Ik heb een vraagje nu clustert max savonds heel veel soms wel 2 tot 2 en half uur achter elkaar.
wanneer stopt dat ongeveer ? en hoe gaat dat als je bijv. naar flesvoeding gaat? hebben ze dan meer zuigbehoefte ?
Herkenbaar ja…
Als je fv geeft hebben ze idd. nog meer zuigbehoeft (is mij verteld althans, hier alleen bv kindjes).
Onzej ongste heeft het ook heel erg dat clusteren, aan de borts hangen 's avonds. Inmiddels heb ik een speentje voor haar gekocht en sindsdien gaat ze gewoon lekker op tijd naar bed. Ze is wel al wat ouder 5 maanden. Als ze nog zo jong zijn als jouw kindje zou ik het persoonlijk nog even aankijken en lekker aan de borst laten.
bedankt voor je reactie, ik vind opzich niet erg hoor! maar soms savonds dan zit ik al 2 uur, dan denk van pff ik wil nu wel slapen :lol:
maar zodra ik hem dan in bedje leg dan is het weer zoeken en happen :roll:
speentje wil ik eigenlijk niet :shifty: vind van die vieze dingen :sick: en afleren is ook wel lastig dus liever niet :snooty:
haha herkenbaar
De oudste 3 hebben er hier ook geen, nooit gehad maar ik was het ff helemaal zat
wil het ook snel weer afleren, voordat ze er erg bewust van is, voor haar 10e maand zeg maar…
De andere 3 duimen overigens, weet niet of ik dat er ooit uit ga krijgen.
Hier is het pas gestopt met een maand of 6 geloof ik. Dat was een hele vreemde gewaardwording. Ineens zat ik niet meer zolang maar was het klaar. Mede omdat we toen met de bijvoeding zijn gestart.
Soms mis ik het nog weleens hoor en toen ze clusterde kwam ze maar 1x in de nacht, sinds dat gestopt is komt ze weer laat in de avond en 1 a 2x per nacht.
Dat vond ik dan toch wel een voordeel van het clusteren…