combinatiegroepen

ik heb een vraagje zijn er ook mensen die me kunnen vertellen wat de voor een nadelen zijn van combinatiegroepen in het basisonderwijs?



het gaat dan om een kleine dorps school hooguit 80 kids en dan combi 1/2 3/4 5/6 7/8

@hendrika wrote:

ik heb een vraagje zijn er ook mensen die me kunnen vertellen wat de voor een nadelen zijn van combinatiegroepen in het basisonderwijs?



het gaat dan om een kleine dorps school hooguit 80 kids en dan combi 1/2 3/4 5/6 7/8




veeele… oa, kinderen moeten.jong al goed.zelfstandig moeten werken. minder ruimte voor diverse niveaus. omdat er al twee niveaus zijn. jaarlijks verspringen van.de groepen, kan ook voordeel.zijn!! als.de.groep.niet fijn is… in de bovenbouw kunnen jonge groep.vijf kids al geconfronteerd worden met de eerste pre pubers ed. leeftijdsverschil!!ed!!

Onze dochter gaat ook naar een kleine school met combinatie groepen.

En het bevalt ons prima!

De nadelen wat konijn beschrijft vind ik niet terug.

Maar misschien ligt dit ook aan het aantal kinderen per combinatie groep.

Hier zat onze dochter in groep 1/2 met 14 kindjes en groep 3/4 met 16 kindjes.

Na de vakantie gaat ze naar groep 4 en dan komt ze met 15 kindjes in de klas.



Ons buurmeisje zit in een combinatie groep met 27 kindjes en die hoor ik vaak wel " klagen" over de punten die konijn opnoemd :wink:

jenaplan werkt per definitie met combigroepen. Met het idee dat kinderen ook van elkaar kunnen leren.



Lasse gaat nu naar 3/4. Maar hij was met 6,5 wel wat te groot voor 1/2. Sommige ouders van net kleuters waren denk ik niet altijd even blij met van die bijna groep 3 lummels.



Maar ik ben nogal van dat dingen soms zijn zoals ze zijn. Nena zit net op school en vind die grotere kids ook mega interessant. En na de vakantie zijn ze doorgestroomd.



Ik ben wel benieuwd naar groep 3/4 en ga er wel vanuit dat het daar wat stabieler is dan dat er constant nieuwe kindjes instromen. Ze zijn dan ook maar met 20 ipv 1/2 tot wel 30 aan het einde van het jaar.