combi 4dg werken en KDV gevraagd

Hallo,

Onze dochter gaat op dit moment 2 dagen naar het KDV en 1 dag blijft ze thuis bij papa. Ik werk nu nog 3 dagen.

Vanaf volgende maand is helaas mijn ouderschapsverlof afgelopen en ga ik weer 4 dagen werken dus gaat ze 3 dagen naar het KDV en 1 dag thuis bij papa. Helaas hebben we geen andere oplossing/oppas.

Ik zie er heel erg tegenop om haar 3 dagen naar het KDV te doen maar voor voorlopig moet ik even 4 dagen gaan werken.

Iedereen in mijn omgeving vriendinnen en ook collega’s zijn heel erg negatief over zoveel dagen werken en 3 dagen KDV. ( de meeste kindjes gaan 2 dagen of minder)

Als het anders had gekund had ik het ook zeker niet gedaan.

Ik ben gelukkig erg tevreden over ons KDV en ze vind het heel erg leuk.

Is er een moeder aanwezig die ook 4 dagen werkt e/o waarvan de kleine minimaal 3 dagen naar de creche gaat die iets positiefs kan zeggen hierover?? Iedereen is zo negatief in mijn omgeving en ik voel me zo’n slechte moeder :frowning: :frowning: . Als ik minder had kunnnen werken had ik dat zeker gedaan (ben helemaal geen carriere type) maar helaas op dit moment kan het even (nog :roll: niet.

Ik hoop op een reactie het voelt alsof ik de enige moeder ben die 4 dagen werkt en of z’n kind 3 dagen op een creche achter laat.

Alvast bedankt,

MvG Rachie

Rachie een jaar geleden had ik exact zo gereageerd als die mensen in jouw omgeving. Nu is dat totaal anders.

Toen Julien 7 mnd was hebben we hem voor het eerst naar het kdv gebracht, omdat we toen (tijdelijk) even niet anders konden.

We hadden twee hele dagen per week plek, maar brachten hem de eerste maanden maar 2x per week een paar uurtjes per keer.

De eerste keer dat ik hem achterliet was ik letterlijk ziek. Zo naar vond ik het.

Inmiddels vind ik ons kdv geweldig. Lieve meiden (juffies), leuke andere kindjes en ouders enz. Julien heeft het er heel erg naar zijn zin.

Nu bij de tweede had ik dus geen enkele moeite hem achter te laten.

Mijn zoontjes gaan nu 2 dagen per week, maar staan op de wachtlijst voor een derde dag.

Geen idee hoe lang dat gaat duren.

Het is wel zo dat wij onze kinderen ook thuis kunnen houden, ze hoeven niet. Het komt dus geregeld voor dat ze niet gaan op hun kdv-dag.

Maar even naar jouw situatie…

Ik denk dat je zelf het beste kunt beoordelen of deze situatie wel goed is voor jullie/ je dochter.

Als ze het naar haar zin heeft zie ik het probleem niet zo.

En het is natuurlijk ook nog zo dat je niet altijd evenveel keus hebt. Je moet nu eenmaal werken.

Als je je er echt niet lekker bij voelt kun je misschien een oppas aan huis/ gastouder o.i.d. overwegen?

Succes!

wij moeten ook alletwee werken om rond te kunnen komen.

hier ook geen oppas in de buurt, ook geen familie,

dus ik werk drie dagen

en tygo gaat ook 3 dagen naar het kdv.

vorig jaar werkte ik nog 4 dagen en was ie 1 dag bij mijn ouders. (maar die zijn geëmigreerd nu, dus dat gaat niet meer)

ik vond 4 dagen werken erg veel voor mezelf

had het gevoel dat ik te weinig tygo zag

maar het geld was welkom, want nu met drie dagen werken is het nét iets te weinig en moet ik oppassen dat ik niet in het rood kom te staan. geen gekke dingen meer doen dus.

tygo’s drie dagen kdv vond ik in het begin wel te veel,

hij kwam vaak moe thuis, vooral op de laatste dag moest ik hem elke keer wakker maken 's morgens.

maar hij was snel gewend en die drie dagen redt ie makkelijk nu.

hij heeft het super naar zijn zin, komt 's morgens zelf met zijn jas en sjaal aanzetten, zo van: gaan we nog?

