combi FV - BV te veel cc?

Ik geef D. een combi van FV en BV omdat ik niet voldoende BV heb (kolven)



Nu krijgt hij 3x FV, ik maak 90+3 aan = 100cc en qua BV kom ik niet verder dan 80 - 100cc dit krijgt hij 4x. Hij heeft nog een nachtvoeding.



Van borstvoeding kunnen ze nooit te veel krijgen maar hoe zit het met FV? Hij is nog hongerig als ik 60, 70 of 80 cc geef. Maar met 100cc is hij weer erg kramperig en huilerig.



Vandaag heeft hij ook weinig geslapen en veel gehuild. Terwijl hij anders zo tevreden gaat slapen na de voeding.



Hij drinkt alles schoon op, spuugt het speentje van de fles niet uit maar blijft doordrinken tot het schoon leeg is.



Krijgt hij niet te veel nu qua cc? Dat hij daarom zo huilerig is?



D. weegt 3100 gram en is bijna 3 weken.

Ja er zit een maximum aan, liever niet meer dan een liter, dus daar zit je volgens mij nog lang niet aan! Nu 400-500 cc per dag, lees ik dat goed? Is prima hoor.

Helaas kan huilerig van alles zijn op deze leeftijd.

Volgens mij krijgt hij 3x 100cc FV en 4x 80-100cc BV dus totaal wel 600 a 700 cc per dag? Dat is voor een baby van bijna 3 weken teveel denk ik.



Qua FV raden ze meestal 150ml voeding per kilo lichaamsgewicht per dag aan, dan zou je op 465ml per dag komen. Op zich zouden 5 a 6 voedingen per dag dan voldoende zijn.

Hoe dat zit met een combinatie van FV en BV weet ik niet.



Hoe heb je de FV en BV nu ongeveer verdeeld?



In principe zou een kindje van 3 weken wel 100ml kunnen drinken, maar FV valt wel zwaarder dan BV, de darmpjes hebben daar wat meer moeite mee. De eerste 6 weken is het op zich niet vreemd dat een baby krampjes heeft en hiervan huilerig is.