Thijmen slaapt in een combisleeper met romper, pyjama en sokken. Het is zo’n 19 Ã 20 graden op de slaapkamer, maar toch heeft hij regelmatig koude beentjes 's nachts. Ook z’n nekje is niet altijd lekker warm.
Hij wordt ook elke 2 uur wakker. Zou hij het gewoon te koud hebben?
Mijn dochtertje heeft ook de combisleeper aan, en tis ook 19 a 20 graden op haar kamer.
Ze heeft nu een rompertje met lange mouwen aan, en een dun pyamabroekje, en verder de complete zak.
@romata wrote:
Mijn dochtertje heeft ook de combisleeper aan, en tis ook 19 a 20 graden op haar kamer.
Ze heeft nu een rompertje met lange mouwen aan, en een dun pyamabroekje, en verder de complete zak.
Bedankt voor je snelle reactie! Dan heeft T nog wat meer aan dan jouw meisje. Misschien dat beentjes gewoon wat eerder koel voelen? Z’n nekje is meestal wel warm, maar niet altijd.
@Hupsakee wrote:
@romata wrote:Mijn dochtertje heeft ook de combisleeper aan, en tis ook 19 a 20 graden op haar kamer.
Bedankt voor je snelle reactie! Dan heeft T nog wat meer aan dan jouw meisje. Misschien dat beentjes gewoon wat eerder koel voelen? Z’n nekje is meestal wel warm, maar niet altijd.
Haar beentjes zijn ook wat frisser, maar heeft wel warme voetjes en de rest voelt ook lekker warm aan.
Maar een combisleeper en romper + pyama en sokken vind ik best veel hoor met een temp van 19 a 20. Als het hier 17 a 18 graden is krijgt mijn dochtertje pas een pyjama aan, en is ook altijd een dunne pyama
Hier combisleeper en alleen een romper met korte mouwen aan en verders niks en komt lekker warm uit bed!!
Temperatuur weet ik even niet maar zo lang ze nog warm is gewoon zo!!!
Ik denk eerder dat hij afkoelt door het zweten omdat hij zo warm aangekleedt is :shock: Mijn zoontje slaapt nog gewoon in een pyamatruitje en een zomerslaapzak en slaapt gewoon de hele nacht door.
Hier Mika vannacht ook wakker, had het ook koud denk ik, hij had het deel aan vd combisleeper wat normaal binnen inzit (andere zat in de wasmand). Ik heb het andere deel maar uit de was gevist, en er overheen gedaan… hij heeft geslapen nog tot 09.30 dus ik vermoed toch dat dat het was. Hier overigens ook nog 20 graden.
Als hij gezweet zou hebben zou je dat toch voelen aan hem, dus dat lijkt me niet.
Het verschilt ook gewoon erg per kind, twee van mijn kinderen zijn onwijze koukleumen en 9 van de 10 keer zijn ze niet warm genoeg als ze slecht sliepen.
Ik gebruik altijd wol voor hen, wollen rompertje met lange mouwen en een wollen broekje/legging. Klinkt heel warm, maar is er ook in 70% wol/ 30% zijde variant, dat is wat koeler, maar wij kopen ook gerust 100% wol. Wollen ondergoed is niet heel dik, maar voelt gewoon net als een gewoon hemd, maar dan heel zacht. Prikt dus ook niet en houdt heerlijk warm. Voordeel van wol is dat het heel goed de temperatuur reguleerd. Het houdt natuurlijk vooral gewoon lekker warm en als je kindje het te warm heeft neemt het vocht op zonder koud aan te voelen/nat te worden.
In de winkels moeilijk te vinden, ik bestel vrijwel altijd online. Als je googled op Hocosa, Engel of Living craft vind je het wel
Hier combi sleeprer in wintermode dus beide zakken aan elkaar
Ze ligt erin met romper korte mouw en pyama jasje…
Heb overigens de mouwtjes er nog niet aan
hier ook sinds een paar nachten in de combisleeper, nog zonder mouwen. Verder alleen een rompert met lange mouw. Het raam staat hier wel op een klein kiertje anders vind ik het nog warm.
Het is nu 18,9 op haar kamertje, en de temp zal wel verder zakken vannacht, ze krijgt vannacht gewoon een pyjama aan in de complete zak
:mrgreen: Wat een verschillen!
Het was nu 17 graden, dus ik heb 'm weer met een pyjamaatje aan in de complete zak gelegd. We zullen zien hoe het gaat.
En wol is een goede tip voor de winter! :thumbup: Volgens mij heb ik zelfs nog wollen (onder)broekjes liggen van M (van Schaapje Schaapje dacht ik). Eens kijken of ze ook rompertjes hebben.
leuk om te lezen!
Jayden ligt in een korte romper, zomerpyama (wel lang) in zijn zomerslaapzak. Hij slaapt de hele nacht door, is 's ochtends gewoon warm als hij uit zijn bedje komt. Op zijn kamertje is het 20 graden
onee wacht, Jayden is geen baby meer :silenced: :mrgreen:
Ik kwam er laatst achter dat hij als hij wakker is ook vaak koude beentjes heeft. Ik denk dat die spekjes gewoon minder doorbloed / warm zijn. Hij ligt nu 's nachts dus ook gewoon zonder broekje, maar wel in de complete combisleeper.
Katie slaapt nog niet in de combisleeper (pas in de winter). Wel in een slaapzak zonder mouwen. ze heeft vaak broekje aan maar vaak ook weer niet. Alleen enkel rompertje met lange mouwen in de slaapzak! Het zou per kind wel verschillen qua warmte. In haar slaapkamer is het ook 18 a 20 gr…
’
Laatst was het maar 15 graden op Lara haar kamer. Toen had ze een romper korte mouw, badstof pyama en de combi sleeper met binnenzak aan en ze had het heerlijk warm. De mouwen had ik toen er nog niet aan, want in de winter wordt het wel eens 11 graden maar op de kamer en dan heb ik naast een deken nog wat achter de hand.