‘Vader Eluana is beul’
ROME - Eluana Englaro „is niet overleden, maar gedood�. Dit schrijft Avvenire, de krant van de Italiaanse bisschoppenconferentie, dinsdag daags na de dood van de vrouw die meer dan zeventien jaar in coma had gelegen.
In het hoofdartikel vraagt de krant zich af of jonge Italianen nog met hun ouders over kwesties van leven en dood zullen praten, nu is gebleken dat een vader daarna een „rechter en beul� kan worden. De vader van Eluana had zich ingezet voor euthanasie voor zijn dochter met als argument dat zij voor het tragische ongeluk in 1992 tegen hem had gezegd dat zij niet als een plant zou willen leven. Ze zei dat na een bezoek aan een vriend die door een ongeluk in coma was geraakt, evenals zijzelf later.
In het Noord-Italiaanse Udine waar Eluana maandagavond is overleden, wordt later dinsdag een beslissing genomen over een eventuele lijkschouwing. Eluana overleed nadat haar toestand eerder op de dag als stabiel was omschreven.
Bron: http://www.telegraaf.nl/
–
Kan me hier echt naar om maken. :sick:
Waar word je naar van?? Van het feit dat ze onmenselijk 17 jaar in coma heeft gelegen (terwijl ze dit blijkbaar zelf absoluut niet heeft gewild) of van het feit dat er passieve euthanasie is toegepast?? :think:
Het is dat mijn (toenmalige) ha destijds niet aan een euthanasie verklaring wilde meewerken, maar anders had ik nu ook een euthanasie verklaring gehad. Ik wil absoluut niet onnodig in leven worden gehouden, als de vooruitzichten NUL zijn.
" Eluana Englaro „is niet overleden, maar gedood " Het feit dat ze er zo lang voor hebben moeten knokken, om dit voor elkaar te krijgen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze dit keer op keer tegen wouden houden. En dat de vader nu voor beul uitgemaakt word, terwijl hij na mijn mening toch het beste heeft gedaan voor zijn dochter. Want wie zou nou zo kunnen leven. :roll:
Inderdaad, daar kan ik dus ook met m’n hoofd niet bij :roll: . Raar volk die Berlusconi en co…
Ik vind het dapper van haar vader dat hij heeft gestreden voor haar dood.
Heb begrepen dat ze zelf al eens gezegd had dat ze dat nooit zo zou willen en uiteindelijk is ze toch 17 jaar een kasplantje geweest.
Al het lof voor haar vader!
en een :kaars: voor haarzelf!