ik heb altijd een hete lucht oven gehad, maar bij de keuken die wij tweedehands hebben gekocht zit een twee jaar oude combi oven
ik heb wel al uitgevonden hoe ik hem moet bedienen,vrij eenvoudig , hij kan op een aantal standen
magnetron, grill , combi en een stand die “forced air” heet
waar ik en magnetron voor gebruik weet ik uiteraard wel. en “grill” snap ik ook
maar wat moet ik me nu voorstellen bij de stand ‘combi’ en wat bij "forced air
waar gebruik je die voor?
als ik bijvoorbeeld een gewoon brood wil bakken, welke gebruik ik dan?
wat doet ie eigenlijk in de combi stand?
kan iemand me een beetje bijpraten want er zit dus geen gebruiksaanwijzing bij :lol:
geen gebruiksaanwijzing???
ik had ooit een combi, maar gebruikte alleen de magnetron functie… heb er nog een gewone hete lucht oven naast gezet, ik kon helemaal niets met dat ding :oops:
Nee geen gebruiksaanwijzing, maar op zich werkt hij erg eenvoudig dat wijst zich wel,…ik weet gewoon niet wat "combi dan is, gebruikt hij dan de magnetron EN de oven ofzo?
en forced air is dat dan alleen de gewone hete lucht oven?
wat is t voordeel dan van combi?
dat is wat ik niet goed weet
mijn hetelucht oven is groter dus die wordt ook weer ingebouwd voor groter bakwerk maar voor een cake of een brood kan deze heel handig zijn…
De meeste fabrikanten hebben tegenwoordig hun gebruiksaanwijzingen ook online staan, zelfs van modelen die al jaren uit de collectie zijn.
Wellicht die van jullie ook, zou wel zo makkelijk zijn toch?
ik zal morgen eens kijken moet eerst t type even duidelijk hebben, t is een bauknecht maar daarmee ben ik er niet haha…even zien welk nummer er op staat morgen, hoop dat t nog leesbaar is
forced air = hete lucht
combi stand = grillen en hete lucht
ik heb sinds 2 mnd een nieuwe combi oven… en moet zeggen. ik snap nu pas wat al die standen betekenen (hadden hiervoor dezelfde)
maar gebruik hete lucht en magnetron veel.
je kunt in combinatie van magnetron en oven ook bakken… en als je wilt kan ik bepaalde dingen uitzoeken…
dank jullie wel, ik begin t aardig door te krijgen en heb zojuist ook de gebruiksaanwijzing gevonden op het internet
t is nogal een aparaat wahah, dat zou ik zelf nieuw nooit gekocht hebben, ik ben niet zo erg van de “magnetron” ik houdt van slowcooking, wij gebruiken ook veel duurzame voeding , dus seizoensgroenten ipv kas groenten ( al ontkom ik er niet altijd aan omdat je met komkommerhonger in de winter toch echt aan de kaskomkommer moet)
maar ik houd dus niet zo van garen met micro golfjes
deze combi oven heeft de mogelijkheid dat je hem programmeert er zat ooit een soort insteekthermometer bij ( die zit er niet meer bij nu) die je in de oven kunt steken en dan ook in het voedsel ( bijv kip) je kunt dan bepalen hoe heet die kip van binnen moet worden, dat doe je dan bv met de magnetron, daarna gaat hij ( als je dat zo hebt geprogrammeert) verder met de hete lucht…of combi of wat dan ook
ik denk dat ik hem gewoon lekker ga gebruiken voor het bakken van kleine dingen…en eventueel voor t ontdooien van een plakje broodje…maar mn oude getrouwe hete lucht oven komt er wel weer naast te staan
pure luxe dus… :lol:
waarom nog een hete lucht ernaast als ik mag vragen? forced air is al hete lucht toch?
Wij hebben ook een combi en gebruiken nooit de magnetron ervan alleen maar dus de hete lucht (forced air)
om het formaat van de oven, mijn gewone oven is vele malen groter als ik dus voor ons en gasten plaatpizza maak is het handig dat ik een grote oven heb
ahh oké dat is zo inderdaad mijn combi is ook niet zo super groot maar groot genoeg voor m’n taartjes.
Zou ook wel een normale oven willen zodat ik er meerdere tegelijk kan maken
nou precies, ik bak geen taarten maar wel pizza, brood, lasagnes dat soort zaken, en als ik gasten heb, dan heb ik vaak wel twee schalen tegelijk in de oven staan…maar de nieuwe combi oven is wel heel mooi, ingebouwt in de keuken, superhandig op ooghoogte, en daar past prima een cake in of een brood, en de bake off broodjes doe ik er ook in…daar is ie super voor…
t is meer dat ik ook wel eens gasten heb en dan meer wil kunnen maken dan zo n klein bakkie :mrgreen: