clubjes - sport - leuke activiteiten, vanaf wanneer

Ik zit nu nog niet zo in het clubjes gebeuren,

maar vanaf wanneer ga je kijken of iets leuk is voor je kind. Julian is dan net 3… heb vroeger met hem leuk gebabyzwemd, heel leuk… maar nu heb ik 2 kinderen, dus hoe ga ik dat nu aanpakken

las net al iets over kleuter gym, lijkt me ook wel leuk

hij zit nu al 1 dag op het kdv en 1 dag opvang bij oma…

maar hoe weet ik nu wanneer ik iets zou moeten ondernemen, vind het namelijk wel leuk om hem naar dingen te laten kijken en ontdekken of hij het leuk vind.

maar dan nog, dan zit ik met nog een kind die ik mee moet zeulen…

en is hij idd nu niet te jong?

Hier inmiddels heel veel ervaring met het clubjes gebeuren en ook het gezeul met kleine broertjes en zusjes. ( heb 6 kinderen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar) Dat laatste daar zou ik me geen zorgen over maken. Is niet altijd even gemakkelijk maar je zult merken meer ouders zitten met de kleine broetjes en zusjes en die kunnen prima samen spelen.

Zelf met de kinder op peuter leeftijd veel gezwommen (en ja dan zijn die kleine broertje/zusjes wel echt onhandig want heb je echt iemand achter de hand nodig).

Ook ouder peuter gym gedaan bij de jongste vanaf 18 maanden. Sommige ouders namen kleine broer/zus gewoon mee of deden de gym met twee kindjes. Hele kleintjes stonden in de wagen langs de kant en werden soms op de arm genomen.

Als de kinderen eenmaal naar de basisschool gaan kunnen ze vaak een programmatje volgen buiten school waarbij ze met verschillende sporten kennis kunnen maken. Maar je kunt ook gewoon bij sportclubs informeren en gaan kijken. Bij de meeste sport clubs kan je kind dan een aantal keren meetrainen om te kijken of het bevalt.

Bij verschillende sporten zit je vaak wel aan eenminimum leeftijd, maar verschillende sporten hebben ook een aparte groep voor kinderne vanaf 4 jaar.

Op deze leeftijd zit je nog aan gym, bewegen op muziek , muziek op schoot zwemmen ed vast.

Tigo zit nu op zwemles en mag pas een sport kiezen als hij zijn A+B diploma heeft…

Ik vind het wel goed zo. Hij heeft het “druk” genoeg met school, buitenspelen, bso, papa en mama dagen…

Anne zit vanaf 12 weken op zwemmen en zit daar dus nog steeds. Sinds een paar weken zit ze ook op turnen. Ze gaat na de vakantie 3 dagdelen pw naar de psz en heeft dan dus nog 2 hobby’s. Zwemmen moet ze tot ze minstens haar B diploma heeft. Turnen mag ze zolang ze het leuk vind. Ik heb geen ervaring met een 2e kindje zelf, maar de ouders van het zwemmen die er meer hebben laten bv een baby in de maxi cosi bij het zwembad staan, laten hun oudere kinderen aan een tafeltje tekenen, en bij het turnen zitten de andere kinderen mee te kijken op de tribune, turnen mee (als ze de leeftijd hebben), of blijven bij de vader of moeder thuis (tis op zaterdagochtend). Dus alles is bijna mogelijk. Gewoon goed rondkijken, proeflessen volgen en goed kijken of je kindje het zelf ook leuk vind.

Lucas gaat na de zomervakantie op Kleutergym. De eerste 2 lessen zijn om te kijken of hij het leuk vind.

wahaha allereerst die avater!!! cool

maar tenks… ik vind het zo moeilijk want ik vind nergens goede info tot waar ik me kan richten, met name dat peuter gym of muziek les en zo…

zelf zing ik ook, en lijkt het me leuk als julian daar ook iets mee doet… ik wilde vroeger bijv. erg graag al muziekinstrumenten bespelen, maar heb het nooit gedaan…

maar peuter gym lijkt me ook leuk… maar vind nergens info. Misschien dat ik het cons. bureau eens moet vragen

Dat bracht me gelijk in de verleiding… ben nu webredacteur bij onze gemeente en heb al best wat veranderingen op de site doorgevoerd. Zo wil ik ook een item toerisme en vrije tijd toevoegen en waar je dus ook dit soort dingen vermeld. Al is het maar met een link…

weet dat er best een hoop instanties zijn die cursussen geven en lessen, maar zijn gewoon niet te vinden…

maar ja, ik hoop dat ik in mijn zoektocht wat verder kom…

In de gemeente gids moeten toch alle sportverenigingen vermeld staan. De peutergym zit meestal bij de gewone gymvereniging.

Bij psz of cb hebben ze vaak folders liggen.

Hier gaat Hadewijch na de vakantie proefdraaien bij peutergym - met dank aan de mama van Anne die me op het idee bracht.

hier zit thijs ook op de peutergym en dat bevalt super!

milan neem ik altijd mee, in eerste instantie lag hij in de maxi-cosi, later zat hij in de buggy en nu kruipt hij in de gymzaal rond en neem ik een paar speeltjes voor hem mee als zoethouder :wink:

met twee kids naar een sportclub is niet altijd makkelijk maar het went wel :smiley:

@baukje wrote:

In de gemeente gids moeten toch alle sportverenigingen vermeld staan. De peutergym zit meestal bij de gewone gymvereniging.

Bij psz of cb hebben ze vaak folders liggen.

staan ze vast… o.a. in gemeentegidsje… zal daar toch ook eens even neuzen…

Vanaf volgende week woensdag ga ik met Esmee naar ouder en kind gym, dit is hier bij de plaatselijke gymnastiek vereniging voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar. De 1e 3 lessen zijn om te kijken of we het leuk vinden.

Emma neem ik niet mee, mijn vriendin komt hier op haar passen.

@Gerry wrote:

Hier gaat Hadewijch na de vakantie proefdraaien bij peutergym - met dank aan de mama van Anne die me op het idee bracht.

:mrgreen: Hopenlijk vind ze het net zo leuk als Anne

ik zou nano heel graag naar peutergym doen, volgens mij zou ie dat helemaal geweldig vinden. maar het wordt hier niet gegeven in de buurt :evil:

en de dingen die wél worden georganiseerd voor kinderen van zijn leeftijd, zijn allemala in de ochtend. en ik werk elke ochtend… :frowning:

ja ze denken kennelijk nog dat moeders door de week gewoon thuis zitten…

@Snoesje wrote:

ja ze denken kennelijk nog dat moeders door de week gewoon thuis zitten…

ja zoals het hoort :angel:

al die ontaarde moeders die maar zonodig aan hun carriere willen werken :naughty: en daarbij; als je al buitenshuis werkt, dan geef je wslk zo weinig om je kind dat je je kind ook helemaal geen peutergym of welk ander leuk ding ook gunt :angel:

:mrgreen: :mrgreen:

Isa gaat ook naar peutergym 23 augustus voor het eerst.

Het wordt hier op de zaterdagochtend gegeven, perfect dus voor deze werkende moeder :mrgreen: want zo kan Jasmijn ook thuis bij papa blijven :thumbup: .

Ik snap best dat ze ook mee kan, maar vind het ook gewoon leuk dat dit nu even voor Isa is. Ze moeten al zoveel samen :wink:

Ben benieuwd hoe ze het vindt!

nou, iets in de woonplaats verder op gevonden… donderdag … ook werkdag voor mij… grmpf…