combinatie fles- en borstvoeding?

Mijn dochtertje is nu bijna 5 weken oud. Precies zoals bij mijn oudste zoon loopt bij mij ondanks alle tips (vaak extra kolven, bv thee, syntocinonmedicatie ed) de produktie terug. Ik wil nog wel doorgaan met borstvoeding, maar wel af en toe een flesvoeding tussendoor kunnen geven. Mijn dochtertje komt alleen nog zo vaak (8-10x per dag) dus ik vraag mij af hoeveel flesvoeding ik haar dan mag geven tussendoor. is de voeding zoals op het pak staat niet teveel per keer dan?

Als je flesvoeding tussendoor wilt geven, zou ik de hoeveelheid gaan uitproberen. Ze zeggen dat bv lichter verteerbaar is. Als je begint met kunstvoeding kan het zijn dat ze dan lang niet zo vaak wil drinken.



Hier trouwens ook bij de 1e en de 2e dat de productie rond de 6 weken terugliep. Op kunstvoeding worden ze ook groot :smiley:



Je zou kunnen beginnen met 90cc water en 3 schepjes. Eerst kijken hoeveel ze op kan en daarna misschien uitbouwen.

Ik zou persoonlijk… eerst aanleggen, laten drinken, en dan een fles van bijv. 90cc maken, en kijken wat ze opdrinkt.

Wij hebben vanaf dag 3 deze combi “moeten” doen. Wij hebben telkens 30CC aangemaakt, dit omdat wij de voeding aan de prijs vinden (het is het allemaal waard, maar weggooien is zonde). En liever 3 x 30 aanmaken dan dik 30 weggooien.



Wil je een voeding compleet vervangen, of bijvoeden? Wij deden het laatste. Inmiddels is Keira iets jonger en krijgt nu 90cc per fles en dat 7x per dag. (Ze wil vaker, maar dat is teveel voor haar, Keira weegt ongeveer 3300 gram).