ze doen zulke leuke dingen met de kinderen

en hij geniet van het samen spelen met de andere kinderen.

hij heeft goed geleerd van zich af te bijten, hij laat zich niet makkelijk iets afpakken. hij is het gewend om zich goed te vermaken met anderen om zich heen (dan papa en mama) en is supercreatief!

voor mezelf: ik vind het heerlijk om drie dagen te werken

en thuis te komen om dan een heerlijke knuffel te krijgen van mijn liefie

drie dagen is precies goed. als ik vaker thuis zou zijn, dan zou ik me met mijzelf geen raad weten.

Hoi Rachie,

Op dit moment werk ik 3 dagen en gaan mijn kids 2 dagen naar het kdv en 1 dag blijft paps thuis.

Over een jaar is ook mijn ouderschapsverlof afgelopen en ga ik 4 dagen werken. Hoewel ik er heel erg tegenop zie om zelf 4 dagen te werken, vind ik het geen probleem om mijn kinderen 3 dagen naar het kdv te brengen. Simpelweg omdat Xavier elke morgen, dat we naar het kdv gaan, staat te springen. Hij vind het er superleuk. De avond van te voren gaat hij al dromen over het kdv. (zegt hij zelf :lol:) Ook Priscilla laat ik met een grote lach achter en haal haar weer tevreden op.

Ik vind niet dat je hierdoor een slechte moeder zou zijn. In mijn geval doe ik Xavier juist een groot plezier, om hem naar het kinderdagverblijf te sturen.

Als Yindi het ook naar haar zin heeft op het kdv, dan is het toch mooi zo.

Dan is het alleen nog jammer dat je zelf 4 dagen moet werken, terwijl je dat niet wil. Maar een slechte moeder ben je hierdoor zeker niet.

Groetjes

Arrianne

Hallo meiden,

Hartsikke bedankt voor julliie reacties :stuck_out_tongue:

Pppffff ben erg blij en opgelucht om dit te horen, geeft me weer even een goed gevoel. Ik probeer het ook positief te bekijken en met positieve instelling naar mijn werk en creche te gaan want anders valt het juist tegen. We zijn ons huidige huis aan het verkopen en dan willen we een groter (duurder) huis gaan kopen. Wel rekeninghoudend met een minimaal salaris van mij omdat als alles meezit ik volgend jaar weer 3 dagen kan werken ( mits dit me heel erg gaat bevallen hihihihi maar dat zal wel niet ). Misschien dat we ooit nog willen proberen een 2de kindje te kunnen krijgen als dat zou lukken. En inderdaad de salarissen van nu gaat net goed dus extra geld is zeker welkom.

Nogmaals bedankt, ik moet er ook gewoon niet meer over praten met mijn omgeving.

MvG rachie

Jammer dat je omgeving zo reageert. Ook Hieke zal straks 3 dagen naar het kdv gaan, 1 dag met papa, en 1 dag met mama en dan natuurlijk het weekend met ons 3tjes! Week weer rond. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik korte werkdagen maak, van 5 uur met aan weerskanten reistijd van 45 min. Het zullen dus korte dagen zijn, maar weer net te lang voor het halve dagen tarief… :doh: Ik heb (nog?) geen ngatieve reactie’s gehad op deze week indeling. Het is toch ook zeker iets wat je zelf bepaald!!! Kan me voorstellen dat het je aangaat dat mensen zo reageren maar kom zeg, eigenlijk hebben ze wat mij betreft geen recht van spreken. Bemoei je met je eigen zaken denk ik dan. :hand: Als jij je er goed bij voelt en je dochter heeft het naar d’r zin dan is het toch goed??

Succes en laat je niet intimideren! (makkelijk gezegd, ik weet het… :silenced: )

Hey Rachie…

Wessel gaat ook 3 dagen naar het kdv.

Voorheen 3 dagen aaneengesloten (omdat ik aanvankelijk dacht dat dat duidelijker zou zijn)… maar sinds deze maand de maandag, woensdag en donderdag. Ik ben daar blij me omdat hij dan op de 3e dag niet helemaal kapot is… Het kost best wel energie vandaar.

