colega's maken zich druk over bv

We hebben niet echt uitleg gekregen…maar daarnaast hebben we de melding gemaakt dat als zij hem “lastig vinden”, dat ze dan maar gewoon moeten proberen eten aan te bieden (want waarschijnlijk snappen ze hem gewoon niet ofzo :think: zo moeilijk moet het toch niet zijn).



Vorige week heb ik wederom zijn schema meegegeven en hubbie heeft het nog eens extra gemeld. (dat ons ventje ernstig gesteld is op zijn eten en op het moment zo actief rondkruipt dat het eten bijna niet aan te slepen is. En slapen op een hongergevoel vertikt hij. duh!)



Toen hebben ze zich er een keer aangehouden en ging het super! (logisch maar wel fijn dat ze dat nu ook zelf hebben ervaren!)

@suzusuzu wrote:

Als je teveel flessen tegelijk gegeven moeten worden, roep ik de hulp in van collega’s van de andere groep, of die even kunnen helpen.




Wat gek, ik krijg de indruk dat ze voor flessen geven wel bij willen springen, maar om jou de gelegenheid te geven je kindje te voeden niet.
:think: :think: vreemd hoor...
Flesje geven is zeker leuker dan een groep onder je hoede hebben ofzo... lekker ego... :? (Misschien interpreteer ik het verkeerd hoor, maar zo komt het op mij over...)

sorry dat reactie van mijn kant even geduurd heeft, we zijn een weekend weg geweest…



@mandy_d. wrote:

Misschien ben ik een KDV leek,maar hoe kan het dat je (al is het maar een middag of dagdeel) ALLEEN staat???

Dat zou toch niet mogen op een KDV…zo’n groep bestaat al gauw uit meer dan 12 kids…waaronder misschien ook wel hele kleine beebs…vind het een heel verontrustende gedachte dat leidsters daar lange tijd alleen voor staan…even los van het kolven dus.

Maar misschien mis ik wat info…


wat het alleen op de groep staan betreft, dit is omdat die twee middagen er maar zes of zelfs nog minder kinderen op de groep zijn. bij zes kinderen is 1 leidster voldoende



sandra, ik zou er helemaal geen probleem mee hebben als er geen aparte ruimte is om te voeden, desnoods voed ik gewoon op de groep. als het goed is heb ik deze week nog een gesprek met de baas. ik heb er ook alle begrip voor dat het straks lastig zal zijn met vier voedende leidsters, waarvan er ook twee op dezelfde groep zitten.



wel een erg positief punt bij ons op het werk is dat wanneer je zelf voed je in die tijd ook niet om 7.00 uur hoeft te beginnen met werken.



@l@r@ wrote:
Heel simpel gedacht hoor… Je kindje zit dan op het kdv waar jij werkt, toch?

Als jij je kindje daar voedt, dan hoeft je collega hem/haar dus geen fles te geven. Dus je neemt je collega net zo goed werk uit handen, ze hoeft namelijk een kind minder de fles te geven. In theorie zou je dan tijdens de voedingen van groep kunnen wisselen. Nadeel is dat je tijdens het voeden moeilijk in kunt grijpen bij de andere kinderen. Wat me overigens sowieso een probleem lijkt met 1 leidster op een groep :?.


indd mijn kindje zit dan bij een andere groep bij ons kdv. het klopt dat de leidster die dan mijn kindje anders de fles zou geven het dan niet hoeft te doen :mrgreen: maar ze zou anders wel tijdens die fles de groep in de gaten kunnen houden, wat natuurlijk niet lukt als zij op mijn groep gaat staan. met maar 1 leister orde houden als je een fles aan het geven bent gaat eigenlijk best goed. kwestie van tegenlijk een verhaaltje voorlezen of een kist speelgoed halen waar ze normaal niet mee spelen.



mandy, wij zitten met twee groepen langs elkaar, als er hulp nodig is hoef ik maar te roepen, zo gaan ook de oudere kinderen met een andere groep lekker mee buiten spelen. dan heb ik de handen vrij voor het voeden van de kleintjes. ook zijn er wel op elke groep stagaires aanwezig. alleen laten we ze nooit! onze groepen bestaan trouwens uit kids van 0 tot 3,5 jaar.