Combisleeper vraag

Goedemorgen!

Mijn kleintje slaapt niet echt lekker door. En nu is het me opgevallen dat hij als hij s’nachts wakker is, telkens aan zijn lakentje ligt te plukken. ik kan ook niet zo goed onder een laken en deken slapen, en ik krijg steeds meer het vermoeden dat dat bij hem ook het geval is.

want als we hem tussenin nemen, en hij met zijn beentjes onder het dekbed ligt, slaapt hij direct en het liefst tot een uur of 8!

nu vind ik een dekbedje voor hem eigenlijk een beetje eng, ondanks dat hij nooit onder zijn dekentje kruipt. nu zat ik aan de combisleeper te denken.

misschien dat dat werkt, alleen slaapt hij nu ook in een slaapzakje onder zijn lakentje en dekentje (en met een pyama) omdat hij het anders erg koud heeft. zou die combisleeper dan wel wat voor hem zijn, want dan gebruik je geen lakentje en dekentje.

ook zit ik een beetje met de maten in de knoop. Mijn kleintje is nu 72,6 cm lang, dus ik verwacht dat hij niet zo lang gebruik zal maken van de 80 cm zak. kan ik dan gelijk de grotere zak kopen, of is die weer veel te groot?

wat is jullie ervaring? Alvast bedankt!

Over de combisleeper kan ik je niets vertellen, maar misschien helpt het om het dekentje in een dekbedovertrekje te doen? Dan heeft ie geen los lakentje meer :think:

Als we hier gedoe krijgen dan komt er hier ook meteen weer een combisleeper in.

Mijn oudste slaapt vanaf 1 jaar in een combisleeper. Combisleeper was met 1 jaar nog eigenlijk veel te groot.

Ik zou dus adviseren om op MP de kleine te kopen.

de zak is 80 centimeter, maar dat is dus zonder hoofd gerekend. Je kleintje is 72 centimeter met hoofd, dus hij kan er nog een hele tijd in slapen.

hahahah! je hebt gelijk Romata! hihihihi, dom zeg dat ik zijn hoofd meereken! dan kan ik inderdaad die kleine kopen.

Merel, dat is ook een goede tip! misschien dat ik dat eerst kan proberen ipv gelijk zo’n dure zak te kopen.

Ik heb wel meteen de grote genomen en dat ging prima. Ik maakte onder haar voetjes de zak met een strik vast, zodat ze er niet verder in kon zakken en heeft zo vanaf een maand of 9 in die zak geslapen.

Ik ben dol op de combisleeper. Lara is nu 75 cm lang en 11 maanden jong en daar was de kleine slaapzak echt te klein. Dus die heeft ook al de grotere maat. Onze oudste sliep ook al met 8 maanden in de grotere.

Sanne is nu bijna 3 jaar en die slaapt nog in de combisleeper want die kruipt anders steeds onder de dekens uit en dan wakker worden van de kou. Bij Lara gebruik ik ook de mouwen erbij, bij Sanne niet meer.

Hier ook nog steeds de combi sleeper :thumbup:

Vanaf dat Melinda zo,n 8 maand oud was we hebben gelijk een grote aangeschaft…

Ze slaapt er nu nog in :slight_smile:

Katie slaapt er ook heerlijk in!

Ik heb laatst nog maat 90 gehaald maar die is haar nog wel te groot. Ook die mouwen kan er niet af geritst worden. Maar die van maat 74 slaapt ze er goed in!

hier met een maand of 8 onder een dekbed (ivm ondertemp 's nachts) Ook een meisje die nooit naar beneden kruipt. En gelijk een kussen erbij gedaan en ze blijft keurig met haar koppie op het kussen liggen.