Onze dochter vindt het erg leuk om op de computer met de muis te spelen. Een beetje heen en weer gaan.
Mijn vraag is: weten jullie of er ook spelletjes voor deze kleintjes zijn. Zodat ze zelf een beetje bezig kunnen gaan. Veel spelletjes moet je als ouder doen, met je kleine op schoot.
Maar ze wil eigenlijk heel graag zelf.
Hebben jullie ideeën of tips?
ik heb hier pc spelletjes staan van winnie de pooh en van nijntje
nijntje vinden we niets, omdat de stem van de computer wel iets zegt als je het niet goed doet, maar stil blijft als je iets wel goe doet
Annan doet inmiddels express allesverkeerd, want ze vindt het leuk als de computer iets “zegt”
winnie de pooh vind ze wel erg leuk. echter geen idee waar w die vandaan hebben gehaald (vermoedelijk zo`n tig voor 5 euro bak ergens…)
Dank je voor je antwoord.
Kan je meisje er zelf mee op de computer? Of moet jij de handelingen doen?
Heb je misschien de titel voor me van Winnie de Pooh, kan ik er eens naar kijken en rondneuzen op MP.
Dit weekend toevallig ook bezig geweest achter de computer!
Het zandkasteel was favoriet:
http://www.peutertv.nl/zandkasteel/index.jsp
Je kunt op peutertv nog veel meer spelletjes vinden (o.a. teletubbies enzo) Dan kunnen ze een beetje oefenen met de muis.
dit is `m, voor 5 euro bij bol
Anna heeft deze nog niet zo lang, maar snapt dit type games sinds ze 2,5 jaar is (het bedienen van de muis enzo…) we hebben het eerst een paar keer samen gedaan. Ze heeft nu wel een laptopmuisje, ging net wat makkelijker dan de grote, al geeft ze zelf regelmatig de voorkeur aan het touchpad
http://www.boohbah.com/zone.html
Deze site is leuk voor peuters. Beetje bewegen, beetje klikken. Elke bal doet wat anders. Hier kon die van mij wel even alleen achter zitten. Maar zolang ze niet zelf kunnen klikken ben je nog steeds af en toe nodig.
die van pooh heb ik ook thuis en hoort bij zijn favorieten spelletjes.
ik heb hem gekocht bij de action voor net 2 euro
Dank jullie wel allemaal.
De www´s staan bij de favorieten. Allemaal eens even bekijken.
2 pc spelletjes van Winnie op MP geboden. Anders eens even bij Bol kijken. De action hebben we hier helaas niet.
Anne gaat als een tierelier om met de pc. Musti vind ze erg leuk, maar ze zit ook op spelletjes . nl en dan bij kinderen of girls…vooral nagels-lakken en aankleden vind ze super. De pc staat in de woonkamer en Anne roept als er iets is wat z eniet weet of verdwaald is op een internetsite. Daarnaast houdt ik wel een oogje in het zeil.
Dank je wel.
Zie alleen wel dat jullie kindjes ruim een jaar ouder zijn. Dus ik ben benieuwd of ze wat met de spelletjes kan.
Ze is nu druk geweest met Teletubbies. Heb een sticker op de muis geplakt aan welke kant ze moet klikken.
Gaat helemaal goed.
Groetjes.
@MamavanImke wrote:
Dank je wel.
Zie alleen wel dat jullie kindjes ruim een jaar ouder zijn. Dus ik ben benieuwd of ze wat met de spelletjes kan.
Ze is nu druk geweest met Teletubbies. Heb een sticker op de muis geplakt aan welke kant ze moet klikken.
Gaat helemaal goed.
Groetjes.
Anne zit al dik een jaar aan de pc (dit omdat wij denken dat het nodig is om de pc goed te leren gebruiken, dus niet puur voor spelletjes te spelen). Kinderen hebben dit zeer snel in de gaten, lekker laten spelen met een tekenprogramma of zo en dan is ze er denk ik zo mee weg.