Ik denk, als je je kindje 2 dagen naar het kdv brengt… dat 1 dag meer niet uitmaakt.

Ik denk dat er een verschil zit in

niet brengen en wel brengen

Maar ik geloof erin dat 2 of 3 dagen prettiger is dan 1 dag…

Dus ik zou me, als ik jou was, niet druk maken om die ene dag extra. Het is niet anders (zo denk ik ook hoor)… en als het anders kon/kan, dan ga je het anders doen.

Je hebt toch een goed gevoel bij het kdv… prima hoor!!!

Misschien bij je omgeving proberen door te vragen op welke feiten ze hun mening baseren? Waar het vandaan komt…

Hallo,

Sisil en Preggie, ook jullie bedankt voor je reactie.

Ik ben bang dat het ook een beetje mijn eigen schuld is dat mensen zo reageren. Als we het over werkdagen hebben en ik vertel dat ik binnenkort 4 dagen ga werken en zeg dat ik er stiekem een klein beetje tegenop zie dan springen de mensen daar gelijk (soms hard) negatief op in. Maar soms ook als ik niet negatief doe als ik alleen al het woordje 4 dagen laat vallen dan krijg ik al negatieve reacties omdat hun dat niet zouden trekken. Ik ga daar dan teveel in mee en zie er daardoor nog meer tegenop. Maar nogmaals ben blij met al jullie positieve ervaringen dus zo kan het ook:-).

Ze ging nu op woe. en vrijdag met 1 dag thuis ertussen was perfect inderdaad even bijkomen. nu zal ze dan dinsd. woe en vrijdag gaan dus 2 aaneen gesloten dagen ben benieuwd hoe dat gaat. mischien dat ik over een tijdje een leuk positief berichtje kan plaatsen dat het allemaal wel meevalt :wink:

MvG Rachie

Oh ik zie er zeker ook wel tegenop! Maar Hieke is nu bijna 7 weken dus dat zal er allemaal nog wel bijhoren. Ben blij te lezen dat een dag er tussen heel positief is. Hieke gaat straks ma-wo-vr, omdat dat de enige nog beschikbare dagen waren. Op de andere dagen zouden we pas in oktober terecht kunnen. Toch nog wel een wachtlijst dus. De andere dagen kunnen mooi vanaf 1 mei. Gelukkig hebben wij beiden flexibel werk dus kan het zo.

Ik hoop dat het je mee zal vallen! Succes!

@Sisil wrote:

Oh ik zie er zeker ook wel tegenop! Maar Hieke is nu bijna 7 weken dus dat zal er allemaal nog wel bijhoren. Ben blij te lezen dat een dag er tussen heel positief is. Hieke gaat straks ma-wo-vr, omdat dat de enige nog beschikbare dagen waren. Op de andere dagen zouden we pas in oktober terecht kunnen. Toch nog wel een wachtlijst dus. De andere dagen kunnen mooi vanaf 1 mei. Gelukkig hebben wij beiden flexibel werk dus kan het zo.

Ik hoop dat het je mee zal vallen! Succes!

Ik hoop dat het voor jou ook mee zal vallen.

Om de dag naar de creche viond ik iedeaal ze ging nu de woensdag en de vrijdag, merkte dat ze vrij moe is s’avonds konden we de volgende dag lekker saampies doorbrengen en bijtanken. Binnekort zit er dus helaas voor ons geen dagje tussen maar ik denk dat we daar ook wel aan zullen wennen. Hoop dat ik over een tijdje een positief berichtje hier achter kan laten dat het allemaal wel meevalt.

Geniet nog even van je verlof en ik denk dat het voor jullie ook wel goedkomt :wink:

Gr. Rachie

@Rachie wrote:

Is er een moeder aanwezig die ook 4 dagen werkt e/o waarvan de kleine minimaal 3 dagen naar de creche gaat die iets positiefs kan zeggen hierover??

