combinatie werken/kolven en BV

Ok, met de eerste hebben we veel pech gehad waadoor ik de eerste 5 maanden full-time gekolfd heb. Dat liep super.

De tweede hebben we ook wat opstart problemen gehad maar het BV geven ging super. Ik ben nu aan het werk en op het KDV drinkt de kleine 2 flessen BV weg van 180 CC. Ik krijg dat niet bij elkaar gekolfd op een dag. Helaas, dus toch kunstvoeding tevoorschijn getoverd…

Ik geef om 22.30 uur 1 fles kunstvoeding en ik kolf dan wel gewoon af. Die ene kolf beurt zorgt ervoor dat de kleine overdag genoeg BV kan drinken op het KDV. Soms krijgt ze om 18.00 uur ook een kunstvoedingsfles/ BV-fles. Het is soms zo druk thuis (na werken, met de oudste erbij, een man die weg moét zijn op een bepaald tijdstip en dan ook nog eten kopen en BV-voeding geven). Een flesje is dan gewoon makkelijker omdat mijn man dat kan doen. Ik kolf dan wel meteen na het eten af, zodat ik niet een voeding oversla.

Ik heb nu 2 problemen:

• mijn voeding loopt toch terug (ondanks 3 keer kolven op werk!)
  • de kleine drinkt dus makkelijk flessen weg van 180 cc. Ik heb die hoeveelheid gewoon niet in mijn (.)(.) zitten. Ik kom hooguit aan de 100 cc. Ze is dus niet tevreden meer als ze bij mij gedronken heeft. Hoe los je dat op?

Overigens duurt het steeds langer als ik life-voed voordat ik een toeschietrefelx heb. Mevrouw is soms al heel lang aan het drinken maar dan komt er niks. Vervelend voor haar, want dan geeft ze op een gegeven moment op en wil ze niet meer bij mij drinken.

Pfff, ik zit dus even in een dip mbt BV geven en werken… Ik werk trouwens 3 dagen in de week.

Wie helpt?

Als je je productie op wilt voeren, is het enige wat je kunt doen, denk ik, vaker aanleggen/kolven…maar soms helpt ook dat niet, maar je zou het wel kunnen proberen.

Als het probleem bij de TSR ligt, zou je de huisarts kunnen vragen om oxytocine neusspray, dat zorgt voor een snellere TSR.

Zelf heb ik ook niet genoeg voeding, onze dochter krijgt als ze na de borst niet tevreden is dan ook een flesje kv. En ook de gekolfde bv wordt aangevuld met kv (niet gemengd, maar na elkaar). Heb het heel lang heel rot gevonden, maar het is niet anders. (Maar natuurlijk zou ik liever alleen bv geven…maar ja, willen staat helaas niet altijd gelijk aan kunnen…)

Helaas, niet veel reacties…

Ik bennu 1 keer minder gaan kolven. 2 keer op werk en 1 keer 'savonds laat. Ik heb nu gewoon nog even weel, soms wel veel meer, melk dan toen ik nog 6 keer kolfde op een dag.

Het lijkt wel of mijn (.)(.) nog niet willen stoppen.

Ik hou het voorlopig op dit schema en zie dan wel wat er gebeurt. Voorlopig kan ik dus nog 'snachts BV geven aan Daphne. Ze komt nu nog af en toe 's nachts. Dan leg ik haar aan en na verloop van tijd valt ze in slaap met de epel in haar mond als zijnde een speentje :inlove: