Clusteren

Wie heeft hier ervaring mee??

Zo ong. elke avond heb ik van 19.30 tot een uur of 22.30 een beebwat alleen maar aan de borst wil hangen. Zodra je hem weg legt huilt ie binnen een half uur en zoekt weer. Hij krijgt echt genoeg binnen, want ik hoor hem slikken en als hij tussen door los laat spuit de melk eruit, ook heeft ie altijd zo’n melkmondje :inlove:

Wordt er een klein beetje gek van, zo heb ik nooit een rustige avond en mijn tepels worden er ook niet blij van…

Iemand ervaring, hoe lang deze periode duurt en hoe je het anders kan doorbreken??? Het liefst valt ie uiteindelijk aan de borst inslaap, maar daar ga ik al helemaal niet aan beginnen :angel:

Je kan beter vragen wie heeft er geen ervaring mee? Volgens mij hoort het er bij en het houdt vanzelf een keer op. (Alle fases gaan een keer over) . Vecht er niet tegen , go with the flow en probeer ervan te genieten. Voor je het weet zijn ze groot…

bij mijn 1e heb ik het niet gehad. Ik vecht er ook niet echt tegen, maar na een dag 2 kiddies zou het fijn zijn om savonds ook ff tijd voor mezelf te hebben ipv alleen maar met een beeb aan de (.) te zitten.

Maar goed, we kijken het wel ffl aan.

Eh…na 4 maanden :shifty: :shifty:

Ik snap je gevoel héél goed, maar 't is niet anders, tv aan, zak chips erbij en gewoon vergeten dat er een kind aan de borst ligt :wink:

Het koste mij meer energie om steeds maar te proberen om me er tegen te verzetten dan het te accepteren.

:hug:

Bij mijn 2 dames was dit sowieso 6 weken de dagelijkse realitiet (oeps typfoutje maar ik vind hem wel grappig :lol: )

De eerste zes weken moet vraag en aanbod nou eenmaal goed op elkaar afgestemd worden (sowieso wel, maar wat ik van mijn CB hoorde waren die 6 weken funest) en dat houd in, aanleggen als ze er behoefte aan hebben.

Vooral 's avonds willen baby’s dit graag… blijkbaar :shifty:

Het is dus eigenlijk heel normaal wat je beschrijft, vermoeiend en soms ook rete irritant, maar wel normaal.

Na die 6 weken ging het bij mij wel makkelijker…

Steeds wanneer ik dacht nou kap ik er mee, dit trek ik niet, stabiliseerde de boel weer bij me.

Succes!

Bij Sanne duurde het clusteren ook zeker 6 weken, misschien wel iets langer en ging vanzelf over.

Lara daar en tegen is na de voeding van rond 19.30 uur meeste tijd zo vertrokken dat ze per uitzondering slapend wordt weggelegd. Overdag maken we haar wakker zodat ze even wakker is en wakker naar bed gaat.

Hopelijk wordt het clusteren snel minder en wat andere ook al schreven, geef je eraan over. Voordat je het weet is de periode voorbij.