:smiley:

ja hoor. Ik heb tot mijn verlof 4 dagen gewerkt, daardoor ging onze hummel van 1,5 (tot 2 en een paar weken) 2 weken 4 dagen naar het kdv, en 2 weken 3 dagen naar het kdv (mijn vriend draait 14 dagen op, 14 dagen af voor zijn werk). Geen enkel probleem, het gaat er om of je kleine het naar het zin heeft op het kdv. Ik zal je eerlijk vertellen, dat ik nu tijdens mijn verlof haar maar 2 dagen op het kdv heb zitten. En dat ik de indruk heb, dat ze het verschrikkelijk mist. Ik krijg haar bijna niet mee naar huis op de dagen die ze gaat, en thuis moet ik alle zeilen bijzetten om haar bezig te houden en organiseer dus ook maar bezoekjes aan leeftijdsgenootjes. Na mijn verlof neem ik ook weer ouderschapsverlof, dus dan gaan de beide hummels 3 dagen. En over anderhalf jaar zien we wel weer verder. Laat je omgeving maar praten, kijk hoe je kind het vindt. Als die het naar zijn of haar zin heeft, is het ok.

ohw trouwens, ik maak lange dagen. Sta om kwart over 7 bij het kdv voor de deur en kom rond 6 uur pas weer terug.

Mijn oudste ging ook 3 dagen naar het kdv geen enkel probleem. Nu gaat hij naar school en ben ik blij dat hij maar 2 dagen naar de BSO moet. Je kan volgens mij je kind beter 3 dagen naar het kdv brengen dan een dag de ene oma de andere dag de andere een dag kdv en een dag papa en een dag mama. Dan heeft het kind iedere dag te maken met andere regels en mensen en nu weet hij waar hij aan toe is.

hai Babbels,

Blij om te horen. Yindi heeft het gelukkig ook naar haar zin. Als ik haar kom halen kwam ze voorheen enthousiast naar me toegekropen/gelopen maar nu ziet ze me lacht, gaat weer spelen en wil haar jas niet aan en gaat huilen als we weggaan :wink: . Dat zie ik ook maar als positief dat ze het naar haar zin heeft.

Op de dagen dat we thuis zijn zit ik nu ook te verzinnen hoe kan ik haar bezig houden en waar gaan we naartoe :think:

De zomer komt eraan , jammer voor mij dat ik meer moet werken maar op de creche spelen ze van s’ochtends tot als ik haar weer haal alleen maar buiten in de (grote ) tuin of gaan lekker wandelen. Heerlijk voor haar. Ben blij om je reactie te lezen en dat het bij andere kindjes en moeders toch ook positief is.

Movanlo, bedankt en inderdaad zo heb ik ook gedacht als je je kindje bij verschillende oppassen brengt 2 oma’s een papa en/of een mama dag heb je inderdaad al 3 of 4 andere opvoedingen/gewoontes misschien ook wel minder regels en ik hou wel van regels en regelmaat.

Ik hou me ook een klein beetje aan de gewoontes die ze op de creche heeft en doen hun andersom ook. Thanks nog 1 weekje en dan is mijn verlof voorbij maar heb door al jullie reacties absoluut een positiever gevoel :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

hihihi gelukkig komen er verschillende feestdagen aan zodat ik een paar keer toch nog even 3 dagen hoef te werken in die week :lol:

MvG Rachel

Lucas gaat ook 3 dagen naar het KDV en dat gaat prima. Heel veel kinderen bij ons op het KDV gaan 3 dagen en sommige 4 of 5. Lucas heeft het prima naar z’n zin en ik voel me er dan ook niet schuldig over. Je moet niet luisteren naar vriendinnen die het veel vinden. Als iets meer is dan bij jezelf lijkt het volgens mij altijd veel. Eerst ging Lucas 2 dagen naar het KDV en toen het 3 werd leek me dat veel. Nu vindt ik het normaal en heb ik het achteraf nooit als TE veel ervaren.

Maar meid voel je alsjeblieft niet schuldig. Als je achter een kdv staat dan maakt het niet uit of je kindje 2 of 3 dagen gaat. 2 dagen was goed dan is 3 toch ook goed!

tja hier werkt mn hubbie in verschillende diensten, en we hebben dus flexiblele opvang…

en dat houd in dat Bryan de eene week 1 dag gaat en de andere wellicht 4 dagen,

en dat vind iedereen “normaal” hier om ons heen,

ik wil zelf overdag niet op opa’s en oma’s terug vallen :wink: , die heb ik wel eens het 's avonds nodig