Aukje laat overdag nu ongeveer 2,5 uur tussen 2 voedingen. Soms wat meer, soms wat minder. Maar vanaf een uur of 17.00 wil ze continue drinken. Als ze zelf loslaat en ik haar wil laten boeren, begint ze meteen weer te zoeken. Ze valt regelmatig in slaap na een paar keer zuigen maar als ik haar dan los maak wordt ze heel onrustig. Dit duurt soms wel tot 0.00 voor ik haar eindelijk in haar bedje heb en ze blijft slapen. Ik weet dat baby’s vaker 's avonds clusteren en ik geef er nu ook al 2 weken elke avond aan toe maar ik begin het wel een beetje vermoeiend te vinden. Hoe lang blijven ze dit doen? Doet ze dit omdat ik 's avonds misschien te weinig melk heb? Kan ik iets doen om de periode waarinze clustert korter te maken?
Ze komt 's nachts ook nog elke 3 uur.
Ik kan mij niet eens meer herinneren dat ik 's avonds gewoon eens rustig kon eten!
Als ik weer moet werken hoop ik toch dat ze dit niet meer doet. Dat trek ik niet hoor!
Ik hoop maar dat het een (korte) fase is.
Pfff…herinner me dat het inderdaad een fase is, maar hoe lang die duurde :think:
Heeft ze dan echt honger of alleen zuigbehoefte? Een pink deed hier vaak wonderen, lekker bij papa op de arm, zodat mama ff kon bijtanken en niet steeds voor ‘koe’ hoefde te spelen…verder zou ik het helaas voor jou zo ook niet weten…
Lees veel mee bij jullie maand-topic, en weet ook dat je het zwaar hebt deze eerste weken met je meisje en je stoere ventje erbij! Hou je taai…ik hoop echt dat jullie snel in wat rustiger vaarwater komen… :hug:
Sanne deed dit de eerste 2 1/2 maand en daarna ging ze al snel naar 3 uur tussen tijd en niet meer clusteren 's avonds. Met 5 maanden zat er vaak 4 uur tussen. Onze Lara is veel makkelijker nu.
daimen deed dit ook, maar ik kwam er al redelijk snel achter dat hij rustig werd als ik hem naar bedje bracht.
Hij was dan gewoon moe en onrustig en zocht de rust bij mij aan de borst. Ben hem toen rond 19.00 naar bed gana brengen en dan vond ie het prima, hield ik hem op dan bleef hij onrustig…
Nika deed het ook… tot een paar dagen geleden, en nu laat ze “gewoon” een uur of 3, soms meer, tussen de voedingen
Tis verre van handig, vooral het tijdstip (ik ben vaak met eten/Lenn naar bed zonder hub… dus kwam letterlijk handen te kort :s) maar ik heb er wel aan toegegeven.
Och hier ook heeeeeele avonden aan de tiet geplakt (als tegenprestatie sliep ze dan wel lekker door vanaf dat ze 3 weken was) eerst tot een uur of half 11 en dat werd steeds vroeger. Wanneer ze echt gestopt is met clusteren weet ik niet meer, rond een maand of 3 denk ik??? Toen ik weer ging werken was ze bijna 4 mnd en deed ze het iig niet meer.
ah, wat een herkenning! Hier doet Sean dat ook vanaf 18.00 uur. Hij wil pas om 23.00 a 0.00 uur gaan slapen. Idd erg vermoeiend! Gelukkig heb ik tegenwoordig ook wel eens avonden waarbij hij af en toe slaapt, zodat ik ook eens lekker kan avondeten