ik vroeg me af of er meer dames zijn die cola light drinken tijdens de zwangerschap?
ik wel, ik hou het bij twee glazen per dag.
Ik drink meestal dan cafeïne vrije cola light, maar drink het niet zo heel veel meer. Tegenwoordig hou ik het vnl. bij water!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon normale cola gedronken… Drink nu inmiddels zero en als ik weer zwanger zou worden dan zou ik gewoon doorgaan met cola drinken… Al zou ik dan wel proberen om maar 2 glazen te drinken ipv een fles per dag wat ik nu doe…Ik drink geen koffie dus moet ergens mijn caffeine vandaan halen :mrgreen:
Gelukkig kreeg ik bij Veron ineens trek in Fanta en heb toen veel Fanta gedronken ipv cola…
grts patricia
ik heb ook gewoon cola light gedronken omdat daar echt geen suiker in zit (had zwangerschapsdiabetes)
ja er zit wel aspartaam in, daarvoor bedoelde ik eht eigenlijk
Om die reden heb ik het laten staan, maar er staat inmiddels wel een fles in de koelkast voor na de bevalling. Ik ben overgestapt op de Karvan Cevitam die de kinderen ook drinken. Gewone cola vind ik te zoet.
volgens mij is carvan cevitam met bubbeltjeswater ook wel erg lekker…
zal eens kijken of ik dat wat vind :thumbup:
ik heb dit nog gevonden:
Aspartaam heeft geen effect op de functies in je lichaam.
Aspartaam wordt bij vertering niet opgenomen in de bloedbaan, zoals bij medicijnen het geval is. Daarom kan aspartaam geen invloed hebben op de functies in je lichaam. Ook tijdens en na de zwangerschap bijvoorbeeld is er geen enkel bezwaar om aspartaam te gebruiken.
komt van cocacolanederland.nl
@djamilla wrote:
ik heb dit nog gevonden:
Aspartaam heeft geen effect op de functies in je lichaam.
Aspartaam wordt bij vertering niet opgenomen in de bloedbaan, zoals bij medicijnen het geval is. Daarom kan aspartaam geen invloed hebben op de functies in je lichaam. Ook tijdens en na de zwangerschap bijvoorbeeld is er geen enkel bezwaar om aspartaam te gebruiken.
komt van cocacolanederland.nl
Ik heb tijdens alle zwangerschappen veel cola light decaf gedronken.
Verder ben ik echt een mens van de regeltjes.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon cola light gedronken. Wel minder als normaal maar toch zeker wel een glas per dag.
Ik ben zo goed als niet misselijk geweest tijdens mijn zwangerschappen. Bij de 1e zwangerschap echter werd ik kotsmisselijk en naar en akelig (soort van dizzy) na het drinken van een light drank :sick:
Alleen daardoor drink ik nu helemaal nooit meer light produkten. Vond het zoiezo altijd al een nare nasmaak hebben. Ik drink ook weinig frisdrank, dus wanneer ik het drink dan maar de echte :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
bij mijn zoontje gewoon cola light gedronken en nu ook.
Enne, het zijn gem wel meer dan 2 glazen hoor. Doordeweeks denk 2-3, maar vrij,za, zo wel meer aangezien ik dan vrij ben.
hoi allemaal,
ik heb ook wel wat cola gedronken alleen toen ik in het ziekenhuis kwam te liggen vonden ze dat niet zn goed idee.
ze zeiden dat ik het beter niet kon doen.
groetjes willie
ik drink eigenlijk nooit cola maar toen ik zwanger van silve was… gingen er liters doorheen… ze heeft er trouwens niks aan over gehouden…
ik drink wel gewoon een lekker colaatje hoor…
heerlijk!! :lol:
ook bij mijn vorige zwangerschap wel gedaan…
je hoeft echt niet alles te laten staan ineens…
je moet wel proberen niet teveel cafeïne binnen te krijgen, dat is niet goed tijdens de zwangerschap. Dus maximaal 2 glazen cafeïne per dag (inclusief wat je dus drinkt aan koffie e.d.).
ik heb weleens een hele fles cola opgedronken op een dag…
en heb een kerngezonde dochter hoor… :inlove:
als je zoiets nou echt elke dag doet… ja dan is het wel slecht…
maar om je nou overal aan te houden? nee hoor doe ik niet aan mee. dan mag je wel een heel dieet gaan volgen met wat je tegenwoordig als zwangere vrouw niet meer mag…
alleen de echte risico’s zoals rauw vlees, en rauwemelkskazen en dat soort dingen dat eet ik dus niet…
maar verder eet ik alles wat ik wil hoor…
koffie drink ik even niet meer omdat het me teveel herinnerd aan voor mijn zwangerschap… dan stond ik op met een kopje koffie en een heerlijke sigaret… :inlove: hmm daar verlang ik wel weer naar… dat is dan ook het eerste wat ik weer ga doen zodra het weer mag… :lol:
ook wel een broodje leverworst op zn tijd… hmmm heerlijk :lol:
Volgens mij gaat het de ts om de aspartaam in cola light, dus niet om gewone cola. Gewone cola heb ik wel gedronken en dat mag volgens mij ook (alleen idd niet te veel ivm de caffeine). Over aspartaam lopen de meningen erg uiteen of het nu schadelijk is of niet. Om die reden heb ik gewoon geen cola light gedronken tijdens de zwangerschap. Coca cola zegt inderdaad dat het geen kwaad kan, maar andere instanties beweren van wel. Hetzelfde als met een glaasje wijn, de een zegt dat een glaasje wijn tijdens de zwangerschap wel kan, een ander zegt dat het schade kan veroorzaken aan je kind. Dan neem ik gewoon maar geen risico en laat het staan.
Hola Allemaal ,
Ik ben er net een week achter dat ik zwanger ben… als ik het goed uitgerekend heb, ben ik nu in mijn 6e week…
Ondertussen hoor ik werkelijk van iedereen wat wel en niet mag… waaronder ice tea, cola, koffie, rood vlees, rauwmelkse kazen, jaja zelfs kaneel… Uiteraard niet roken en geen alcohol…
Ik ben ook echt van de regeltjes hoor, nadat ik de test had gedaan zijn de sigaretten echt linea recta de prullebak in gevlogen, en in de bar zit ik zowat aan de ranja , iig geen alcohol…
Maar sorry hoor, een glaasje cola op zijn tijd kan ik echt niet laten staan!!!
groetjes jany
ik kreeg er zuur van op het laatst, maar dat kreeg ik bijna van alles hahah