Zijn er hier mama’s die ervaring hebben met het combineren van BV en FV? Dus niet het afbouwen van de BV, maar het combineren van deze twee voedingen?
Ik combineer BV en FV.
Ok fijn Mag ik vragen hoe jij dat doet? Dus om en om ? Of eerst borst dan FV???
In principe krijgt ze eerst de borst en daarna de fles. Dat is eigenlijk al zo sinds ze geboren is. In het ziekenhuis moest ze de fles ivm haar mogelijke problemen met haar bloedsuiker en daarna is mijn borstvoeding nooit voldoende geworden, dus heb ik altijd fles bij moeten geven, omdat ze anders niet genoeg had. Heel af en toe krijgt ze alleen de fles (ook wel eens een fles gekolfde melk).
Ik vind het best wel een gedoe, omdat je nooit weet hoeveel honger ze nog heeft na de borst. Tegenwoordig maken we gewoon een flinke fles klaar. Er moet regelmatig melk door de gootsteen worden gespoeld (wat ik heel erg zonde vind…), maar anders blijven we bezig en dan wordt ze alleen maar boos ed, dus dat schiet ook niet op.
Mag ik vragen waarom je overweegt om borstvoeding en flesvoeding te combineren?
Herkenbaar!!!
Daar mijn melkproductie niet veel was, begon ik na week 1 BV en FV te combineren. Ik dacht eerst dat het aanleggen een probleem was, maar na het kolfen bleek mijn productie niet echt veel te zijn. Mijn zoontje kwam de eerste weken om de 2 uur en ik kon hem niet verzadigen.
In het begin gaf ik hem ook zo min mogelijk FV, maar nu krijgt hij half half…dus na de borst krijgt hij een fles KV.
Ik moet ook vaak melk weg gooien, wat ik ook zonde vind. Maar ik weet ook niet hoeveel hij van de borsten krijgt. Tis altijd zo verschillend, soms drinkt hij na de borst 40cc en soms zelfs 135cc :oops:
Trouwens mijn zoontje is 2 maanden oud. :lol:
Hier inderdaad ook een kindje dat na de borst soms 20cc drinkt, maar ook wel eens 200 (dan vraag ik me af of ze überhaupt iets uit mijn borsten heeft gehaald…).
Kolven kan vertekenend werken; je kindje schijnt meer uit de borst te halen dan een kolf. Maar als je zoontje om de twee uur kwam en niet verzadigd was, dan is de kans inderdaad groot dat je productie te laag is.
Ik vind het fijn dat Jinthe zo lang mogelijk bv krijgt. Heb al heel vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar heb daar dan uiteindelijk toch (heel) veel moeite mee. :oops: Ze krijgt dus nog steeds een combinatie van beide, al wordt de fv steeds meer.