weer op pijl te krijgen?



Tijdens mijn zwangerschap ben ik 40 kilo aangekomen en een hoge bloeddruk die op een gegeven moment over is gegaan in zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk is nu helaas nog steeds te hoog (120/95). Hierdoor ben ik vaker en sneller moe en heb bijna constant hoofdpijn met duizelingen.



Onze zoon is nu bijna 10 weken en het enige dat me lukt is iedere dag een rondje wandelen. De ene keer 20 minuten en de andere keer 40. Daarna moet ik echt bijkomen en weer even een uurtje uitrusten (lees slapen). Gelukkig slaapt mijn kind ook veel overdag.



Hebben jullie enig idee hoe ik mijn conditie weer een beetje op peil krijg? Of hoe mijn bloeddruk gaat dalen? Ik word hier een beetje moedeloos van namelijk.

Ik heb zo geen wijze raad… alswel je h.a inschakelen…



Maare…40 kilo??? is dat geen typefoutje??? :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik herken wel iets van je verhaal.

Bij de geboorte van Mischa ben ik 1,5 liter bloed verloren en was mijn hb bij ontslag uit het ziekenhuis 4. Ik kan je verzekeren: ik was net een dweil. Heen en weer naar het toilet was voldoende in de kraamweek.



Het heeft bij mij helaas heel lang geduurd voor mijn conditie weer goed was. Ik zou, als ik jou was, toch rustig je lijf volgen. Dus die wandelingen volhouden, en als je het idee hebt dat het beter gaat het wat uitbreiden.



Heb je medicijnen voor je hoge bloeddruk?



Forceer de boel niet, het is pas 10 weken geleden dat je bent bevallen. Het lijkt al heel wat, maar er staat echt 9 maanden voor ontzwangeren, en die heb ik bij beiden echt wel nodig gehad.

bij mij heeft het ook ontzettend lang geduurd eer ik weer een beetje in mijn ritme was…

gewoon lekker aan toegeven, stressen omdat het niet lukt helpt ook niet.

maak lekker gebruik van die slaapjes en probeer het wandelingetje vol te houden elke dag. misschien kun je over een poosje naar 2 wandelingetjes :wink:

Helaas is 40 kilo geen typefout. :frowning: Ik krijg nog geen medicijnen, omdat het een half jaar kan duren voordat de bloeddruk weer gezakt is. Als het dan nog niet gezakt is, dan gaan ze verder kijken en krijg ik eventueel medicijnen.



Volgende week moet ik eigenlijk weer gaan werken, maar ik denk erover om mijn zwangerschapsuitkering om te zetten in een ziete-uitkering, want zo kan ik echt niet werken.



Bedankt voor de raad in ieder geval. :thumbup:

Hoi Cees,

Lekker 1 -2 keer in de week 's avonds gaan zwemmen.

Gewoon baantjes trekken in je eigen tempo, is harstikke goed voor je !

@Kawa wrote:

Hoi Cees,

Lekker 1 -2 keer in de week 's avonds gaan zwemmen.

Gewoon baantjes trekken in je eigen tempo, is harstikke goed voor je !




Zwemmen is idd super fijn.



maar ik durf eigenlijk niet zo goed in een badpak