Hallo
Ik hoor van sommige kanten dat cola light slecht zou zijn voor een baby, ik ben nog niet zwanger maar we proberen het al wel vanaf februari
de meningen zijn hier toch over verdeeld maar wat is jullie mening?
Tsja… Ik heb in mijn zwangerschap gewoon cola light gedronken. Er is trouwens ook een hele periode geweest dat ik aan de sinas was… waarom, cola maakte me :sick: Wel dronk ik de decaf versie.
bedankt voor je reactie
ik ben nog niet zwanger maar drink wel veel cola light dus zou wel het zekere voor het onzekere willen .
Maar ja kan het kwaad he
euhm… toen ik zwanger was dronk ik cola light tegen het maagzuur ! :shifty: :mrgreen: Dus ik weet niet of het slecht was voor Colin, maar het hielp mij wel de nachten door!!! :lol:
succes!
liefs
daffie
niet meer dan 2 glazen light producten per dag.
zoetstoffen zijn in grotere hoeveelheden schadelijk,…voor jou …en je kindje. :-*
“Te” is nooit goed. Ik zat op een zeker moment echt wel aan die 2 glazen per dag. Hieke is gezond, maar ja, dat is wel een erg smalle steekproef. :mrgreen: Ik zou gewoon gezond leven, en cola zoals Guusje zegt een beetje beperken. Ik dronk dus zelf decaf… leek mij beter.
Cola light is inderdaad niet goed voor je kindje tijdens de zwangerschap. Maar 1 a 2 glazen per dag mag best hoor.
Enne nog een weetje… veel cola drinken tijdens zwanger worden is ook niet goed. De cafeïne zou het zwanger worden bemoeilijken (bij meer dan 4 glazen per dag).
haha purpled82 dat wou ik net zeggen heb idd gehoort op de radio en stond in de krant dat cola drinken niet goed is als je zwanger wil worden je zou idd moeilijker zwanger worden!!
ik drink dus geen cola meer!!
zou koffie daar ook onder vallen?? (minder senl zwanger)??
@bianca&? wrote:
haha purpled82 dat wou ik net zeggen heb idd gehoort op de radio en stond in de krant dat cola drinken niet goed is als je zwanger wil worden je zou idd moeilijker zwanger worden!!
ik drink dus geen cola meer!!
zou koffie daar ook onder vallen?? (minder senl zwanger)??
Ja ook Koffie en thee en andere caffeïne houdende dranken zijn slecht. In koffie zit zelfs veel meer caffeïne dan in cola.
Ik drink 's ochtends nog maar 1 kopje koffie en ik probeer geen cola light meer te drinken wat errug moeilijk is want ik ben echt een cola junk :shifty: :oops:
@purpled82 wrote:
Ik drink 's ochtends nog maar 1 kopje koffie en ik probeer geen cola light meer te drinken wat errug moeilijk is want ik ben echt een cola junk :shifty: :oops:
Dan zou ik dus de decaf versie pakken…
Heb je haar weer met d’r decaf… :roll:
Haha Sisil! Nee ik ben heel extreem… OF ik drink veeeeeeeeel cola, OF ik drink geen cola. :lol: Zo ben ik ook gestopt met roken twee jaar terug. Van extreem veel roken naar niets en daar zit niets tussen.
Maar appelsap is ook goed te drinken hoor 8)
Aha, werkt dat zo bij jou? :mrgreen:
Of het is heeeeeeel roze…
Ik ben een cola light junk en in mijn zwangerschap heb ik cola light cafeïne vrij gedronken!
@Sisil wrote:
Aha, werkt dat zo bij jou? :mrgreen:
Of het is heeeeeeel roze…
:lol: :lol: :lol:
Jij snapt het 8)
Ik heb het bij mijn zwangerschap aan de gyn gevraagd… je mag het drinken, maar met mate!
Tijdens mijn zwangerschappen werd ik vreslijk :sick: van light producten. Ik drink het dus helemaal niet meer :shifty: Nu eigenlijk ook nog steeds niet. Reden: bang dat ik er nu nog steeds misselijk van wordt :mrgreen: Och, zo vaak drink ik geen frisdrank en eigenlijk vond ik het voor mijn zwangerschappen toch ook al minder lekker.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik ben een cola light verslaafde :roll: en ook tijdens de zwangerschap van Yuri heb ik dit achteraf schijnbaar ook te veel :oops: gedronken. 4 glazen per dag zeker. Niemand heeft mij toen verteld dat dit niet goed zou zijn…ach je mag zoveel niet…neem sommige dingen ook met een korreltje zout hoor. Yuri mankeerde niets…behalve dan dat hij als hij nu de kans schoon ziet mijn glas grijpt en de cola op drinkt :roll: :mrgreen:
Het gaat niet alleen om de caffeine maar ook om de zoetstoffen.
Die zijn echt ongezond als je er veel van binnen krijgt.
Zo stond er laatst een vrouw achter mij in de winkel. Ze haalde haar kar leeg en alles wat op de band terecht kwam was LIGHT.
Dus als je EN veel cola light drinkt EN light yoghurt eet EN light koekjes eet EN light chips eet EN light snoepjes snoept is het niet goed.
Dan krijg je teveel zoetstoffen binnen.
TE TE TE dat is het woordje
In cola light (en andere light producten) zit Aspartaam. Google maar eens op aspartaam en dan zul je zien hoe slecht dat is.
In Amerika is aspartaam al jaren verboden…alleen in Nederland houden ze daarvoor nog de ogen gesloten.
Ik heb ook jaren light gedronken…maar toen ik dit wist.
Maar goed, er zijn vast nog meer kwalijke stoffen die we op één of andere manier binnenkrijgen.
@Nicje wrote:
Het gaat niet alleen om de caffeine maar ook om de zoetstoffen.
Die zijn echt ongezond als je er veel van binnen krijgt.
Zo stond er laatst een vrouw achter mij in de winkel. Ze haalde haar kar leeg en alles wat op de band terecht kwam was LIGHT.
Dus als je EN veel cola light drinkt EN light yoghurt eet EN light koekjes eet EN light chips eet EN light snoepjes snoept is het niet goed.
Dan krijg je teveel zoetstoffen binnen.
TE TE TE dat is het woordje
De zoetstoffen zijn niet goed tijdens je zwangerschap, maar de caffeïne is niet goed tijdens het zwanger worden.
En TE is nooit goed, alleen in TEvree :mrgreen: