Hoi
Wie kan me iets meer vertellen over het clusteren van onze beebs?
Onze dochter Mikki wil sinds 2 dagen s’avonds meer drinken (ik kolf alles af + 2 KV per dag)
Eerst krijgt ze een flesje KV en dan nog aan de borst( ja sinds 2 dagen s’avonds weer live)
En dan tussen 21 en 22 uur naar bed.
Eerste nacht kwam ze om 1.30 en daarna weer om 6.30.
Nu heeft ze vannacht doorgeslapen van 22 tot 7 uur!! :dance:
Maar misschien komt het omdat ze gister haar eerste prikjes gehad heeft??
Ik heb al geprobeert om op internet iets op te zoeken over clusteren maar ik kan niet veel vinden.
Kunnen jullie me helpen…?
ik kan je niethelpen, maar als julia niet heeft geclusterd de hele avond, komt ze snachts twee keer, als ik haar helemaal voltank, dat is ongeveer een half uur elke borst… slaapt ze door!
Misschien krijg je sneller en meer antwoorden bij het borstvoedingstopic ?
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewforum.php?f=12&sid=cade6583924bea7969f85dbc2d664c47
Ik kan je niet helpen, weet niet wat clusteren precies is…
Clusteren doen baby’s omdat je 's avonds vaak minder melk hebt dan overdag. Je bent de hele dag druk geweest en daardoor willen ze vaker drinken 's avonds om aan hun normale behoefte te komen. Hier heb ik zeker wel tot 5 maand elke avond met hem op de bank gezeten of in bed gelegen, ik maakte het mezelf maar zo makkelijk mogelijk (lieverd, wil je een kopje thee voor me pakken enzo :mrgreen: ). Na een paar maanden stabiliseert de melkproductie wat en dan zie je ook dat ze langzaamaan ophouden met clusteren.
Gewoon lekker aan toegeven dus, als je dit niet doet heb je kans dat de productie snel achteruit loopt!