Codeine

Onze dochter hoest verschrikkelijk, een droge hoest, waar ze in blijft hangen.

Vannacht hebben we voor de 4e nacht op rij amper een oog dicht gedaan.

Nu hoorde ik via de drogist dat kinderen ook codeine kunnen gebruiken.

Zijn er hier moeders die hier ervaring mee hebben bij hun kindje?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou dit altijd via de huisarts regelen.

@cees77 wrote:

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou dit altijd via de huisarts regelen.

idem… of in de apotheek naar de apotheker vragen… die is altijd aanwezig…

promethazine heb ik voorgeschreven gekregen van de huisarts voor de nachten. Ze heeft veel minder last van het hoesten.

fijn bijveschijnsel is dat ze suffig wordt, dus… als ik wil dat ze naar bed gaat, dat spul en dan wil ze een half uur later wel :lol:

Ze heeft altijd een droge astmahoest, maar omdat ze niet benauwd is wil ik daar verder nog niks mee, dus is dit voor de nachten een prima oplossing.

promethazine, heb je al noscapine geprobeerd??? :think:

Promethazine hebben we al een keer gehad.

Dat krijgen we er echt niet in. Ze vindt het verschrikkelijk vies, met 2 man sterk er boven op en dan nog uitspugen.

Hier begin ik niet aan.

Door haar autisme wil ze heel veel dingen niet nemen, en ook onder dwang lukt het echt niet.

De codeine kan ik vermalen en door de appelmoes of kwark doen.

Ik ga het zeker eerst overleggen met de arts. Maar was benieuwd of hier mensen ervaring er mee hebben.

Wij hebben uiteindelijk een noscapine drankje gekocht bij de apotheek.

Noscapine onderdrukt de prikkel van de hoest, dus wij konden eindelijk ook weer een beetje slapen :zzz:

Ik heb het voor Amélie door haar yogo heen gedaan. Ze dronk het (terwijl wij verbaasd toekeken) zomaar op :lol:

Als Amélie ook maar denkt dat ze iets raars proeft in haar eten of drinken neemt ze het écht niet, dus wij waren aangenaam verrast!

Ik heb het vanmiddag ook gekocht.

Maar na 1 drupje in haar mond, werd in volledig ondergespuugd.