computer en emailvraagje

Wij hebben een nieuwe computer. Of beter gezegd we hebben er nu 2; naast elkaar staan zodat we geen ruzie meer hebben :wink: .

Maar nu zouden we graag willen dat de gewone mail (oa kokmail :wink: ) op beide computers binnen komt (van outlook).

Kan dat? En hoe moet dat dan?

Je moet dan dezelfde proxyadres in vullen als op de oude zeg maar.

(dus bv.POP.blabla@internet.nl)

het moet wel kunnen… maar weet niet helemaal of dat iets te maken heeft met de instellingen van je mailserver…



En als je nu eens gewoon probeert om op beide computers dezelfde instellingen invoert?? Dan zouden ze allebei de berichten binnen moeten halen.

Is het dan niet zo dat de mailprogramma’s zo ingesteld moeten zijn dat ze exact op de zelfde tijd de mail binnenhalen?

Anders is voor het mail programma wat het laatste de mail binnenhaalt de mail toch al van de server en is er niets meer binnen te halen?

:mrgreen: snap je? :mrgreen:

Ik zit hier ook met 2 pc,s en die halen om de beurt mail binnen.

Maar je kan proberen om ze te gelijk af te stellen,maar of dat ook werkt?(hier dus niet).

Manlief had dit al geprobeert (zegt hij; ik weet niet wat hij precies heeft gedaan) maar het lukt niet.

Niemand echt zelf ervaring hiermee? Met wat je precies moet doen?

Het maakt mij niet uit of het tegelijk is of niet. Ik vind het alleen wel handig als ze beide op outlook binnen halen want anders moet je steeds beide compu’s aan hebben alleen voor de mail…

OKe ik wil je wel even helpen:

ga naar je config.scherm en klik internet opties aan.

ga dan naar verbindingen en klik op instellingen,dan gaat een instl wizard je helpen om een verbinding te maken,je moet wel even weten wat voor verbinding je hebt(andere pc ff kijken bij instellingen),ik neem aan een proxy. hij vraagt soms naar je provider.

alles wijst zich vanzelf als je maar weet welke proxy je hebt en je POP inbel verbinding.(staat bij je instellingen)

okee wizard gestart; maar nu vraagt hij wat voor type netwerk je dan wil…?

Is het dan thuisnetwerk? Of gewoon internetverbinding?

Op beide pc’s dezelfde account aanmaken.



Bij geavanceerde instellingen een kopie op de server laten staan inschakelen op beide systemen.



En dan ook op beide systemen aangeven bijvoorbeeld na 10 van de server verwijderen. Dan heb je op beide pc’s 10 dagen de tijd om de mail op te halen.

?? :lol: Ruud ik snap er echt helemaal niks van :oops: .

Bij acount haak ik al af :lol: :silenced: . Wordt het nog wat denk je? Of is het niet uit te leggen aan een leek?

Wij zitten hier nog steeds naar het begin van de wizard te kijken :lol: .

help??

Moet je nu een thuisnetwerk maken? Ik lees ook iets over een seriële kabel gebruiken?

Moet dit want ik heb geen idee of wij daar de dingen voor hebben.

Is dit hoe het moet of kan het makkelijker?

@Mamalien wrote:

help??


Helpt dit?

http://forum.tipsentrucs.nl/viewtopic.php?t=8721&sid=ad9e22c60a44a6f2d4bb9120ed0adc5c

Die link omschrijft wat ik bedoelde.



Als je er niet uitkomt geef je maar een seintje dsan maak ik wel een stap voor stap handleiding tis echt heel simpel. Heb je helemaal geen echt netwerk voor nodig of zo. is gewoon standaard functionaliteit.

bedankt; we zijn het nu aan het proberen. Ik weet nog niet of het gaat lukken; ik vind het wel moeilijk. Maar bedankt voor het aanbod! Ik laat straks wel weten of het is gelukt.

Mail mij eens :mrgreen: kijken of het werkt.

Mail verzonden :mrgreen:

jaaaa het werkt! :dance:

Maar we moeten nog wel op verzenden drukken dan.

Doet hij dat ook na zoveel minuten automatisch? Of moet je gewoon steeds daar even op drukken om te checken als je alleen die compu aan hebt?

okee hij moest nog op elke minuut binnenhalen worden gezet :oops: :mrgreen: .

HIJ DOET HET!!!

DANK iedereen!