Ik heb een vraagje voor de mama’s die ook gebruik maken van bureau’s als ViaViela en dus aan ‘betaald’ oppassen doen bij met name opa en/of oma.
Als jullie zwanger zouden zijn of toen jullie zwanger waren van een tweede of volgend kindje, maken jullie er tijdens je verlof dan ook gebruik van of laten jullie je kindje thuis en zet je de boel tijdelijk stil?
Zelf geen ervaring mee (heb maar 1 kind), maar stel dat ik op dit moment met zwangerschapsverlof zou gaan, dan zou ik ervoor kiezen om Laura nog steeds naar de opvang te laten gaan (in ons geval, 2 dagen opa & oma en 1 dag kdv).
Dit omdat je dan tijd heb voor jezelf en aan je rust toekomt (wie weet hoe hard je dat nog nodig hebt de laatste weken van de zwangerschap), en ook omdat er dan voor je kind zo weinig mogelijk verandert en het normale leven gewoon doorgaat.
Het lijkt me namelijk moeilijk om je kind eerst een paar weken of maanden fulltime thuis te hebben, en dan als de baby er is, moet het kind weer terug naar de opvang. Krijg je dan niet zo’n gevoel van ‘ik mag niet meer thuis zijn, want nu is er een nieuwe baby’?
Los daarvan weet ik niet hoe het gaat in zo’n geval qua betaling en vasthouden van de plek als je langere tijd niet gaat (zal bij opa & oma uiteraard geen probleem zijn).
Dus, mijn keuze zou zijn: lekker laten gaan, misschien wel wat eerder ophalen 's middags.
Wat zijn jouw overwegingen om het wel of niet te doen?
Bedankt voor je antwoord!
@Mejis wrote:
Wat zijn jouw overwegingen om het wel of niet te doen?
Imke zou wel gewoon naar het kdv gaan, maar de 2 dagen dat ze naar opa en oma gaat daar twijfel ik over. Met name omdat mijn ouders er een beetje onverschillig over doen en het ons laten beslissen onder het mom van wat jullie het beste voor haar vinden.
Ten tweede omdat mijn ouders een straat verderop wonen en ik het een raar gevoel vind dat ik de hele dag thuis ben, terwijl zij daar is bij opa en oma. Beetje het gevoel dat ik het dan alleen voor mezelf zou doen, snappie?
Beetje het gevoel dat ik het dan alleen voor mezelf zou doen, snappie?
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen...
Misschien kun je haar anders alleen 2x een halve dag wegbrengen?
Overigens is er niets mis mee om af en toe ook even aan jezelf te denken, toch? :wink:
@Mejis wrote:
Beetje het gevoel dat ik het dan alleen voor mezelf zou doen, snappie?
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen…
Misschien kun je haar anders alleen 2x een halve dag wegbrengen?
Overigens is er niets mis mee om af en toe ook even aan jezelf te denken, toch?
Jawel, maar ik wil geen gepraat, dan los ik het liever zelf op. Ik zal het vanavond nog eens in de groep gooien.