combi-sleeper wel of niet?? Tips??

Ik overweeg om een combi-sleeper aan te gaan schaffen.

Lianne schopt steeds dr deken af met als resultaat dat ik dr smorgens erg koud in bed vind.

Meestal ligt ze dan tegen het hoofdeind aan met dr buik op dr zij.

Wel erg lief om te zien.

Nou vroeg ik me af wat zijn jullie ervaringen met de combi-sleeper?

Dan hoef je toch geen deken/laken meer te gebruiken??

Of zijn er andere dingen??

De snoozz valt af want Lianne raakt in paniek als ze niet kan bewegen.

Graag jullie tips!!! :mrgreen:

Ik hoor slechte dingen en super goede dingen over de combi-sleeper.

Zelf wil ik er ook 1 kopen maar dan tegen de winter.



Mijn dochter die blijft dus ook niet onder haar dekentje liggen.

Dekentje heb ik nu uit het lakentje gehaald, en het lakentje voor de sier op bed gelegd en daar slaapt ze nu op.

Met een zomerslaapzak en daaronder een Pyama.

waarom heb je geen slaapzakje bij haar aan, misschien heb ik dat even gemist en heeft ze die ook wel.



mop is als ze wakker is een wiebelfriemel maar ook in haar slaap, die begint netjes aan het hoofdeind, als ik ga kijken ligt ze overdwars en in de ochtend ligt ze aan het voeteneind, dekentjes trapt ze binnen een minuut van haar af, als het warm is ligt ze in een zomerslaapzakje en nu met pyamatruitje weer in haar winterslaapzakje.

Zelfs met een slaapzak ligt ze overdwars achterste voren :mrgreen:

Ow hier ook hoor.

Ik heb dan een Camera zodat ik soms kan kijken wat ze doet.

En mijn dochter die gaat alle kanten op in bed als ze slaapt.

Soms bungelen heel der armpjes tussen de spijlen door en ze slaapt gewoon door.





Toen mijn dochter dit begon te doen zo wriemelen in bed was ook zo rond de 8 maanden pff ik probeerde ook een oplossing te zoeken, in begin kwam ze hierdoor ook niet goed in slaap.

Ik deed haar dan wel 20 x goed leggen voordat ze eindelijk ging slapen.

Op een gegeven moment werd ik daar knettergek van en heb ik haar gewoon laten spelen/rollen/draaien en dacht als ze moe is valt ze vanzelf in slaap.

En naar 2 weken ging dat perfect :thumbup:

@romata wrote:

Ow hier ook hoor.

Ik heb dan een Camera zodat ik soms kan kijken wat ze doet.

En mijn dochter die gaat alle kanten op in bed als ze slaapt.

Soms bungelen heel der armpjes tussen de spijlen door en ze slaapt gewoon door.





Toen mijn dochter dit begon te doen zo wriemelen in bed was ook zo rond de 8 maanden pff ik probeerde ook een oplossing te zoeken, in begin kwam ze hierdoor ook niet goed in slaap.

Ik deed haar dan wel 20 x goed leggen voordat ze eindelijk ging slapen.

Op een gegeven moment werd ik daar knettergek van en heb ik haar gewoon laten spelen/rollen/draaien en dacht als ze moe is valt ze vanzelf in slaap.

En naar 2 weken ging dat perfect :thumbup:




hahahaha herkenbaar, hier laat ik het nu ook gewoon gaan, tig keer goed neerleggen werkt toch niet, leek wel of ze dan juist meer alle kanten op ging, nu leg ik haar neer een na een uurtje ga ik even kijken en dan ligt ze soms ook in van die gekke houdingen, ach als ze maar slaapt denk ik dan maar :smiley:

Pooh, ik ben niet tevreden over de CS In de zomer zelfs de zomerslaapzak nog te warm, ze kunnen er zowieso ook mee rollen in bed. Het uitwassen en in elkaar zetten vond ik ook niet je van het.



Kortom hier veel geld uitgegeven aan een slaapzak die we amper gebruikt hebben.

Vond het in gebruik gewoon een onding.



Bij Tes druk ik haar slaapzak achter de matras aan het uiteinde en ze heeft altijd een lakentje over om haar op haar plek te houden.

Tes haar bedje staat nog steeds schuin ivm haar reflux en anders zakt ze dus geheid naar beneden en draait een kwartslag waardoor ze vast in bed ligt.



Zoals je weet ook hier een camera en dat vin ik echt ideaal om te kijken “hoe de stand van zaken” is.

