Ben niet echt handig met de computer, maar heb gehoord dat je via een netwerk zou kunnen printen. We hebben hier draadloos internet, maar ik loop nu steeds met de laptop naar de printer om iets uit te kunnen printen. Ook hebben we 2 printers en wil ik graag vanaf iedere computer op beide printers kunnen printen.
We hebben hier:
2 vaste computers met XP
1 laptop met XP
1 laptop met Vista
1 inkjetprinter
1 laserprinter voor de zwart-wit dingetjes.
(lijkt heel veel, maar is ook kantoor aan huis)
1 van de vaste computers is een beetje overbodig, dus mag ook misbruikt worden als “server”
Jaja :oops: ik heb de klok horen luiden, maar ben al tijden op zoek naar de klepel. kan iemand hier mij helpen misschien???
Ps Als er iets extra aangeschaft moet worden kan dat natuurlijk ook, ik ben het heen-en-weer wandelen erg beu
Pff, hier zitten de Wizz-kids ook niet vanavond. Jammer, ik had het graag als verrassing voor m’n mannetje geregeld morgen.
Even snel in het kort
als je de oude pc als print server gebruikt moet ie wel altijd aanstaan om te kunnen printen. Slimmer is denk ik om een wireless usb printservertje te kopen die kosten een paar tientjes.
Ruud, bedankt voor je antwoord. Ik wist dat er hier mensen waren met verstand van dit soort dingen. (het gaat hier niet altijd over kinderen toch?)
De computer altijd aan lijkt me inderdaad niet zo’n goed idee. Zal morgen eens op zoek gaan naar een wireless-usb-dingetje :think: , zullen ze bij het Office-centre wel hebben hoop ik.
Dat werkt dan wireless door het hele huis?
in principe wel afhankelijk van je huis.
(afmeting en bouwwijze)