Combi groep 2/3

Wie heeft dat een keer meegemaakt, een combi groep 2/3?? Wij krijgen hier informatie over en dan mogen we de voors/tegens aangeven of we kiezen voor een 2/3 of normale 3…

Vermoed dat de meeste voor de groep 3 gaan, maar er zullen toch ook een aantal naar de combigroep moeten.



Ze kunnen een mooi verhaal op papier zetten, maar hoe zou zoiets in de praktijk verlopen? Alle ervaringen zijn welkom :wink:

Hier verloopt het heel goed in de praktijk.

Kindjes hebben een apart hoekje in de klas en buiten de klas zijn wat hoeken gemaakt.

Wel is het zo dat ze vaker wat stiller moeten zijn natuurlijk, maar het zijn ook wel kinderen die die zelfstandigheid aankunnen.

zelf vind ik eht er wel aan liggen hoe jou kind in de combi komt te liggen. Is het een zelfstandig iemand die in groep 2 zit, en ook bezig is met elttertjes ed… is de aansluiting miss best wel erg leuk.

Maar een kindje groep 3, dat onzeker is, onrustig, niet zelfstandig is, niet tegen erge onrust kan… dan zou ik kieze voor de enkele drie.



Groep 2/3 heeft wel veel meer extraatjes kwa spelen voor de groep 3 kinderen, Ws hebben ze gewoon nog veel spelmatriaal in de klas, tov de gewone groep 3.



Ik denk neit dat je bang moet zijn of je kind wel voldoende aandacht krijgt, de leerkrachten worden wel zo gekozen dat er wel goed gekeken wordt of een leerkracht het aankan.



Bijzonder dat je als moeder zelf mag kiezen, of in elk geval een voorkeur kan uitspreken… Vaak wordt er gekeken of er eeng roep te formeren valt die kwa zwaarte van werken even zwaar is dan een enkele groep.

Dat je voorkeur mag aangeven zegt natuurlijk niet dat je die ook krijgt :mrgreen: Maar het is zeker fijn als het lijkt alsof je inspraak hebt! Zoals ik het nu lees is het op zich goed te doen. Vermoed dat ze onze dochter in groep 3 plaatsen omdat er toch wat van autisme mee speelt, die onrust van de groep 2 kinderen zal niet heel handig zijn voor haar. Aan de andere kant heeft ze best veel vriendjes uit groep 2 dus wat dat betreft (even naast het leren wat je op school hoort te doen :wink: ) zou ze het zelf niet erg vinden om in de 2/3 combi te komen.

Ben heel benieuwd wat we morgen te horen krijgen…

Mijn dochter heeft vorig jaar in de combi 2/3 gezeten. Ik vond het heel prettig maar ze hadden haar daar ook alleen maar ingezet omdat ze voor liep in groep 1. Ze kreeg dus af en toe in de combigroep ook gewoon werk van groep 3 en dat vond ze heel fijn.

Mij is het dus goed bevallen, maar dat is voor ieder denk ik toch weer anders.

Ons zoontje zit op n jenaplan school en daar is het standaard om in stamgroepen te zitten. Hij zit nu twee jaar in de 2/3 combi waarvan nu in groep 3. Het voordeel voor hem is dat wanneer hij zijn werk af heeft hij heerlijk in bijv.de bouwhoek kan spelen nog. Bij toetsen of nu de cito gaat gr 2 tijdelijk de klas uit zodat gr 3 in alle rust kan werken. Het nadeel dat ik van mijn zoontje hoor is dat hij op reguliere dgn veel last heeft vd herrie waardoor hij snel is afgeleid. Nu is het wel zo dat hij overgevoelig is voor prikkels dus kan niet beoordelen hoe dat voor n ander kind is. Het heeft voor en nadelen. Die voor iedereen anders zijn. Ik zou niet kijkers naar wat jij wil maar wat is het beste voor je kind.