Ik ben een echt Combi sleeper fan!!!

Mijn zoontje rolde het hele bed door lag nooit netjes onder een dekentje.

Maar werdt dan wakker omdat het koud had naar mijn idee.

Voor hem was het een uitkomst had er altijd twee 1 voor in de was en de ander in gebruik.

Sliep hier heerlijk door :smiley:

Pooh; ik ook een combi fan. Wij vinden hem heerlijk. Zelfs met de ergste kou lag bjorn er lekker warm in (en nu larissa :wink: ) alleen met die hele erge hitte van 26 graden op haar kamer lag ze in een hele dunne slaapzak van de pr*netal maar anders altijd de combi.

Hier ook een fan. Zonder werd Kian steeds wakker van de koude en met nooit meer. Hij is zo dik dat je er inderdaad geen deken meer overheen hoeft te leggen. Hij heeft er tot 3 jaar in geslapen. Erg lang dus.

Nou geloof toch dat ik ervoor ga.

Thnx voor jullie berichtjes!! :thumbup:

Ik ook, maar ga wachten op ergens een leuke aanbieding.



Heb nog de tijd tot de winter, nou dan is er vast wel een aanbieding geweest ( hoop ik ).

Inderdaad wachten tot een leuk kortings aktie bij de prenatal of zo iets.



Zit ook vaak kado met iets bijbetaling bij de jonge ouders, heb je meteen een jaar lang een gratis blad :smiley:

Hier ook een fan :thumbup: .



Ze staan ook wel vaak op marktplaats enzo hoor.

hier nooit de duren combi sleeper gekocht … maar vanaf 7 dgn een slaap zakje gebruikt… zijn stukke voordeliger… mijn dochter had eerst in dec de winter variant aan … toen tegen de zomer paste ze mooi de grotere maat als zomer variant en tegen de winter de grootste maat in winter variant … waar ze nu nog steeds mee in haar junior bed ligt

Wat is nu eigenlijk het voordeel van zo’n dure combisleeper ten opzichte van de “normale” slaapzakjes? Ik heb hier altijd gewone slaapzakken (met of zonder afritsbare mouwen en in de zomer of wintervariant) gebruikt. Ook een paar keer met de combisleeper in mijn handen gestaan, maar nooit gekocht omdat ik simpelweg niet inzie waarom die zoveel beter zou zijn. Heb het gevoel dat ik iets mis …Dus wie kan het me uitleggen?

Wij hebben gewoon een zomerslaapzak (hema) en een winterslaapzak (prenatal). Had niet het idee dat onze uk het hier nou koud in had. Dus ben ook wel benieuwd naar de voordelen van een cs tov die andere.



Mijn jongste dochter is 6 maanden en tolt werkelijk het hele bed door. Ik leg haar niet vast, want dat vind ik veel te eng. Dus gewoon in de slaapzak zonder laken/deken.

Mijn dochter is bijna een jaar, en hoeveel slaapzakken ik al heb gekocht :shock:



Ik heb denk ik in totaal 5 zomerslaapzakken gehad, en 2 winterslaapzakken.

En dat allemaal van de prenetal ow en 1 van de Hema.

Ik kocht elke x alles op maat en groeide er snel uit, nu heb ik dan wel een redelijke lange zomerslaapzak gekocht.

Maar ik denk als het maar 12 a 14 graden in de winter is op haar slaapkamer ik een winterslaapzak van de prenetal echt niet goed genoeg vind.

Een combi sleeper lijkt me gewoon ideaal.

Gewoon lekker warm, en hoef maar 1 x een slaapzak te komen die dan wat duurder is.

Of per jaar 4 slaapzakken van 20 a 30 euro per stuk,nou dan ben ik meer kwijt dan ik 1 x die combi sleeper aanschaf.

Ik ben juist supertevreden over de winterslaapzak van de prenatal! Is een combisleeper echt zoveel warmer dan?



Als het hier echt koud was, dan ging Finn met een romper en dunne pyama aan in de winterslaapzak. Hij heeft het nooit koud gehad hoor!

Combi sleeper lijkt mij een stuk warmer.

En aangezien ik geen dekentje gebruik, omdat mijn dochter het veel fijner vind om in haar slaap elk hoekje van haar bed te zien :mrgreen: :mrgreen:.

Maar ik had afgelopen winter dus een winterslaapzak aan met daaronder natuurlijk een romper en pyjama en daarover een dekentje.



En met een combi sleeper heb je geen dekentjes nodig dus lijkt me daardoor ook warmer.