comfort opwarmen??

Ik heb een vraagje, sinds gister krijgt Wisse van 4 weken Friso comfort flesvoeding omdat hij zoveel spuugde en krampjes had. Dit spul is aardig dikker en daarom moet het ook met heet water gemengd worden (anders lost het niet goed op). Mijn vraag is nou of ik dit mag laten afkoelen en later weer opwarmen, op de verpakking staat namelijk

dat je nooit flesvoeding een 2x mag opwarmen, maar houd dat nu ook in dat ik nooit een voorraadje voeding kan maken en dus niet bijvoorbeeld 10 cc kan geven omdat je mengt per 30 cc. En dat is niet handig omdat als Wisse nog wat trek heeft ik hem liever 10 cc nog bijgeef dan direct 30cc. Wat doen jullie??

wat ik nog weet van toen ik omneo gaf aan lucas, was dat je dat gewoon niet van te voren kon maken, omdat het dus met de tijd ook dikker wordt. Dus ik denk dat je dat ook niet zal kunnen doen met comfort… Dan toch maar 30cc maken, en eerst 10cc geven??

hoi,

dat kan dus idd eigenlijk niet, maar waarschijnlijk meng je de comfort met gewone? (officieel advies van Friso dat dat beter is dan alleen comfort geven) ik zou dan een voorraadje van 30 maken in de koelkast zetten en daar evt een beetje uithalen als ie nog trek heeft.

Misschien niet helemaal ideaal maar anders blijf je dus weggooien want vantevoren maken kan idd niet bij comfort (dan wordt het echt dikke cement!)

gr

muts

Ik meng idd, deed ik eerst niet maar hij krijgt er wel erg dunne ontlasting van (loopt door de luier heen, heel vies), dus ben nu aan het uitproberen wat de beste mengverhouding is, heb vanmiddag half om half gedaan maar merk dat hij direct meer gaat spugen. Dus dat is ook niet ideaal vrees ik. Maar doe het wel een dag om echt te kunnen zien wat het effect is, morgen anders kwart normaal en driekwart comfort…

Bedankt voor de reacties!

Ik gaf ook inderdaad 2/3 comfort en 1/3 gewone voeding. Dat werkte super hier :thumbup: Ik maakte de voeding inderdaad niet van te voren klaar. Had gewoon pech als ik wat moest weg gooien. :wink:

Lynn kreeg ook comfort, ook met 1/3e heet water en 2/3e koud. Als Lynn wat minder trek had dan bewaarde ik de fles wel eens even. Maar niet meer als 1 a 2 uurtjes. Ik warmde de voeding dan niet meer op, ze dronk het dan gewoon op kamertemperatuur.

Ben nu aan het uitproberen wat de beste mengverhouding is. Vind het erg moeilijk! Zit nu op 3/4 comfort en 1/4 gewoon en dan spuugt hij behoorlijk minder dan bij 100% normaal maar nog wel meer dan bij 100% comfort maar hij heeft nog steeds erg volle poepluiers ook tot aan zijn knieen soms) … Zonet poepte hij terwijl hij zijn luier af had (erg fijn…) en het kwam een meter verder op de grond terecht… Echt, dat kind kan ik aanmelden voor het kampioenschap verpoepen. Maar ja nu vraag ik me natuurlijk af wat is nog acceptabel met die ontlasting van hem, krijgt hij er last van als het wat dunner is (het is niet waterdun) want ik heb liever zelf last dan dat hij last heeft natuurlijk (m.a.w. hoe minder buikkramp en spugen hoe beter denk ik dan maar). En in hoeverre is het simpelweg een verkeerde luier die ik gebruik als de poep er doorheen komt??

Moeilijk!

Wat vinden jullie??

Wat betreft het opwarmen.

Als je het heet klaar maakt, mag je het dus niet opwarmen nee.

Wat hier in huis gebeurd (tip van kraamhulp) is als je het van te voren wil klaarmaken:

Laat het water afkoelen tot lauw. Dan de poeder er bij en verder laten afkoelen. Als het koud is, dan kan je het in de koelkast zetten en mag je het wel opwarmen.

Ik maak het gewoon met koude Bar le Duc aan, je moet alleen goed schudden.

Eerst water in fles, dan Comfort erbij, schepje Nutriton en dan goed schudden.

Ik maak de fles klaar 4 uur voordat ik hem geef, dus hij staat dan nog even in de koelkast om in te dikken.

Dan goed schudden als je hem gaat opwarmen, dan heb je niet de neerslag op de bodem.