Combi fv/bv

Ik ga volgende week weer beginnen met studeren en mijn dochter is dan 7 maanden. Nu geef ik nog steeds alleen bv (en bijvoeding natuurlijk).



Ik heb eerlijk gezegd geen zin om de gaan kolven op school, dus ik heb al besloten dat ze als ik er niet ben de fles krijgt van pappa. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?



Als ze bijvoorbeeld om 10 uur en om 2 uur een fles krijgt en de rest van de dag bv, kan ik dan het beste op de dagen dat ik thuis ben ook gewoon 2 flessen geven? Of kan ze op die dagen alleen bv drinken? Het lijkt me niet dat mijn borsten weten of het weekend is of niet namelijk, hihi… :roll:



En denken jullie dat ik gewoon ´s avonds en ´s nachts kan blijven voeden of gaat het heel erg teruglopen? Lola en ik willen namelijk nog niet helemaal stoppen met bv…

Hier sinds een paar weken een combi. Dat wil zeggen: vijf dagen volledig bv, en 2 dagen overdag twee flessen kv en de rest bv. Ik had ook twijfels of mijn borsten dat gingen pikken, en het is misschien iets te vroeg om te juichen maar het ziet er goed uit.



ik heb de eerste dagen overigens wel gekolfd halverwege de dag. Nu doe ik het alleen nog als ik echt last begin te krijgen van te volle borsten. Maar dat is opvallend genoeg niet vaak. heb wel paar keer gehad dat ik in de avond last kreeg van de borst die ik da werk het laatst aan haar aanbood. Daar is dan de hele dag niet uit gedronken en dan 's avonds ook niet helemaal leeggedronken, dat voelt niet fijn.

Ik zou kiezen voor de methode van Fiep: op de dagen thuis wel volledig voeden, met de gedachte dat dan de kans groter is dat je productie groot genoeg blijft…

Bij de eerste heb ik dit ook gedaan, maar ben ik wel gaan kolven op het werk om de productie wat in stand te houden. Dat was dan een slokje voor de gootsteen, maar ik had geen zin in gezeul met koel houden en steriel ed. (Bij de andere twee wel gedaan trouwens)

Maar hoe oud waren jullie kindjes toen jullie weer gingen werken? Mijn dochter is wel al 7 maanden. Ze eet ook behoorlijk veel bijvoeding. Zou dat niet wat schelen? Ik heb toen ze nog heel klein was een paar keer gekolfd, maar dat was echt een ramp, kreeg er vaak niet meer dan 10 cl uit… :? En ik heb echt geen zin om een dure kolf aan te schaffen nu Lola al zo groot is en eigenlijk ook gewoon niet om ergens op school op een toilet te moeten kolven… :? Dus dat is gewoon geen optie. Nou ja, ik ga het gewoon proberen. We zullen zien. Maar als het misschien heel erg terugloopt kan ik toch wel gewoon altijd de nachtvoedingen zelf blijven doen hoop ik? Dat zou ik namelijk wel heel erg missen… :cry:

je kunt eventueel ook met de hand de druk eraf kolven als je alleen maar daarvoor wilt kolven :wink:



ik snap je vraag niet precies over hoe ou dkindje was toen ik/we gingen werken. De mijne was 3mnd, maar toen gaf ik dus volledig bv. Sinds ze 6 mnd is, heb ik dus die 4 flessen kv ingevoerd.



Ik zou in eerste instantie sowieso proberen álle andere voedingen met de borst te geven. Dan heb je én meer kans dat je productie redelijk op peil blijft, én dan kun je altijd nog zien of je borsten het pikken of dat je toch meer bij zal meoten voeden.

Of ga je het toch zonder kv oplossen als zou blijken dat je productie te veel zou dippen?

Over die nachtvoedingen zou ik me sowieso niet zo’n zorgen maken hoor. Er zijn genoeg mensen die een combi geven, en dat best een tijd volhouden.



Bij n ben ik -noodgedwongen- bij 6mnd begonnen met 1 (of 2 :think: ) fles(sen) kv erbij geven. Heb de bv toen tot 9mnd volgehouden, toen was de productie echt op. Maar ik had toen wel ook sowieso een veel sumierdere (uh dat woord klopt niet) productie dan nu. Hoop nu toch wel een tijd extra door te kunnen gaan.

Ik combineer het ook (sinds 2 weken)

's Morgens en 's avonds BV, overdag Fv en fruit/groentehapje.



Geen flauw idee of mijn productie terug is gelopen :shifty:

Ons ventje slaapt nog steeds 's nachts door, dus hij zal er wel voldoende aan hebben denk ik…



Ook op de dagen dat ik niet werk geeft ik ook overdag een flesje.

Heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om dan gewoon nog zelf te voeden, ik was bang dat ik dan te veel last van stuwing ofzo zou krijgen (op de dagen dat ik werk).



Tot nog toe gaat het prima, zoonlief en ik allebei tevreden, dus we gaan zo gewoon maar door :mrgreen:



Succes!

Mijn dochter is bijna 7 maanden en krijgt volledig bv en ik ben sinds vorige week weer begonnen met werken, na 6 weken vakantie.



Voor de vakantie kolfde ik op mn werk, maar dat leverde niet zoveel meer op en er is geen vervanging voor mn klasje dus dat lukt niet meer (en ik heb er geen zin meer in :oops: ).



Dus ik dacht, ik zie wel hoe het loopt. Ik werk 2 dagen achter elkaar, geef dan 's morgens en 'savonds zelf. De andere 2 voedingen krijgt ze uit een flesje (gekolfde voorraad in de vriezer). Vandaag heb ik nog gekolfd na de avondvoeding. Morgen weer werken (en s avonds moet ik ook weg, dus kan ik maar 1 keer zelf voeden) en dan vrijdag gewoon weer 4 keer bv.



Vorige week donderdag heb ik wel veel last gehad van stuwing. Heb mn dochter direct aangelegd toen ik haar ging halen. Morgenochtend ga ik proberen om 2 borsten aan te bieden (2 keer half), normaal drinkt ze er maar 1. Kijken hoe het dan voelt…



Op niet werkdagen heb ik dus niets gemerkt van minder productie, maar op de tweede werkdag had ik wel enorm last van stuwing (deed echt pijn)