Codeine

Onze dochter hoest verschrikkelijk, een droge hoest, waar ze in blijft hangen.

Vannacht hebben we voor de 4e nacht op rij amper een oog dicht gedaan.

Nu hoorde ik via de drogist dat kinderen ook codeine kunnen gebruiken.

Zijn er hier moeders die hier ervaring mee hebben bij hun kindje?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou dit altijd via de huisarts regelen.

@cees77 wrote:

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou dit altijd via de huisarts regelen.

idem… of in de apotheek naar de apotheker vragen… die is altijd aanwezig…

promethazine heb ik voorgeschreven gekregen van de huisarts voor de nachten. Ze heeft veel minder last van het hoesten.

fijn bijveschijnsel is dat ze suffig wordt, dus… als ik wil dat ze naar bed gaat, dat spul en dan wil ze een half uur later wel :lol:

Ze heeft altijd een droge astmahoest, maar omdat ze niet benauwd is wil ik daar verder nog niks mee, dus is dit voor de nachten een prima oplossing.

promethazine, heb je al noscapine geprobeerd??? :think:

Promethazine hebben we al een keer gehad.

Dat krijgen we er echt niet in. Ze vindt het verschrikkelijk vies, met 2 man sterk er boven op en dan nog uitspugen.

Hier begin ik niet aan.

Door haar autisme wil ze heel veel dingen niet nemen, en ook onder dwang lukt het echt niet.

De codeine kan ik vermalen en door de appelmoes of kwark doen.

Ik ga het zeker eerst overleggen met de arts. Maar was benieuwd of hier mensen ervaring er mee hebben.

Wij hebben uiteindelijk een noscapine drankje gekocht bij de apotheek.

Noscapine onderdrukt de prikkel van de hoest, dus wij konden eindelijk ook weer een beetje slapen :zzz:

Ik heb het voor Amélie door haar yogo heen gedaan. Ze dronk het (terwijl wij verbaasd toekeken) zomaar op :lol:

Als Amélie ook maar denkt dat ze iets raars proeft in haar eten of drinken neemt ze het écht niet, dus wij waren aangenaam verrast!

Ik heb het vanmiddag ook gekocht.

Maar na 1 drupje in haar mond, werd in volledig ondergespuugd.

Misschien eens door de optimel doen en zelf proberen.

Ik gebruik zetpillen voor mijn beide dames…Balscoclase of iets in die richting :wink: …Die zijn tegen kribelhoest en werken echt prima!

Ik weet dat hij bij peuter- en kleutervragen staat, maar ik wil nog even opmerken dat dit soort middelen (Noscapine, Balsoclase) vaak pas vanaf 3 jaar wordt aangeraden.

Van Natterman heb je ook een hoestsiroop voor droge hoest, met een soort codeinefosfaat erin, die gebruik ik wel eens voor de jongens.

Codeine is in tabletten verkrijgbaar voor volwassenen. Ook in stroop voor jonge kinderen vanaf 2 jaar. Volgens mijn gegevens is dat een zelfzorgmiddel en heb je geen recept nodig. Ik zou wel even langs de huisarts gaan om naar de longen te laten luisteren, want in sommige gevallen (o.a. longontsteking, astma) kunnen dit soort middelen niet aan te bevelen zijn.

Heb voor morgen afspraak staan bij de huisarts.

Drankjes en zetpillen gaat het niet worden helaas.